grasbuik of drachtbuik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

grasbuik of drachtbuik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:32

wat denken jullie?
een grasbuik of drachtbuik?

ze werkt ongeveer 1uur per dag best intensief (vooral ernaast of vrij springen, hele stukken wandelen en een klein jongetje rijdt er regelmatig op) en ze staat met een graaskorf, maar toch blijft ze dik..
Afbeelding

gohya

Re: grasbuik of drachtbuik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:35

Dit is zó moeilijk te zeggen. Het kan n.l. beide zijn,mits ze bij een hengst heeft gestaan natuurlijk.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:35

Het zeer veel herhaalde advies, maar dat maakt het niet minder waar.
Maak een afspraak met de dierenarts, en laat een scan doen :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:36

Loopt ze bij een hengst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:37

gohya schreef:
Dit is zó moeilijk te zeggen. Het kan n.l. beide zijn,mits ze bij een hengst heeft gestaan natuurlijk.

naar mijn weten heeft ze niet bij een hengst gestaan,
ze heeft 2 jaar geleden wel een veulen gehad.. (maar zo dik blijft hij niet toch?)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:38

Een buik kan zeker erg dik blijven.Mijn merrie heeft ook een hele dikke buik.Heb haar 3 x laten opvoelen en 1 x gescant,omdat zij wel bij een hengst had gelopen een paar dagen.Maar ze was niet drachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:39

gohya schreef:
Een buik kan zeker erg dik blijven.Mijn merrie heeft ook een hele dikke buik.Heb haar 3 x laten opvoelen en 1 x gescant,omdat zij wel bij een hengst had gelopen een paar dagen.Maar ze was niet drachtig.

ja, maar de buik blijft dikker worden, eerst was hij zo, *ik zoek ff foto op*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:41

Afbeelding

eerst was ze zo^
ik denk niet dat je het duidelijk op de foto ziet maar, als je dr kent is er echt een verschil..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:45

Is er überhaupt een mogelijkheid dat ze drachtig kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:46

Iris82 schreef:
Is er überhaupt een mogelijkheid dat ze drachtig kan zijn?

na mijn weten niet, ze heeft 2 jaar geleden wel een veulen gehad, maar dr buik blijft maar dikker worden..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:48

Dan krijgt ze dus toch teveel binnen, en te weinig beweging

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:49

Dan is ze toch niet drachtig?
Heb nog niet eerder gehoord van onbevlekte ontvangenis bij een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:50

fleurtjeuh schreef:
Dan krijgt ze dus toch teveel binnen, en te weinig beweging

oke, heeft iemand dan nog meer tips om sneller af te vallen? naast lange stukken draven? :P

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 09:50

elodiexdidi schreef:
gohya schreef:
Een buik kan zeker erg dik blijven.Mijn merrie heeft ook een hele dikke buik. Heb haar 3 x laten opvoelen en 1 x gescant, omdat zij wel bij een hengst had gelopen een paar dagen.Maar ze was niet drachtig.

ja, maar

Een jamaar discussie is zo zinloos; en niemand kan er iets zinnigs over zeggen vanachter de PC.
Bedenk éérst, of er überhaupt een hengst bij in de buurt is geweest. En laat haar vervolgens scannen, als je het écht wilt weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:03

Hasjam_Poe schreef:
Een jamaar discussie is zo zinloos; en niemand kan er iets zinnigs over zeggen vanachter de PC.
Bedenk éérst, of er überhaupt een hengst bij in de buurt is geweest. En laat haar vervolgens scannen, als je het écht wilt weten.

