Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

OneAndOnlyx schreef:Ik wilde graag even iedereen citeren, maar dan worden het zoveel berichten. Dus hierbij een soort citatie, maar dan voor alle 3 eentje in één bericht.
Bizzybijtje: Mijn ouders willen graag dat ik niet meer naar paarden kijk tot de winter is geëindigd. Ze zitten momenteel in een moeilijke periode en daarbij kunnen ze het gewoon even niet hebben dat ik naar paarden zoek. Na de winter gaan we langzamerhand weer op zoek naar een nieuw paard.
Dat begrijp ik prima, en ik leg me daarbij dan ook neer. Helaas komt er dus geen paard de komende winter.. En ik snap dat jij wou dat je op je 15de een paard kreeg, maar ik kan helaas geen tijd terugdraaien..
Flowery: Ik woon niet echt in de buurt van een grote stad(behalve Alkmaar, maar dat is niet dichtbij of iets), en de meeste bijrijdpaardjes zijn volgens mij daar in de buurt of in andere provincies. Gelukkig hoef ik niet te wachten tot ik 'groot' ben, er komt zeker wel een paard, alleen hebben mijn ouders en ik daar de tijd voor nodig en ik haast me veel te vlug als het gaat om een paard kijken enzovoort.
ElenaMM77: Ik voel me te kort gedaan omdat ik het gevoel kwijt ben, je moet het woord niet te serieus nemen(ik wil absoluut niet overkomen als een verwend nest). Ja het hebben van een paard is zeker een voorrecht, maar als je al 6 jaar achter elkaar een paardje hier hebt staan en het is plotseling weg, dan kun je ineens niks meer. En dat bedoel ik daar eigenlijk mee. Ik mis die tijd, dat ik alles nog kon en lekker rond kon rijden waar ik wilde. Dat kan nu niet meer.
Wederom weet ik dat ik een bofkont ben, ik heb hier verschillende pony's gehad met bijna allemaal een top karakter. Daarmee ben ik een enorme bofkont, inderdaad. Maar ik vergeet natuurlijk niet de mensen die het zo graag zouden willen en het om redenen niet kunnen, niet.
Dankjulliewel allemaal.
Je komt wel behoorlijk verwend over zo om eerlijk te zijn. Maak er niet zo'n probleem van. Dat paard komt dus over een tijdje wel. Citaat:Bizzybijtje: Mijn ouders willen graag dat ik niet meer naar paarden kijk tot de winter is geëindigd. Ze zitten momenteel in een moeilijke periode en daarbij kunnen ze het gewoon even niet hebben dat ik naar paarden zoek. Na de winter gaan we langzamerhand weer op zoek naar een nieuw paard.
Citaat:maar als je al 6 jaar achter elkaar een paardje hier hebt staan en het is plotseling weg, dan kun je ineens niks meer. En dat bedoel ik daar eigenlijk mee. Ik mis die tijd, dat ik alles nog kon en lekker rond kon rijden waar ik wilde. Dat kan nu niet meer.
chelle_dora schreef:Citaat:Bizzybijtje: Mijn ouders willen graag dat ik niet meer naar paarden kijk tot de winter is geëindigd. Ze zitten momenteel in een moeilijke periode en daarbij kunnen ze het gewoon even niet hebben dat ik naar paarden zoek. Na de winter gaan we langzamerhand weer op zoek naar een nieuw paard.
&Citaat:maar als je al 6 jaar achter elkaar een paardje hier hebt staan en het is plotseling weg, dan kun je ineens niks meer. En dat bedoel ik daar eigenlijk mee. Ik mis die tijd, dat ik alles nog kon en lekker rond kon rijden waar ik wilde. Dat kan nu niet meer.
Ik zal je geen verwend nest noemen, maar het is niet zo dat je 'ineens' koos paardloos bent toch? Na de winter mag je weer op paardenzoektocht, en de winter zal wel eerder voorbij zijn dan je denkt. Kwestie van eventjes niet meer alle paarden-verkoop sites afstruinen op zoek naar je wonderpaard en probeer even jezelf bij elkaar te houden tot na de winter; in de tussentijd kan je lekker socializen en rijden op de manege, op zaterdag heb je je verzorgpaard om mee te tuttelen.
