Manege elzenhof

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseee6589

Manege elzenhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 12:04

Hoihoi!
Wie is er bekend bij manege elzenhof (texel)? Wat was jou ervaring? En op welke pony's heb je gereden en hoe waren deze? En hoe was de begeleiding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:34

Ik heb er wel eens gereden op Beer, een haflinger. Ik vond de begeleiding niet zo goed, er werd totaal niet op elkaar gelet en er werd niet aangekondigd dat we gingen galopperen en zo. Die pony's weten zelf gewoon waar ze in galop mogen en je krijgt ze met geen mogelijkheid terug in draf tenzij zij zelf weten waar ze normaal gaan draven. Er was iemand afgevallen en dat werd dan pas doorgegeven aan de begeleider toen we klaar waren met galopperen. Het meisje had haar arm kunnen breken...

Ik ben er niet zo over te spreken dus, maar ik denk dat het leuker is als je zelf gaat rijden (dus zonder begeleiding) en met een groepje vrienden of zo, of een kleine groep. Wij reden met 15 man in het bos met 1 begeleider...

Bovendien ben je meer aan het schreeuwen/een of ander liedje over de manege aan het zingen dan aan het paardrijden en genieten van het mooie bos dat daar ligt... Het werd een beetje zo'n 'potje met vet' verhaal wat niet meer ophield tot we terug op stal waren.

xmichxrocky

Re: Manege elzenhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:41

ik ben er vroeger elk jaar heen geweest met een vriendinnetje van mij. wij vonden het altijd erg leuk, ook de begeleiding vonden we erg tof.
ik heb ook vaak op beer gereden, maar verder was ik weg van Falkon (volgens mij is die verkocht) was een erg pittig ding, en bokt ook erg vaak, maar was er helemaal weg van haha.
heb daar een erg leuke tijd gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:47

Ik heb er trouwens maar een keer gereden, ik ging op vrijdag rijden want ik ging op zaterdag weg en wij hebben gevraagd of ik daar kon rijden. 'Nou eigenlijk zitten we vol, Beer heeft al 3 keer gelopen maar hij kan nog wel een keer...'

Tja ik als 12 jarige penny, wist ik veel, maar dat had ik nu wel anders gedaan denk ik.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 15:53

xmichxrocky schreef:
ik ben er vroeger elk jaar heen geweest met een vriendinnetje van mij. wij vonden het altijd erg leuk, ook de begeleiding vonden we erg tof.
ik heb ook vaak op beer gereden, maar verder was ik weg van Falkon (volgens mij is die verkocht) was een erg pittig ding, en bokt ook erg vaak, maar was er helemaal weg van haha.
heb daar een erg leuke tijd gehad!

Is het daar ook mogelijk om met twee mensen te rijden en een begeleider?

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:55

jazekers! hebben wij ook heel vaak gedaan!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:40

BRT -> MA

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:49

Ik rij daar al mijn sinds dat ik kan rijden en heb de buitenritten (meestal) erg leuk gevonden.
De begeleiding is ook prima, er word altijd netjes aangekondigd als we gaan draven, galopperen etc.
Maar als ik nu nog op Texel rij, zou ik absoluut daar niet meer naar toegaan, mede omdat ik in de zomervakantie mijn eigen pony mee heb, maar ook omdat de groepen zo ontzettend groot zijn.
Ik rij dan veel liever één keertje bij de Jan Plezier (kost wel ff wat meer) op de trekpaarden. Dat zijn kleine groepjes waarbij je een 3 uurs strand, bos en duinrit maakt op grote Belgische trekpaarden.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:59

Heb er een paar keer gereden, maar dat was allemaal een tijdje geleden. De eerste keer op Deflin, een súper lieve, brave Haflinger waar ik echt helemaal verliefd op was. Ik was toen iets van 8 of 9...
Een aantal jaar later heb ik op Kyra een strandrit gedaan. Ik had de pittigste pony gekregen, en man, ze wás pittig zeg! Rennen leek het enige te zijn wat ze wilde, maar ondanks dat was ze heel fijn en gevoelig waardoor ik haar nog heb kunnen tegenhouden. Tijdens de galop op het strand sloeg ze wel een beetje door, en haalde in één keer iedereen + begeleiding in. :+ Er werd toen naar mij geroepen dat ik haar echt achter een ander moest houden, maar dat was vrijwel onmogelijk. Desondanks toch een hele leuke ervaring geweest!
Er was alleen één meisje in mijn groep die tijdens het testrijden in de bak uiteindelijk niet meer mee mocht omdat ze niet ervaren genoeg was...

