probleem bijrijdster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

probleem bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:09

Graag zou ik over de volgende situatie de mening van bokt weten.

Ik heb voor mijn pony 2 betalende bijrijders van 10 jaar oud. Het gaat om 1 van deze meisjes. Haar ouders vinden dat ze best alleen naar stal kan om te poetsen, rijden willen ze wel bij zijn.

Nu vind ik het niet oké om haar alleen met mijn d pony bezig te laten zijn. Ze is dan wel 20 maar kan behoorlijk druk zijn. Ook moet ze uit de paddock gehaald worden waar ze met nog een 4 jarige ruin staat. Ook op mijn stal willen ze niet dat ze alleen komt.

Nu belde de moeder me dat ze een andere stal gevonden heeft die goedkoper is en waar ze wel alleen zou kunnen , ze heeft gebeld en er is plek. Ook heeft ze achter mijn rug over dit alles met de andere moeder gehad

Ik heb het behoorlijk gehad met ze, ik zit 2x in de week meer dan2 uur op dit kind te letten wat niet de afspraak is en wanneer ik niet kan door bv zh doen ze moeilijk . Ik heb vanaf begin gezegd dat ik niet wil dat ze alleen gaat

Wat vinden jullie ben ik nou gek of wat?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: probleem bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:11

Dat zou wat mij betreft einde bijrijdster zijn. 10 jaar, dat wil ik ook niet alleen bij mijn paard hebben. Als moeders wel vind dat het kan, zoeken ze maar een ander bijrijdpaard.

Pony zomaar verplaatsen lijkt mij ook niet de bedoeling, het is toch jouw pony?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:11

Betalen ze beide de halve stal en vragen ze nu aan jou of je jouw pony dus van stalling wil verplaatsen?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:13

Ik zou zeggen, weg ermee :wave:
Zijn ze helemaal betoeterd om een andere stal te zoeken voor JOUW pony!

Sowieso zou ik een 10 jarig kind niet willen laten verzorgen, wetende dat het een wat drukkere pony betreft.. Ik zou op zoek gaan naar een andere bijrijder, die volwassen genoeg is om alleen te gaan :j Heb je meteen geen lastige moeders erbij :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:21

Ze betalen een klein deel van de stal

Pony is meestal lief maar kan wel eens raar doen, onder begeleiding gaat het prima

Ja ze gaat voor mij ook exit maar was benieuwd of ik daar de enige in ben

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:23

jouw pony en jouw regels!

zijn ze nu helemaal...... stalling regelen achter jouw rug om, exit en een goed gesprek met de andere moeder dat jij als eigenaar toch echt zelf beslist waar jouw paard gestald staat en dat jij bepaald welke regels er gelden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:26

ingvdh schreef:
jouw pony en jouw regels!

zijn ze nu helemaal...... stalling regelen achter jouw rug om, exit en een goed gesprek met de andere moeder dat jij als eigenaar toch echt zelf beslist waar jouw paard gestald staat en dat jij bepaald welke regels er gelden.

Bedoelt TS niet dat ze een andere stal hebben gevonden waar het kind ook een pony kan leasen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:26

Even serieus...ik zou NU bellen, zeggen datze op kan rotten en de hoorn erop gooien....Dit soort mensen kunnen behoorlijk vervelend worden als je niet heel duidelijk bent en ik had toen ze belde al gevraagd of ze wel helemaal goed bij haar hoofd waa en niet meer hoefde te komen..Je hebt er toch ook debielen bij zitten zeg. -O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:28

Ik zou ook zeggen, exit. En ook een goed gesprek aangaan met de andere moeder, aangezien die nu ook betrokken is bij het hele verhaal... lijkt me wel handig om ook met haar even het e.e.a. door te nemen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:30

Zo zeg lekker dat er even een andere stal voor je wordt geregeld.
Dan nog mag ze van jou niet alleen naar de pony.
Dus is een andere stal helemaal niet nodig.

Ik zou nog 1x een goed gesprek met de ouders aan gaan.
Gaan ze niet akkoord met jou voorwaarde dan is het simpel weg tijd om een ander te zoeken.
Voor hun een andere pony voor jou een andere bijrijdster.