Even heel eerlijk, je hebt het erover dat je het jammer vind dat je je (te kleine) pony hebt verkocht en dat je daar dus niet meer spontane ritjes mee kunt maken, maar of dat ze nu bij een ander staat of bij jou staat; als je te groot voor d'r bent dan waren spontane ritjes sowieso niet meer aan de orde toch?![]()
Gewoon nog even genieten van het manegehobbelen, en het is overigens echt niet zo dat er alleen maar bijrijdpaardjes zijn in de grote steden, bijrijdpaardjes zijn er overal, maar ook dat is een kwestie van even goed je oren en ogen open houden, en dan kunnen je manegelesjes best prettig zijn, wie weet kan je bij de instructrice eens vragen of zij nog een leuk bijrijdpaardje voor je weet?
Bizzybijtje schreef:OneAndOnlyx schreef:Ik wilde graag even iedereen citeren, maar dan worden het zoveel berichten. Dus hierbij een soort citatie, maar dan voor alle 3 eentje in één bericht.
Bizzybijtje: Mijn ouders willen graag dat ik niet meer naar paarden kijk tot de winter is geëindigd. Ze zitten momenteel in een moeilijke periode en daarbij kunnen ze het gewoon even niet hebben dat ik naar paarden zoek. Na de winter gaan we langzamerhand weer op zoek naar een nieuw paard.
Dat begrijp ik prima, en ik leg me daarbij dan ook neer. Helaas komt er dus geen paard de komende winter.. En ik snap dat jij wou dat je op je 15de een paard kreeg, maar ik kan helaas geen tijd terugdraaien..
Flowery: Ik woon niet echt in de buurt van een grote stad(behalve Alkmaar, maar dat is niet dichtbij of iets), en de meeste bijrijdpaardjes zijn volgens mij daar in de buurt of in andere provincies. Gelukkig hoef ik niet te wachten tot ik 'groot' ben, er komt zeker wel een paard, alleen hebben mijn ouders en ik daar de tijd voor nodig en ik haast me veel te vlug als het gaat om een paard kijken enzovoort.
ElenaMM77: Ik voel me te kort gedaan omdat ik het gevoel kwijt ben, je moet het woord niet te serieus nemen(ik wil absoluut niet overkomen als een verwend nest). Ja het hebben van een paard is zeker een voorrecht, maar als je al 6 jaar achter elkaar een paardje hier hebt staan en het is plotseling weg, dan kun je ineens niks meer. En dat bedoel ik daar eigenlijk mee. Ik mis die tijd, dat ik alles nog kon en lekker rond kon rijden waar ik wilde. Dat kan nu niet meer.
Wederom weet ik dat ik een bofkont ben, ik heb hier verschillende pony's gehad met bijna allemaal een top karakter. Daarmee ben ik een enorme bofkont, inderdaad. Maar ik vergeet natuurlijk niet de mensen die het zo graag zouden willen en het om redenen niet kunnen, niet.
Dankjulliewel allemaal.
Wat ik bedoel is dat je er een veel groter probleem van maakt dan dat het is. Het is net alsof je nooit meer kan paardrijdenJe komt wel behoorlijk verwend over zo om eerlijk te zijn. Maak er niet zo'n probleem van. Dat paard komt dus over een tijdje wel.
Maak je geen zorgen.
Juist dankbaar zijn, niet het gevoel hebben dat je onrecht aangedaan wordt. Is niet zo namelijk! CupCakes_ schreef:Ik ken je gevoel wel. "Verwend" worden door op je 15e een eigen pony te hebben en als die ineens doodgaat/weggaat is dat toch wel weer stom.Maar geloof mij, je komt er echt wel overheen tot na de winter hoor. En nu kan je mooi sparen voor spullen, stalling, hoefsmid etc.
Inge_imone schreef:Ik snap het gevoel wat jij hebt volledig... Ik ben zelf bijna 2 jaar geleden mijn (verzorg)paard kwijtgeraakt.
Langzamerhand zal het gemis gaan veranderen in mooie herinneringen, jij zal je pony nooit vergeten maar ooit zal je aan hem/haar terugdenken met een lach op je gezicht denkend aan de leuke/mooie dingem die jullie samen hebben meegemaakt