Ze is NIET bij een hengst geweest, staat ook geen hengst op stal, een discussie heb ik sws geen zin in,
ik ga er gewoon vanuit dat ze NIET drachtig is, ten eerste heeft ze dit jaar niet bij een hengst gestaan en afgelopen jaar ook niet, 2 jaar geleden heeft ze wel een veulen gehad, daarnaast is het als ze dit jaar gedekt is, is de buik wel gelijk erg veel gegroeit, en als ze vorig jaar toch gedekt was moest het veulentje er wss al wel zijn, maar ik vroeg het hier even voor de zekerheid wat jullie er van dachten, ik weet namelijk bijna niks van drachtige merries af, ik ga gewoon 's ochtends en 's avonds trainen (naast de fiets, springen enz) en dan overdag dr graaskorf om, nu train ik dr alleen s'avonds maar nu moet ze toch echt gaan afvallen...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:06

Als ze nooit bij een hengst gestaan heeft dan is dit topic ook beetje onzinnig nietwaar? Kan je wel boos worden op de bokkers, want zo komt het over, maar het probleem ligt toch echt bij jou.

Je pony is dus gewoon te dik :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:07

Maar waarom vraag je dan of ze drachtig is, als je zeker weet dat ze niet bij de hengst heeft gestaan? Ik snap dit topic niet helemaal...

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:08

Iedereen die niks af weet van drachtige merries weet hopelijk wél dat je zonder hengst of kunstmatig gebeuren géén drachtige merrie in de wei hebt staan...
Toch? :=

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:09

elodiexdidi schreef:
Hasjam_Poe schreef:

Ze is NIET bij een hengst geweest, staat ook geen hengst op stal, een discussie heb ik sws geen zin in,
ik ga er gewoon vanuit dat ze NIET drachtig is, ten eerste heeft ze dit jaar niet bij een hengst gestaan en afgelopen jaar ook niet, 2 jaar geleden heeft ze wel een veulen gehad, daarnaast is het als ze dit jaar gedekt is, is de buik wel gelijk erg veel gegroeit, en als ze vorig jaar toch gedekt was moest het veulentje er wss al wel zijn, maar ik vroeg het hier even voor de zekerheid wat jullie er van dachten, ik weet namelijk bijna niks van drachtige merries af, ik ga gewoon 's ochtends en 's avonds trainen (naast de fiets, springen enz) en dan overdag dr graaskorf om, nu train ik dr alleen s'avonds maar nu moet ze toch echt gaan afvallen...

Waarom dan in hemelsnaam een topic aanmaken met de vraag of ze drachtig kan zijn. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen gewoon niet erg slim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:10

Kimbers schreef:
Als ze nooit bij een hengst gestaan heeft dan is dit topic ook beetje onzinnig nietwaar? Kan je wel boos worden op de bokkers, want zo komt het over, maar het probleem ligt toch echt bij jou.

2 jaar geleden had ze ook niet bij een hengst gestaan (toch wel dus) en kreeg toch een veulen :?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit :+ :+
maar waar haal je dat boos vandaan? als ik niet tegen kritiek kon had ik dit topic niet geopend hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:11

Goudlokje1 schreef:
Waarom dan in hemelsnaam een topic aanmaken met de vraag of ze drachtig kan zijn. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen gewoon niet erg slim.

lees vorige post

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:11

Als ze 2 jaar geleden een veulen heeft gehad, heeft ze dus duidelijk wél bij een hengst gestaan.
Jouw reacties beginnen erg boos te klinken, lees ze voor de gekkigheid eens terug.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:12

elodiexdidi schreef:
2 jaar geleden had ze ook niet bij een hengst gestaan (toch wel dus) en kreeg toch een veulen :?
maar waar haal je dat boos vandaan? als ik niet tegen kritiek kon had ik dit topic niet geopend hoor :')

sorry TS, maar dat kan niet. Is geen wonder, je pony moet bij een hengst komen wil zij drachtig zijn :) Dus misschien was er wel een hengst ontsnapt oid. Maar zonder kán niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:13

elodiexdidi schreef:
Kimbers schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:14

Nessah schreef:
elodiexdidi schreef:

sorry TS, maar dat kan niet. Is geen wonder, je pony moet bij een hengst komen wil zij drachtig zijn :) Dus misschien was er wel een hengst ontsnapt oid. Maar zonder kán niet :)

nee, geen idee hoe ze t voor elkaar heeft gekregen, maar dat doet er niet toe, ze is nu gewoon weer veel te dik...