de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:48

Mja boefje is ook nog maar drie weken ohz en is niet zo blij met een bit in zijn mond, eerst dus op halster gereden en u pas sinds een dag of 4 enkel met een bit en daar is hij nog niet zo gelukkig mee :D
Leuke collage!

_Knofje

Berichten: 2706
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:00

wat een leuk topic!!

Ik heb een 3 jarige merrie van VDL Chello III,
ik zal zo eens wat foto's uploaden.

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:25

Titsia wat hij wel al bij de tandarts geweest? en wat voor bitje heb je?

Ben benieuwd naar de foto's _Knofje

Leena haar gebitje moet over een maand of 3 ook weer eens nagekeken en dan ga ik ook kijken voor een ander bitje

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:36

Ja Nyske doen we goed he.

KimJenda

Berichten: 1483
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:38

Leuk topic!

Ik heb ook een 3 jarige, een uphill x Goodtimes.
Die van mij heeft ook echt nog een puppy uitstraling, maar is wel al vol en rond gebouwd.

Hij is 1,5 maand onder het zadel geweest ( 2-3 x per week). Ik heb dit laten doen door mijn instructeur. Zelf heb ik er 1 x opgezeten. Maar omdat ik met mijn vingers in het gips zit ( vorige paard heeft mijn vingers gebroken) kan ik nog weinig met mijn baby doen.
Daarom staat hij nu al een maandje weer op het land om nog even bij te komen van het inrijden.
Hopelijk kan ik aankomende winter zelf wat meer met hem gaan doen.

Hoeveel verwachten jullie dat jullie paardjes nog gaan groeien?
Die van mij is nu 1.65-166 en zelf ben ik 1.80. Hoop daarom dat hij wel de 1.70 gaat halen.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:49

Hij staat nog niet bij mij en is ook mijn paard niet, is van mijn broer en hij staat momenteel ergens om zadelmak gemaakt te worden. Tanden worden bij onmiddellijk gecheckt en hij heeft een gewoon enkel gebroken bitje in nu.
Gok dat hij nu 1.66 is en denk dat ie wel naar 1.70 zal gaan

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:52

Princesj schreef:
Wij hebben een 3 jarige merrie, Gulonia (Biscayo x Wolfgang X Ballyvie). Zadelmak geboren := , maar heeft nog veel tijd nodig zien we (ze is nog geen 1.60), schiet sinds we aan het werk zijn mooi in de groei. Wij doen ook 3 x per week rijden en 1x per week longeren.

Hoe doen jullie dat met dekens trouwens, wij zitten nu precies in een doelloze maat (185 te klein, 195 nog wat aan de ruime kant)..


Dan zou ik toch gaan voor de 195 wat aan de ruime kant daar groeit ze wel in OF je gaat voor Horseware dekens deze hebben de tussenmaat 190 !

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:52

Ik hoop dat ze nog 4 a 5 cm gaat groeien, is nu 1.60.. Gelukkig wel met body, anders was het echt net een pony geweest.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:56

Wat jammer Princesj dat ze nu nog wat klein is maar ze groeien maar zo nog een cm of wat hoor. Wie weet gat ze de 164 nog wel halen en als ze dan ook nog wat meer body krijgt komt het vast goed :-).

Dekens zou ik liever iets groter kiezen dan dat ze te klein zijn. Dan krijg je koude billen :+

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:00

Ik heb inmiddels een HH deken gekocht, die vallen vrij klein ben ik achter, deze past ze precies!

We wilden ook geen hele grote (de andere 2 zijn 1.58 en 1.62), dus als ze 162/164 blijft is prima wat mij betreft.

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:09

Kim heb je een foto van je puppy? En mooie afstammeling hoor..
Die van mij is iets van 1.65 m, maar hoop dat hij niet super veel nog groeit, maar geen idee hoeveel erbij zal komen. Ik ben zelf 1.72 m maar heb korte benen.

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:10

Zack is ook heel klein. Die haalt ook zomaar net de 1.60m. En helaas heeft Zack ook niet echt body, dus voor het oog is het echt een pony. Ik hoop omdat hij een hele late is met groeien enzo dat het nog wel goed komt met hem.
Bij Zack is nog geen tandarts geweest. Dit gaat wel gebeuren. Hij heeft nu een poos vrij wegens dat degene die hem rijd weer naar school is en ik na een val van mijn 4 jarige een paar scheve ruggenwervels heb.

