de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:05

leuk filmpje en wat is hij braaf zeg.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:33

Nu ik toch mijn profiel aan het updaten ben, hier een foto van mijn puppy's.

KWPNer Gentleman:
Afbeelding

Shire William:
Afbeelding

Als ik ze dan zo zie vind ik het lastig om te wachten. Maar we hebben geduld :)

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 23:03

Wauw, die Shire! Hoe groot is ie? Stoer paard :j

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:28

Clau, jeetje dat is niet normaal zeg, arm paard! Kan me voorstellen dat hij in de omgang veranderd is, hij voelt zich nu ook goed.
Ja, Broer is een nakomeling van Bon Bravour.

Wauw wat braaf is hij zeg, als ik het filmpje zie.

Lekker bezig Selka met de paardjes. Zit er veel verschil tussen een kwpn'er en een shire in de omgang?

Ik heb gisteren met Broer 1,5 uur gewandeld. Dat vindt hij zo gezellig en ik denk dat het ook goed voor zijn ontwikkeling is. Verkeer geeft hij niks om, maar in het begin vond hij koeien wel erg spannend.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 07:50

De Shire is nu zo'n 1,83m. :) misschien haalt hij de 1,90m. Maar meer zal het niet worden.

Ik merk mega mega veel verschil Witoto! Waar de kwpner alles eng vindt, heel sensibel is en eerder de vluchtmodus opzoekt is de Shire mega nuchter, braaf en onderzoekend.

Bij iets engs gaat de Shire zelf op onderzoek, schraapt een keer met zijn voet of voelt met zijn mond en het is goed. De kwpner is na 4x oefenen eindelijk een beetje gewend aan een grote blauwe bal in de bak. Zo heeft hij ook maanden gedaan over het doorlopen de stalgang in. Dit is donkerder dan de buiten en dus eng :+

Maar 1 keer mijn stem verheffen en de kwpner is onder de indruk. De Shire lacht je nog net niet uit := dat is het enige nadeel van de nuchterheid, het wordt soms vervelend als meneer zijn oren uit doet.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 07:57

Lijkt me heel vreemd om 2 van zulke karakters naast elkaar te rijden, maar wel leuk!

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:01

Leuk! Ik meld me ook. Ik heb ook een G-tje, sinds ze 7 maanden oud is in mijn bezit. Girona, roepnaam Flo(or). Een rasechte Gelderse :-). Later meer. Moet nu naar de trein :-(
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 27-08-14 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:01

Dat is zeker een heel verschil tussen die twee. Maar wel ook leuk.

Broer maakt zich ook niet snel druk maar is wel gretig in zijn werk. Gisteren moest ik ook zo lachen. Er was met witte verf op de weg geschreven. Hij zag het, ging kijken, toen erop schrapen. En toen, toen liep hij verder. :P

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:08

Geen 3 jarige, maar een 4,5 jarige tuigpaard ruin die we nu aan het inrijden zijn.
Gekocht toen hij 10 maanden was, naar de opfok gedaan en er met 3 jaar uitgehaald. (Wel bijna wekelijks er naar toe geweest om te borstelen en te knuffelen en wat beginselen te leren)

Toen hij uit de opfok kwam, was hij in zijn koppie nog veel te puppy om in te rijden, maar wel alvast grondwerk en dergelijke mee gedaan. Aan het zadeltje laten wennen. En allerlei voorbereidingen voor het inrijden.
En nu geeft hij aan dat het tijd is dat hij meer aan het werk gaat en hebben we al een paar keer gehangen.
Volgende stap is dat mijn man zijn been over het zadel gaat zwaaien.

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:26

Wat leuk die 2 verschillende karaktertjes selka! Ook heel leerzaam! ik merk zelf dat door mijn vorige paard ik best wel ''eenkennig'' ben geworden. Mijn vorige paard was heel braaf en lui, maar af en toe eigenwijs. paar maanden geleden ree ik op een jonge pony, super snel en heel snel gestressed. kon ik niet mee om gaan.. haha. Blij dat Gentle ook redelijk bom proof is.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:42

Ah leuk een Gelderse, ben benieuwd naar een plaatje Olympia96 :)

Och broer klinkt als een heerlijk dier. Gretig en nuchter is een hele fijne combinatie!

Sabbientje, zo ziet mijn schema er ook uit. Met 4 1/2 er op. Kan bijna niet meer wachten :P

G_entle, mega leerzaam inderdaad. Ik moet wel echt oppassen dat ik mijn verwachting per paard bij stel. Zo verwacht ik van de Shire dat hij tijdens het wandelen goed op mij let en geen gekke dingen doet. Terwijl ik met de KWPNer nog niet eens een stap uit het poortje heb gezet. Soms is het dan lastig schakelen als je net een heel schrikparcours hebt geoefend met de Shire en dan komt bij de KWPNer die het op een lopen zet zodra er een plantje scheef staat ;)

A.s. zondag heb ik een trailerlaadcursus met Gentleman (kwpn) van Annemarie v.d. Toorn. Ik ben heel benieuwd! Hij is 2 keer vervoerd en beide keren is dit onder zware verdoving gegaan met zijn maatje. Nu geen verdoving en geen maatje. Wish me luck :=

mavantos

Berichten: 3620
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:42


angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:44

Zack heeft gisteren zijn zwemdiploma a gehaald. Jeetje wat was het slecht.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:50

Jeetje, dat ziet er heel netjes uit! Hoe lang heb je hem onder het zadel?