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:04

En oja, hier een aantal op wie in al die jaren gereden heb (voor zover ik het me kan herinneren): Anne, Pebbles, fleur, Ursela, één van die Fjorden, Dino..... ik kan me de rest zo goed niet meer herinneren.

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:35

Ik heb hele goede ervaringen! Ik reed op Kiowi, wat een schatje :D

Heerlijke ritten, duidelijke en relaxte begeleiding.

Ik had het geluk dat we vorige week met z'n vieren waren! Gezellig een kleine groep :)

Juul_Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:13

Ik rijd altijd bij manege kikkert (die daarnaast) op Texel. Ik heb 1 x bij manege elzenhof gereden , maar ik vond het daar niet zo leuk en de groep was ontzettend groot. Ik vind Haflingers heel leuk hoor, maar je hebt eigenlijk niet echt keus op wat voor pony je gaat omdat er bijna alleen maar Haflingers zijn... (behalve als je klein bent, dan mag je nog op een pony). Maar de bosritten op Texel zijn altijd suuperr leuk!!

Groetjes Juul_Oxford

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:16

Ik heb hier vroeger vele jaren strandritten gemaakt, voornamelijk op pebbles. Kikkert ben ik ook een paar keer geweest maar vond de paarden daar te onverzorgd en te mager bij staan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:24

Ik heb er drie jaar geleden gereden ofzo (??) en ik was er over te spreken. Ik reed op Djowie, een leuke haflinger. Ze keken ook erg goed of je wel goed genoeg reed enzo nee, dan mocht je het bos in ipv. het strand op. Er werd in twee (grote!) groepen gereden en er werd ook goed rekening gehouden met de Duits talige onder ons. Ik kan mij niet zo heel erg veel meer herinneren van hoe de rit zelf ging.

Dit is mijn topic van toen der tijd: eclair98 @ [JITP] Mijn eerste strandrit@texel

ambertjuux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:36

Ik rijdt elk jaar wel een paar x op manege elzenhof, hele leuke manege gezellige begeleiding en super paarden! En idd er word ook rekening gehouden met de Duits talige mensen. Het verhaal dat er zomaar uit het niets word gegaloppeerd is absoluut niet waar. Eerst word er gezegd we gaan een stukje draven en dan word er geroepen dat we gaan galopperen.
Maar echt een aanrader deze manege!

Ik kan nu wel gaan zeggen op welke paarden ik heb gereden maar dat zijn er best veel... ik heb het meest op Eveline en Amtam gereden

Heb hier ook voor het eerst op een pony gezeten^^ marieke ze staat er nog steeds

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:42

ambertjuux schreef:
Ik rijdt elk jaar wel een paar x op manege elzenhof, hele leuke manege gezellige begeleiding en super paarden! En idd er word ook rekening gehouden met de Duits talige mensen. Het verhaal dat er zomaar uit het niets word gegaloppeerd is absoluut niet waar. Eerst word er gezegd we gaan een stukje draven en dan word er geroepen dat we gaan galopperen.

Ik kan nu wel gaan zeggen op welke paarden ik heb gereden maar dat zijn er best veel... ik heb het meest op Eveline en Amtam gereden

Heb hier ook voor het eerst op een pony gezeten^^ marieke ze staat er nog steeds

Klopt, ik heb er afgelopen zomer ritten begeleid en we gaan ook niet galopperen voor iedereen het weet. Meestal wordt dit gedaan dat de achterste zijn hand opsteekt als hij/zij het gehoord heeft.

Aaah Marieke is ook echt lief, maar wel een beetje ondeugend :=

Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen.

ambertjuux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:55

__nina schreef:
ambertjuux schreef:

Klopt, ik heb er afgelopen zomer ritten begeleid en we gaan ook niet galopperen voor iedereen het weet. Meestal wordt dit gedaan dat de achterste zijn hand opsteekt als hij/zij het gehoord heeft.

Aaah Marieke is ook echt lief, maar wel een beetje ondeugend :=

Als je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen.

Aawh echt jaloerss dat je van het zomer daar hebt gewerkt! Ik zou het ook wel graag willen maar ben helaas nog maar 15. En heb niet super veel ervaring met paardrijden omdat ik met school en een andere sport zit.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:47

In juli heb ik een strandrit gemaakt bij Manege Elzenhof. Erg leuk! Pony heet volgens mij Djowi.
Begeleiding was erg gezellig en deed het ook heel leuk. :j :D
Zou het iedereen aanraden!