Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elenaMM77 schreef:de manen en staart eerst helemaal met de hand ontwarren in bijna losse strengen voor je de borstel of kam gebruikt anders trek je de manen of staart kapot.. met een pony met een lastige staart of manen kun je na het ontwarren ze natmaken/wassen en in spuiten met conditioner voor je ze uitkamt (wel paarden conditioner denk ik.. paarden haar is anders dan mensen haar.. anders hadden ze voor paarden ook wel 2 in 1 shampoo uitgevonden ipv eerst wassen en dan conditioner.. iemand? of heb ik nu een gat in de markt ontdekt).
elenaMM77 schreef:sorry, ik wist mijn geboorte jaar niet dus vroeg ik het aan mijn vader, blijkbaar wist hij het ook niet..rosborstel eerst..
let wel op, de rosborstel gebruik je alleen op de 'zachte' delen van het paard.. niet waar de huid direct over het bot ligt (zoals bijvoorbeeld het hoofd en de onderbenen. gewoon voelen.. voel je het bot makkelijk, dan niet met de roskam)..
de roskam maak je makkelijk schoon door hem even tegen de muur te kloppen (eerst zachtjes, kijken of de pony niet over de rooie gaat als je dat doet natuurlijk) of tegen de grond..
de harde en zachte borstel maak je schoon na gebruik door ze even over de schone roskam te poetsen. (of een harde borstel met een harde borstel .. een zachte met een zachte)..
schuurblokje maak je net zo schoon als de rosborstel.. deze gebruik je om een vlekje weg te krijgen zoals al gezegd, of voor het verharen (dus eigenlijk dan direct na het rossen om de laatste haren ook nog even eraf te krijgen).
de manen en staart eerst helemaal met de hand ontwarren in bijna losse strengen voor je de borstel of kam gebruikt anders trek je de manen of staart kapot.. met een pony met een lastige staart of manen kun je na het ontwarren ze natmaken/wassen en in spuiten met conditioner voor je ze uitkamt (wel paarden conditioner denk ik.. paarden haar is anders dan mensen haar.. anders hadden ze voor paarden ook wel 2 in 1 shampoo uitgevonden ipv eerst wassen en dan conditioner.. iemand? of heb ik nu een gat in de markt ontdekt).
---
vergeet niet na het poetsen de poetsplaats netjes achter te laten (mest opruimen, spulletjes opruimen en haren etc netjes aan de kant bezemen)..
veel plezier met het verzorgen van je (verzorg)pony
p.s..
waarom zegt je profiel eigenlijk dat je 14 bent?
Koper schreef:Renske, hoe leven de paarden die je wil borstelen? Staan ze veel op stal of onder een deken, of zijn het buitenpaarden die zonder deken staan?
Rosborstel op de benen doe ik ook, gewoon om ze schoon te maken en niet voor de doorbloeding. Voor de doorbloeding hebben mijn paarden looppaden. Bewegen met die handel. Alles wat ze zelf kunnen doen ga ik niet voor ze doen