dilemma, weg doen of verzorger of ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

dilemma, weg doen of verzorger of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 19:31

Hoi allemaal

Ik heb een merrie van 7 jaar, zeer speciaal karakter maar het klikt goed tussen mij en haar.

Ze staat op kleine stal waar ze haar eigen paddock heeft en elke dag buiten gaat. Ik rij haar meestal drie a vier keer of longeren... toch heb ik het gevoel dat ik te weinig tijd voor haar maak... we gaan misschien verbouwen dus dan zullen er ook dagen zijn dat ik niet naar haar toe kan...ze doet niet moeilijk ofzo als ze een paar dagen stil staat en komt dus elke dag buiten. ..

Het gaat redelijk goed met rijden, ze heeft wel potentie en zeker voor springen... dus ik zou er een mooie prijs voor kunnen krijgen wat weer zal helpen met de verbouwingen plus het stalgeld dat ik uitspaar maar langs de andere kant hebben we geen financiële problemen ofzo maar het zou wel makkelijker zijn... ik denk ook dat ik het paardrijden en paarden niet kan missen... heb men eerste paard verkocht omdat we gingen verhuizen... na een half jaar had ik een andere gekocht... dus misschien is het gewoon een periode maar toch wil ik jullie mening...

leasen is in België niet echt gekend en door haar moeilijke karakter ben ik wat terughoudend tegenover een verzorger...

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:35

ik denk dat als ik in jou schoenen zou staan haar wel zou houden.
als je haar weg doet kun je spijt krijgen.
als je haar houd kun je haar altijd nog weg doen.
en als je er niet genoeg tijd voor hebt zijn er vast genoeg die het paard willen verzorgen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:37

Misschien een zogenaamde halve stal zoeken? Dat is in België wel een gekend concept en zelf in te vullen :-)
Lijkt me voor jou ook ideaal omdat je 1) iemand zoekt die graag en veel in de weer is met je paard en 2) aangeeft dat het wel makkelijker zou zijn als het stalgeld (deels) zou wegvallen. En jij kan uiteraard ook nog enkele dagen met je paard bezig zijn :j

BritHittepit
BatmanBrit

Re: dilemma, weg doen of verzorger of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 19:40

Ja inderdaad... dat heb ik ook al gedacht maar wat als ik terug tijd heb voor haar en de halve stal moet opzeggen of erger als mijn paard iets verkeerd doet... ze is echt niet makkelijk... bij mij is ze braaf maar de meerderheid op stal heeft er bang van...

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:41

Je zegt dat je een goede band met haar hebt. Als je haar nu weg doet ga je spijt krijgen. Wacht die verbouwing even af en als jr daarna nog steeds te weinig tijd hebt kan je dan altijd nog besluiten haar te verkopen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 19:42

Ja ze is echt mijn eigenwijze trutje maar ik hou zielsveel van der ♥

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:48

Als je in de advertentie zet dat ze niet voor beginners is en je bent bereid om wat van de financiële bijdrage af te doen (of zelfs helemaal geen bijdrage te vragen) moet dit normaal wel te vinden zijn hoor. Ben je al lid van deze facebookgroep?
https://www.facebook.com/groups/3182702 ... 7/?fref=ts

Jammer trouwens dat je net een stukje te ver woont, anders had ik zeker en vast interesse :j

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 19:53

Van waar ben je als ik vragen mag... mag via pb... ik ben al een tijdje geleden bezig geweest met verzorger maar vaak komen er van die meisjes op af van 14 of jonger die denken dat ze super goed kunnen rijden en dat is frudtrerznd want zij zijn in hun ogen geen beginner meer...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:12

TAO -> PP

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:07

Ik zou haar lekker houden, 3-4 keer per week rijden, is helemaal zo slecht nog niet. En als ze buiten komt is het echt geen ramp als het tijdens de verbouwing even wat minder is. Meest van belang is dat ze op een stal staat waar ze voldoende vrije beweging krijgt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:27

Ik denk dat je er veel spijt van krijg.Als ze weg is krijg je haar nooit meer terug.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:28

Ik zou houden.
Zoals ik lees hou je echt van je paard en je gaat spijt krijgen als ze weggaat.
Ik zou op zoek gaan naar een verzorger voor je paard :).

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 12:32

Ik zou haar ook houden als ik jou was! Je hebt duidelijk een klik met haar. Een verzorger zou voor jouw situatie het beste zijn. Je kan namelijk zelf al 3 a 4 keer in de week. Als je bijvoorbeeld een verzorger neemt voor 2 dagen dan krijgt je paard voldoende beweging en aandacht. En als je het drukker hebt kan je verzorger eventueel extra komen.