spelletjes met je shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaW

spelletjes met je shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 18:42

Hoi,
Een vriendin heeft twee shetlanders, 2/3 keer per week gaan we samen rijden! Weet iemand nog leuke spelletjes die we (rij end) kunnen spelen?
Alvast bedankt A

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: spelletjes met je shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:57

Aangezien het topic hier niet goed staat verplaats ik het van TAO naar YRT

SkipLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:30

Talliho (Weet niet hoe je dat schrijft) kan je spelen. ik weet niet of je dat kent?

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:34

Ben je dan niet te groot voor de shetlander aangezien er in je profiel staat dat je 14 bent.
Zelf kun je altijd vrijheidsdressuur met de shetlanders gaan doen, je kunt gaan lange lijnen, en wat je ook kan doen koop een grote bal (voor paarden) en dan kun je gaan voetballen. Maar oke het kan zijn dat je wel 14 bent maar niet te groot maar dit waren mijn ideeën, hopen dat je er wat aan hebt :)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:08

Paar ideeën voor als je erop zit:

als je eventueel een paardenvoetbal hebt kun je gaan voetballen
soort estafette, in plaats van teams met meerdere mensen, gewoon tegen elkaar! bijv. balkjes, slalommen, tussen balkjes door, etc. en dan wie als eerst aan de overkant is.
soort 'schriktraining' denk aan over een zeiltje stappen, vlaggetjes om een balk wikkelen en dat ze daar overheen moeten stappen, etc.

voor als je ernaast loopt:

-wandelen
- vrijspringen
- longeren
-vrijheidsdressuur
-borstelen
- invlechten

hopelijk heb je hieer wat aan :)

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:10

parcourtje/schriktraining/grondwerk.

AnnaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 20:53

@SkipLover Ik weet niet wat Talliho is ik heb gegoogled maar ik kon het niet vinden. Ik zou het wel graag willen leren?
@kelseyclover Ik ben niet super groot en al helemaal niet zwaar, bovendien vind hij het ontzettend leuk en ik kan op geen enkele manier merken dat hij me te zwaar/groot vind.
Verder iedereen bedankt voor de tips. Een aantal dingen (zoals vrijheidsdressuur) doe(/probeer) ik al met een andere pony. Maar toch handig om nog even een keer te horen

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:56

Talliho is volgens mij dat de 1 bij de A begint, de ander bij de C, dan rijd je een rondje in stap, dan in draf en dan een rondje in galop. Diegene die als eerste weer terug bij zijn letter is, heeft gewonnen. Je moet dus zo snel mogelijk. Maar als je bijvoorbeeld zo hard stapt dat je paard aan gaat draven, moet je een volte draaien. :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:59

AnnaW schreef:
@SkipLover Ik weet niet wat Talliho is ik heb gegoogled maar ik kon het niet vinden. Ik zou het wel graag willen leren?
@kelseyclover Ik ben niet super groot en al helemaal niet zwaar, bovendien vind hij het ontzettend leuk en ik kan op geen enkele manier merken dat hij me te zwaar/groot vind.
Verder iedereen bedankt voor de tips. Een aantal dingen (zoals vrijheidsdressuur) doe(/probeer) ik al met een andere pony. Maar toch handig om nog even een keer te horen

Sorry, maar dan vraag ik me toch af hoe groot je bent, want als je op je 14e nog op een Shet rijdt, moet je wel erg klein zijn :Y)

Ik zou verder eigenlijk niet weten wat voor spelletjes je zou kunnen doen. Wel kan je een parcours in de bak zetten en die dan zo snel mogelijk afleggen o.i.d.

AnnaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 21:20

Oké dank je Pacific.
@ Sardis het is een grote shet (niet raszuiver) en hij vindt het heel leuk en kan me prima dragen, dat is toch het belangrijkste?

Samcky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:33

wij gingen vroeger altijd met de shetlanders aan de slee , super leuk ( en de pony's vonden het geweldig om volle vaart te vertrekken met ons :p)
maar je moet wel oppassen, je kan het niet met een simpele slee ( nuja , je kan het wel , maar da's best gevaarlijk , ook al zijn shettertjes klein, het blijven sterke dieren!)

wij hadden een aangepaste slee (geen idee hoe we hier zijn aangekomen :D )

ohja , klein detail, sleeën kan je alleen als er sneeuw ligt ~~}>

voor de rest kan je vooral grondwerk doen , lekker een VD-parcourtje maken , kunstjes leren, knuffelen,...

Flower5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:46

Ik volg zoek er ook naar

AnnaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 22:12

Wat is er dan aangepast bij zo'n aangepaste slee? Dat we mn vriendin zoiezo gaan doen trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:31

Mag ik je precieze gewicht en lengte weten?
Je moet wel heel klein zijn als je op je 14e nog op een shet past.
Ik pas er dan waarschijnlijk ook nog op, maar ik heb een groeiziekte, ben meetal 10 tot 30 centimeter kleiner dan leeftijdsgenoten.

AnnaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 22:57

ik wou even zeggen dat melle (zo heet de pony waar ik op rij) een redelijk grote pony is. ik pas er qua gewicht zeker nog op en qua lengte ben ik aan de grote kant maar hij heeft er geen last van . bovendien hoeft hij geen zwaar werk te doen en krijgt hij anders geen beweging omdat mijn vriendin ze niet allebij kan rijden. de moeder van mn vriendin weet veel van paarden af en zou het nooit toestaan dat k erop rij als hij eronder lijd. en ik zou dat zelf ook niet willen. het enig wat ik wil is dat hij het leuk vind en dat vind hij, dus hou er nu alsjeblieft over op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:00

Mag ik een lengte en gewicht + schofthoogte shet?
Of anders een foto.

Uit je reactie lijkt het heel erg alsof je stiekem wel weet dat je te groot bent maar dat je het zo leuk vindt en graag gelijk wil hebben. Begrijp me niet verkeerd.
Qua lengte aan grote kant hebben ze zeker wel last van. Je kan ze heel erg uit balans vallen en daardoor kunnen ze lelijk vallen. Werk is werk. En beweging kan ook lekker longeren zijn he. ;) En je kan niet met paarden praten, dus je weet niet zeker of hij het echt zo leuk vindt. Misschien doet hij het wel omdat hij het zo gewend is... :n

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 00:23

Waarom kan er (bijna) nooit een topic geopend worden met een Shetlander zonder te twijfelen of diegene erop past.
Zullen we dit ook allemaal gaan doen bij al die lange (en zware) mensen op IJslanders? >;)
De ene is klein, de ander is groot ;)

Wat inderdaad leuk is, dat is taliho zoals al omschreven :)
Maar daarvoor is het wel handig als je een rijbaan of iets hebt wat daarop lijkt.

Verder misschien een leuk behendigheidsparcours? :D
Behendigheid kan je trouwens ook ernaast doen, dat is leuk als je veel grondwerk doet en je shet je overal volgt, dan kan je er een spelletje van maken dat hij achter jou aan om pionnen heen moet of iets :D
Schriktraining is ook leuk, dat kan erop en ernaast.

En vooral niet vergeten veel te belonen als het goed gaat, dat houdt het leuk voor ze :j
En Shets doen veel voor eten, dus dat is handig :P
(Ze mogen alleen niet bijten als ze een beloning krijgen, maar dat snap je wel ;) )

AnnaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 07:57

Bij longeren werkt hij niet echt mee (of de hle tijd naar de gene in het midden toelopen of juist proberen weg te kopen) en als we naar de wei gaan komt hij altijd naar me toe lopen terwijl die ander juist wegloopt.

Samcky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:36

de slee is aangepast met delen van een sulky daardoor is de voorkant gewoon zoals een koetsje , maar zit jezelf op de slee. Hoe dat ze het gedaan hebben weet ik zelf eigenlijk ook niet, maar doordat de voorkant dus speciaal voor een paard is gemaakt maakt het het al wat veiliger, + was het voor onze pony's ook aangenamer omdat ze het werk voor de koets al kenden :p

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:45

hee ik verzorg zelf ook een shetlander dus ik dacht ik reageer ook even, ik ben zelf te groot voor mijn shetlander dus daar rijd ik niet op. natuurlijk kan je heel veel leuke dingen doen met je shetlander zoals:
Wandelen,
springen aan de hand,
voetballen
vlechten en poetsen
vrijheids dresuur
grondwerk
schrik training,
Zelf wissel ik veel af wat ik met mijn shetlander doe, mijn shetlander Bambi (ongveer 87 cm) :D vind het echt geweldig om te springen aan de hand en lekker met mij los door de wei te crossen of te wandelen. *\o/*
het is ook leuk (als je die mogelijk hebt) om samen met een vriendin en haar pony te wandelen kan je lekker kletsen en meestal vind je shetlander het ook gezellig met een maatje. ooh jaa en niet te vergeten kan je bij mooi weer ook lekker naar het water gaan als dat in de buurt is en dan even pootje baden en misschien zelfs zwemmen! :))

ellyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:18

toen ik vroeger een shet verzorgde deden ik en mn vriendinnen altijd wedstrijtjes of zonderzadel op buitenrit ook is het leuk om bitloos proberen te rijden

AnnaW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 18:42

Ik rij al bitloos op hem en ook zonder zadel. buitenrit willen we zoiezo graag maken, maar het is best een stuk over de weg voor je op een leuk pad bent en dan kan je niet meer zo heel ver doorrijden, maar toch bedankt voor je antwoord.