10 jaar is gewoon niet oud genoeg om alleen met een pony bezig te zijn.
Dan kan je pony nog zo braaf zijn.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:32

Ik zelf reed ook alleen met mijn verzorgpony toen ik 10 was, wel heb ik toen in het begin toen ik 9 was intensieve begeleiding gehad. Met een mobiel op zak kwam het altijd wel goed, ook al was het een moeilijke pony.
Ondanks dat kan ik goed begrijpen dat je dit van de pot gerukt vindt. Een andere stalling regelen achter jouw rug om terwijl jij de eigenaar bent kan echt niet. Onbeschoft gedrag van ze.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:32

Misschien bedoelde de moeder het goed en heeft ze van jou het idee gekregen dat jij op zich wel oké vindt dat ze alleen kan, alleen dat de stal moeilijk doet. En is ze om " jou te helpen" pro actief een andere stal gaan zoeken? Maar ik zou meer op ijn strepen gaan staan, hoe dan ook. Dat JIJ niet wilt dat ze alleen gaat en dat je geen kinderopvang bent. In mijn ogen is dat het eigenlijke probleem, dat je niet duidelijk genoeg bent.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:43

Pauline, maar dan nog overleg je dat toch eerst met de eigenaar? Ik vind het bizar dat je zonder enige vorm van communicatie maar zoiets gaat doen als een andere stalling zoeken, en dan ook nog een derde partij erbij te betrekken (de moeder van het andere meisje) achter de rug van TS om... ik zou er klaar mee zijn :n

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:49

Het is jou paard. Het is heel brutaal om een andere stal te zoeken en dar tegen de eigenaar te zeggen 'ja ik heb een andere stal voor je, kan je paard daar heen en kan mijn dochter daar hem wel alleen verzorgen'

Ik zou toch zeggen dat ik dat niet leuk vind en als jij het al eigenaar niet verantwoord vind om alleen het paard te verzorgen en de ouders vinden van wel, ja dan houd het op he.
En waarom moet jij er bij blijven, dan kun je je paard net zo goed zelf verzorgen. De ouders moeten daar dan maar bij blijven denk ik zeker.

Dus ik zou niet gelijk de verzorgster dumpen, maar eerst zeker wel duidelijk zeggen dat je van deze actie niet gediend bent en dar de ouders zelf er bij moeten blijven en jij geen oppas bent.
Kunnen jullie er niet uit komen dan zou ik de eer aan mijzelf houden en er gewoon mee stoppen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:52

Ik zou een gesprek aangaan met 'beide' moeders en laten weten dat je er niet van gediend bent dat er achter je rug om een andere stalling wordt gezocht voor jouw pony. En ook laten weten dat je niet wil hebben dat het 10-jarige meisje alleen naar stal komt om jouw pony te doen. Zijn ze het er niet mee eens, dan is het kiezen of kabelen, of ze leggen zich erbij neer en accepteren het feit dat je het gewoon niet wil of ze zoeken een andere verzorgpony.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:02

Ik voel me nu heel onverantwoordelijk maar: mijn dochter van acht borstelt en rijdt haar pony ook alleen en zelf volgens mij ook al wel toen . Ik poets even na, zadel op (te hoog) en geef haar een voetje maar ik heb echt geen zin en geen tijd om elke dag te komen kijken hoe zij borstelt. Ik moet er zelf ook nog doen en ik heb nog twee kinderen met hobby's en nood aan aandacht. Onze pony is braaf maar bij een minder brave zou ik haar ook niet mét begeleiding laten werken, dat is dan imo geen geschikte kinderpony.

Ik denk dat het best lastig is om kinderen te vinden waarvan de ouders wel steeds op stal willen zitten. Dan zou ik het toch in een wat hogere leeftijdscategorie zoeken,rond de 15 jaar ofzo.

Dat ze mopperen omdat het kind ineens niet terecht kan lijkt me ook logisch. Een keer kan altijd gebeuren maar op frequentere basis zou ik het ook niet leuk vinden als er betaald wordt en het gaat niet door. Betaling schept verplichtingen. (En dan heb ik het nog niet over teleurstelling van het kind en hoe vervelend het is als je eigen planning om zeep is)

Het bellen snap ik niet helemaal, gaan ze nu ergens anders leasen of wilden ze de pony verplaatsen?
Dat laatste vind ik wel een beetje apart,hoewel een voorstel doen natuurlijk kan op zich.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:20

Ik denk dat het verschil is Urielle, dat het jouw eigen dochter met jouw eigen pony is. Als er wat gebeurt, heb je alleen met jezelf te maken. Dat zou voor mij verschil maken.

