Ik zit ontzettend in dillema. Wij hebben aan huis 6 jaar geleden een rijbak aangelegd met paddock en inloopstal. Niet ontzettend groot maar prima te doen met onze 2 paardjes.
Nu beginnen mijn ouders en ikzelf te twijfelen of we de paarden wel willen aanhouden. Mijn ouders voeren savonds (en soms sochtends) alleen, verder doen ze niks met de paarden. Ik heb een heel druk schema. Ga weer naar school en werk ongeveer 20 uren per week. Daardoor heb ik niet veel tijd om te rijden en daarbij vindt ik buitenritjes eigenlijk alleen leuk. Omdat de paarden daardoor te weinig beweging en aandacht kregen hebben we voor beide een leaser gezocht. 2 dagen per week. Nu is het dillema dus of we de paarden wel moeten aanhouden. Ik rij eigenlijk maar 1x per week omdat ik verder eigenlijk alleen tijd om te voeren en te mesten. Maar ik kan ook zo van ze genieten. Vindt het heerlijk om er gewoon te zijn en geniet van de buitenritjes.
Wat zouden jullie doen?
Meer dagen verleasen? Of verkopen? Ik twijfel zo, wil ze echt niet kwijt, maar zo kan het ook niet meer ook niet voor de paarden.
Alvast bedankt voor het lezen. Ik hoef trouwens geen persoonlijk commentaar. Het is al moeilijk genoeg.
Als jij zo van ze geniet, dan zou ik gewoon een leaser erbij zoeken die ze genoeg beweging kan geven als jij niet kun Moht het financieel niet haalbar zijn dan zou ik ze verkopen maar volgens mij is dat niet het geval
kleinvosje
Geplaatst: 24-09-14 12:59
Als je met leasers een groot deel van de kosten kunt dekken, en jij er zelf toch ook nog wat mee kan doen, zou ik dat doen. Ik weet niet hoe lang je nog studeert, maar er komt een moment dat je klaar bent en wellicht meer tijd hebt voor je paardjes!