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:13

Hebben jullie ook al een doel met jullie paarden? :)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:13

Ik heb een 3-jarige draver merrie van +/- 1.62 :)

Toen ik haar net kreeg zat ik er maximaal 2x in de week 20 minuutjes op. Momenteel kan ik wegens een blessure weinig/niets wat wel mooi uitkwam want er stond toch al een pauze op de planning. Mijn paard staat nu dus gewoon lekker te grasmaaieren en voor de vorm longeer ik af en toe, maar daar blijft het nu even bij. Ze krijgt van mij lekker de tijd om zich te ontwikkelen en als ik beter ben dan ga ik haar weer voorzichtig oppakken.

Mag ik jullie ook wijzen op ons super gezellige Jonge paarden praat #3 topic? :D

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:14

Wat leuk, allemaal van onze leeftijd :) Mag ik me ook melden?

Wat een knapperds komen er langs, heel leuk om te zien hoe iedereen op zijn eigen manier met zijn gup bezig is!

Ik heb een 3,5 jarig Gtje KWPN uit Santano x Krack C x Negro, op stal noemen we hem Mike. Hij is gefokt door een vriendin, ik heb de gehele dracht meegemaakt en toen hij 5 weken oud was hebben we de knoop doorgehakt en heb ik hem gekocht. Hij is afgelopen februari gecastreerd. Hij is nog beetje puppy dus vandaar dat we wel met hem bezig zijn, maar nog niet erop zitten. Drie keer in de week grondwerk, hij kent in principe bijna alles nu van freestyle tot aan DLL, zadel met beugels, alle stemcommando's etc etc. Hij is in januari naar de tandarts geweest en gaat begin oktober weer, heeft nog niet zo vaak een bitje in gehad. Ik zal straks eens foto's zoeken :)

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:23

zo leuk om iedereen te horen over hun jonkies! En zie echt super mooie paarden voorbij komen!

Gister heb ik er weer op gezeten, ben van plan om komende maand even door te rijden en er proberen voor te zorgen dat ik een gas,rem en stuur krijg. Heb nu alleen nog maar een rem. Hij is erg terughoudend en toont heel traag en verveeld. Morgen ga ik er weer op en wil ik eigenlijk even dat de ''bom'' ontploft. Heb namelijk het idee dat hij een beetje ''stoned'' door de bak heen gaat, alsof hij het niet bewust meemaakt. Hij heeft ook nog geen 1 keer gebokt met zadel op of met mij erop. Heel braaf natuurlijk maar hij gedraagd zich niet als een 3 jarige..

Hier even wat fototjes :)!

Afbeelding
Warm van de spanning haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oh en ik heb een amigo regendeken maat 195. iets ruim, maar blijft super netjes liggen! kan ie nog even in groeien!

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:10

Alleen maar super toch dat hij zo braaf is.
Broer heeft ook nog niet met zadel of met mij erop gebokt hoor, is gewoon super met zijn werk bezig en doet geweldig zijn best. Ik ben alleen maar dolgelukkig.

KimJenda

Berichten: 1483
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:15

Witoto schreef:
Kim heb je een foto van je puppy? En mooie afstammeling hoor..
Die van mij is iets van 1.65 m, maar hoop dat hij niet super veel nog groeit, maar geen idee hoeveel erbij zal komen. Ik ben zelf 1.72 m maar heb korte benen.


Ja heb foto's, alleen ben ik al een tijd niet op bokt actief geweest. En nu weet ik niet meer hoe foto's te uploaden. Kan dat ook met een telefoon?! ( wat erg zeg haha ik voel me nu oud)

liberia
Berichten: 526
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:54

Hier dan eindelijk twee foto's van mijn driejarige van Oscar x keur van Ferro.

Afbeelding

Afbeelding

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:07

Wat een leuk koppie heeft die van jou zeg liberia!