Het bellen naar een andere stal heb ik geïnterpreteerd als bellen om de pony te verplaatsen, als ze gebeld heeft om ergens anders naar een bijrijdpaard te gaan is de situatie natuurlijk anders.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 13:24

Ik heb geen probleem met de andere moeder die vertelde juist direct alles en gaat evt zelf mee.

Ik heb vanaf begin aangegeven dat het de bedoeling is dat er iemand meegaat en dat ik niet altijd kan. Wanneer ik niet kan geef ik dit ruim op tijd aan. Tenzij ik een echt slechte dag heb, ben aan herstellen van borstkanker en ook dat is bekend

Ze willen inderdaad mijn pony verplaatsen

Op zich is mijn pony heel braaf maar ze kan soms nog sterk reageren op situaties. Daar naast is het meisje niet bepaald handig en ervaren, op zich niet erg want ze kan het leren maar dan wel met iemand erbij.

Ik vind op zich prima om mee te gaan maar moet ook weg kunnen blijven als mijn gezondheid dat vraagt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:30

Ze zoeken achter je rug om een andere stalling ?? Daar zou ik toch echt niet mee gediend zijn. :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:31

Ja terecht. En zeker als de afspraak op voorhand zo gemaakt is dat ze mee moeten dan lijkt het me wel duidelijk.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:34

De ouders vergeten blijkbaar dat jij de eigenaar bent...

Wat mij betreft zou er maar een oplossing zijn: exit!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:37

Ik zou zeggen Bye bye zwaai zwaai :wave: :wave:

Ik snap heel goed dat je er iemand bij wil hebben. Jij bent ten alle tijden verantwoordelijk van wat er gebeurd. Toch een essentieel verschil of het kind een verzorgpony heeft of eigen pony. Mijn kids liet ook altijd lekker gaan met hun eigen pony. Wel was ik altijd binnen handbereik om te helpen, maar stond er niet met mijn neus bovenop. Later toen ze wat groter waren, konden ze alles zelf doen en was ik er niet altijd bij. Waren ze wel met zijn 2-en.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:59

Wat ik begrijp is dat een van de moeders dus een oppasplek heeft voor haar kind??
Duidelijk de regels stellen en wie zich daar niet ik kan vinden moet gewoon op zoek naar wat anders.

Als ze een stalling heeft gevonden waar plek is voor een pony,goedkoper is én waar haar dochter zonder begeleiding rond mag hobbelen...mooi...als ze dan ook meteen een pony aanschaft kan ze doen en laten wat ze zelf wil.

Jouw pony...jouw regels,je verhuurd je pony,je bied geen kinderoppasservice aan.

Ik vind 10 ook te jong om onbegeleid rond te rennen...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:03

Ongeacht hoe braaf de pony is een kind van 10, nóóit zonder toezicht bij een pony.
Ik zou dat nooit goedkeuren, vanaf 16 eerder niet zonder toezicht van een volwassenen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:09

Tinky12 schreef:
Wat ik begrijp is dat een van de moeders dus een oppasplek heeft voor haar kind??
Duidelijk de regels stellen en wie zich daar niet ik kan vinden moet gewoon op zoek naar wat anders.

Als ze een stalling heeft gevonden waar plek is voor een pony,goedkoper is én waar haar dochter zonder begeleiding rond mag hobbelen...mooi...als ze dan ook meteen een pony aanschaft kan ze doen en laten wat ze zelf wil.

Jouw pony...jouw regels,je verhuurd je pony,je bied geen kinderoppasservice aan.

Ik vind 10 ook te jong om onbegeleid rond te rennen...

Nouja, in zekere zin krijgt ze wel betaald voor haar oppasservices :P

Wat betreft de manieren van de ouders zou ik er inderdaad ook wel klaar mee zijn. Of gewoon de pony aan die mensen verkopen. :+ Aangezien je ze toch al om een bijdrage voor het onderhoud vraagt.