Tammie1309 schreef:Ik heb nu een eigen Tinker, maar ik had vroeger ook een eigen shet.
Ze kunnen eigenlijk gewoon in een wei staan. Maar denk aan al je kosten!!! Dat is het enige wat ik moest zeggen. Je hebt zowiezo een uitloopstal nodig bij het weidje
ze hebben ong. wel veel hectare nodig ik zal nog een keer kijken hoeveel haha nu weet ik het ff niet

Sorry maar een shetlander gewoon zo 24/7 in een wei zetten is vragen om problemen. Dan heb je waarschijnlijk in korte tijd een veel te dikke shetlander die met wat pech ook nog eens hoefbevangen is.
Als straks in de winter na een nachtvorst 's morgens de zon schijnt of het koud is en vriest met een lekker zonnetje erbij, kan het fructaangehalte in het gras extreem hoog oplopen. Met weersomstandigheden waarbij het fructaangehalte hoog is in het gras, staan ze bij mij niet op het gras, om hoefbevangenheid te voorkomen.
En veel hectare voor een shetlander is ook helemaal niet nodig. Ik heb 2 shetlanders op 0,75 hectare staan. Ze staan op een 3,5 meter breed pad rondom de weide met ook een toegang tot een paddock met geel zand. Ik heb zelfs schapen, omdat ik teveel gras heb voor mijn shetlanders.
Ik denk dat het grootste probleem zal zijn dat TS haar ouders het niet zien zitten, waar ik dan weer goed in kan komen