Leuke foto's G_entle! Ook leuk om te zien hoe hij ontwikkeld sinds de laatste keer dat ik hem gezien heb

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:48

Leuk! Een topic met 3-jarigen :) Zou ik me ook aan mogen melden? Ik heb namelijk een 3-jarige KWPN'er. Zijn naam is Grand Easter DH met afstamming Uphill x Lancet. Hij zou eigenlijk dit jaar zadelmak gemaakt worden (ongeveer rond deze tijd) maar door omstandigheden heb ik dit een jaar uitgesteld. Hij is namelijk nóg rotter uit de opfok gekomen dan dat ik op voorhand dacht.. Nu is hij voor 85% weer beter en heb ik een maand geleden voor het eerst op zijn rug gezeten. Zonder hoofdstel en zonder zadel. Alleen met een touwhalster en een BBP. Hij was geweldig! Zo braaf en relaxt. Tot nu toe bij alle gekke dingen is hij nuchter dus dat vind ik enorm fijn.

Ik zie hier ontzettend veel leuke dieren voorbij komen! Ook erg leuk het verschil in rassen :) Valt me wel op dat het gros aardig braaf is :j Super!

Dit is dan Grand:

Afbeelding

Afbeelding

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 00:27

Dit is mijn gupje begin dit jaar. Nu speelt hij nog lekker buiten, ben zaterdag even wezen kijken, maar hij vond het nog heerlijk in de wei ;) Als weer nog wat bijtrekt mag hij tot 1-10 blijven lopen, anders haal ik hem eerder binnen.

Afbeelding
Afbeelding

Foto's onder het zadel heb ik nog niet van hem, maar dat pakte hij van het voorjaar echt heel fijn op :+:

Plannen ben ik nog niet uit. Heb er eigenlijk teveel en als er een liefhebber om komt is Gupje wel te koop, maar ik vind hem zelf ook wel heel erg leuk :=

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:36

Mooi type paard Liberia, sprekend hoofd met mooie aftekening.

Kim, ik ben ook niet handig in foto’s plaatsen hoor en of het kan via je mobiel, geen idee. Ik ben altijd aan het klungelen met bokt verkleinen en dan met photobucket. Kan vast handiger.

Grand is een mooi type paard, hoe komt het dat hij zo slecht uit de opfok is gekomen?

Gupje is ook een knapperd zeg.

Plannen, ik heb niet echt hele plannen met Broer. Denk ergens volgend jaar beginnen met wedstrijd rijden, maar misschien als hij sterk genoeg is wel een VSN dit jaar nog. Gewoon even kijken hoe hij alles op blijft pakken.

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:36

Knappe Gup Gomir! Kan lekker springen :)

Beer is een Bon Bravour toch? Vind ik zo'n aansprekende hengst :j

@Witoto, hij kwam (hou je vast ;( ) met (in het verleden) hoefbevangenheid (door slechte leverfunctie) , dikke schimmel in alle 4 zijn hoeven, rotstraal, slecht bekapte hoeven en een flinke wormenbesmetting uit de opfok. Daarbovenop kwam ook nog eens dat zijn lever, blinde darm, dikke darm en immuunsysteem sterk verminderd functioneerden. In de eerste 8 maanden dat hij hier was is de dierenarts 6x geweest. Uiteindelijk zijn we voor zijn innerlijke problemen naar Laarakkers geweest wat hem ontzettend heeft doen opknappen. Dus hij heeft zich in de slechts 3 jaar oud dat hij is eigenlijk heel veel ongeluk meegemaakt. Ik vergeet dat soms weleens maar als ik het zo weer opsom word ik dr weer verdrietig van.. :(

Maar gelukkig gaat hij nu wat beter :) Tis zo'n geweldig leuk beest. Wel een klein beetje veranderd qua karakter nadat hij zo opgeknapt is. Meer alerter maar ook veel aanhankelijker en vrolijker. Dus ben benieuwd hoe hij het volgend jaar onder het zadel doet!

G_entle
Berichten: 209
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:56

jeetje _clau1991 Wat heftig. Wat een ellende in z'n eerste jaren. Maar wat fijn dat hij zo lekker opknapt! kan me voorstellen dat als je hem dan weer vrolijk ziet dat je daar erg gelukkig van word!! :)

wat een knapperd liberia! En gupje mag er ook wezen!!

Vandaag weer erop en dit keer los, derde keer en had vandaag voor het eerst het gevoel dat hij het wel allemaal bewust meemaakte. Hij was super braaf!!

filmpje van vandaag, slechte kwaliteit maar als je op HD drukt kan je het een beetje zien.
https://www.facebook.com/photo.php?v=57 ... =2&theater