Toch gaan rijden Angelpam?

mavantos

Berichten: 3620
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:06

Op het filmpje was hij +\- 4 weken onder het zadel. Stap is al veeel beter nu hij meer ontspant.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 27-08-14 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:10

Nee ik heb niet gereden mag voorlopig niet rijden ook wegens een val. Helaas dus mijn paarden hebben even vakantie.

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:12

Ziet er netjes uit super +:)+

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:14

Leuk selka! word je lekker veelzijdig van! Gentle is ook 2 keer met verdoving vervoerd, en 1 keer zonder, was niet helemaal geplant want hij moest naar de kliniek. Maar ik kon het wel even uitproberen. Inlopen was geen probleem, tijdens de rit heeft hij het eerste half uur keihard lopen schrapen. Was een hobbelig ritje haha. daarna stond ie doodstil. Alleen eruit stappen snapt hij niets van. Duurde echt een kwartier voordat ik hem eruit kreeg. :P
Goodluck haha! komt vast goed!!

Wauw gameboy is leuk! ziet er super uit!

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:20

Zo je hebt Gameboy als echt goed voor elkaar zeg. Geen last meer van je val.

Broer liep toen wij hem gekocht hadden ook zo de wagen op, eerste vijf minuten staan schrappen en daarna een uur netjes op de wagen gestaan. Alleen hij draaide zich om met eruit gaan, dat moeten we maar even oefenen. Kan bij ons ook wel makkelijk. Is een 1 3/4 trailer.

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:26

Doordat ik zack zelf gefokt heb heeft hij als veulen zijnde veel met zijn moeder op de trailer gestaan. Dus die loopt er zo op staat braaf stil en loopt er ook zo weer af. Zack is nooit de opfok in geweest dus die is altijd in de hand geweest. Liep als veulentje zijnde ook regelmatig mee met mama in de molen bv.

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:34

Selka schreef:
A.s. zondag heb ik een trailerlaadcursus met Gentleman (kwpn) van Annemarie v.d. Toorn. Ik ben heel benieuwd! Hij is 2 keer vervoerd en beide keren is dit onder zware verdoving gegaan met zijn maatje. Nu geen verdoving en geen maatje. Wish me luck :=

Leuk en leerzaam.
Jan (mijn jonge tuigpaard) is ook op Trailerlaadcursus geweest. Hij mocht meedoen als probleempaard bij een gevorderde cursus en wij mochten komen kijken.
Jan vond smalle doorgangen en trailerlaadkleppen eng. En daar hebben ze aan gewerkt met hem. Hij heeft er een hoop van geleerd. Hij vind trailerladen nog steeds wel spannend (vooral omdat we het niet wekelijks doen) maar hij doet het wel.

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:01

Kan ik me ook melden? :D

Ik heb een nu 2,5 jarige haflinger ruin van Ambach.
Compleet iets anders dan een KWPN, wat ik gewend was.

Afbeelding

Hij is ontzettend nuchter, heeft altijd op een land gestaan maar is nergens van onder de indruk.
Gisteren stond er een grote vrachtwagen de mest op te halen en hij liep er hartstikke braaf langs, alsof hij het al jaren zo deed :')

Binnenkort komt de tandarts en dan krijgt het erna voor het eerst een hoofdstelletje in. Longeersingel heeft hij al wel omgehad, maar ook dat onderging hij voorbeeldig. :D
Ik vermoed dat dit het braafste paard is wat ik ooit heb gehad!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:45

Ideaal al die brave paarden op de trailer. Willie (Shire) draait er ook zijn hoef niet voor om, maar met Gentleman wil ik niet zelf gaan lopen prutsen. Liever in 1 keer goed. Sabbientje, ik ben benieuwd! Jouw ervaring is in ieder geval positief.

Jammer angelpam, scheelt dat je dan ook niet in de regen hebt hoeven rijden ;)

gomir

Berichten: 25548
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:15

Ik heb het geluk dat ik een vrachtwagentje heb, dat scheelt de wereld met die jonge paarden!
Al had ik met de trailer meestal ook weinig problemen, ze moeten ook maar gewoon leren dat ze soms mee moeten werken ;)

Had mijn 5-jarige vandaag voor het eerst mee naar les, die vond het allemaal wel geinig ergens anders. Dat is zo'n nuchter dier. Beetje net zoals de Shire van Selka qua karakter. Is ook wel fijn met zijn 1.80 schofthoogte :)

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:36

Ben ik weer! Ik ga straks aan het bijlezen maar wilde eerst mijn paardje even fatsoenlijk voorstellen :-)

Dit is dus Floor, mijn Gelderse tankje van rond de 1.60. Haar vader is Gelderse hengst Casaron (tweede bezichtigingshengst) en haar moeder is Garona, van Proloog (ook Gelders).

Deze foto is van haar 3e verjaardag in april:
Afbeelding

Paar weken geleden:
Afbeelding

En this is what we do. Veel verder dan 1 keer per week op haar rug zitten en rondjes lopen zijn we nog niet. We doen aan vrijwerken en zijn net begonnen met longeren (nog maar 2 keer in de afgelopen twee maanden), wandelen door het bos, vrijspringen (1 keer gedaan en dat kan ze meer dan geweldig goed --> springt tijdens het vrijwerken ook uit de bak en in de weilanden over de draadjes sindsdien ;-)). Overigens heb ik sinds twee weken een zadel en zijn we van plan om wat stappen voorwaarts te maken nu. Alles onder het motto: geen haast :-)
Afbeelding