Weet iemand wat een goeie ponykamp voor ons is?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerle1807

Weet iemand wat een goeie ponykamp voor ons is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 15:15

Hallo,

(ik weet niet als ik het hier goed plaats :o )
Ik wil met een vriendin wss aankomende zomervakantie er met de ponys op uittrekken. (ik weet dat de zomervakantie net voorbij is maar ik was een beetje aan rondvissen want aangezien ik eerder vrij ben door examens enz.)
Nu wil ik wel echt op ponykamp met mijn vriendin en zelf ben ik dan 17 en mijn vriendin 16. Maar ik wil graag iets met uitdaging dus gewoon les etc. Nu heb ik zelf een paard en rij er mee in de sport en die is dan 11 en mijn vriendin heeft een c en die is dan 17 nou springen wij beide rond de 80/90 cm (zij rijdt niet in de sport maar kan goed springen alleen dressuur gaat dr niet zo makkelijk af) dus heb ik geen zin in balkjes lopen etc. want dat kan ik thuis ook oefenen en doe ik ook ;) nu wil ik ook ergens heen waar je een grote strandrit kan maken en mooie bosritten en ook een dressuurlesje meepakken ;) En waar je natuurlijk je eigen pony mee kunt nemen :) Maar wat eigenlijk allemaal omdraait is dat we niet tussen 6 jarige rijden :S en dat we lekker kunnen galoperen over het strand etc en dat we er echt iets van leren. Nu moeten wij hetzelf gaan bekostigen dus wil ik het graag onder de € 400,- euro houden als dat kan ;)

Jildau

Re: Weet iemand wat een goeie ponykamp voor ons is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:18

Tijdens instructieweken leer je denk ik heel erg veel en dat is ook ingedeeld in niveau's en leeftijden. Daar zit alleen geen strandrit bij voor zover ik weet. De KNHS biedt instructieweken aan en PMO in Drachten ook.

veerle1807

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 15:25

Jildau schreef:
Tijdens instructieweken leer je denk ik heel erg veel en dat is ook ingedeeld in niveau's en leeftijden. Daar zit alleen geen strandrit bij voor zover ik weet. De KNHS biedt instructieweken aan en PMO in Drachten ook.

Ik wil wel wat leren de week alleen ik wil ook even lekker over het strand razen of door de bossen heen (liefst het eerste :o )

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:28

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:32

DaisyDarling schreef:
Is manege Poelenburgh iets?
http://www.poelenburgh.nl/

Ik kan dit aanraden!
Ik kom er nu al jaren en het klinkt echt exact als wat jij beschrijft :D Dan wel de instructie week en niet het pont kamp

veerle1807

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 18:20

Sanne_com schreef:
DaisyDarling schreef:

Ik kan dit aanraden!
Ik kom er nu al jaren en het klinkt echt exact als wat jij beschrijft :D Dan wel de instructie week en niet het pont kamp

Oke dit heb ik al eerder gelezen maar ik neem dan me eigen mee maar mag je dan ook echt galop over het strand ? En kunnen eigen daar mooi staan in een weitje? Want onze ponys staan 24/7 buiten ;) en hoe ziet zo'n week er een beetje uit?

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:38

Sanne_com schreef:
DaisyDarling schreef:

Ik kan dit aanraden!

Oke dit heb ik al eerder gelezen maar ik neem dan me eigen mee maar mag je dan ook echt galop over het strand ? En kunnen eigen daar mooi staan in een weitje? Want onze ponys staan 24/7 buiten ;) en hoe ziet zo'n week er een beetje uit?

Ja je gaat in galop op het strand!
Op de wei kan alleen tijdelijk, ze staan wel gewoon op stal. Maar er zijn vaker paarden die 24/7 buiten staan en die dan gewoon een klein weekje op stal staan, ze kunnen in paddocks en soms in het weiland!

Je kiest aan het begin van de week of je wil dresseren of springen. En de rest van de week rij je ongeveer 2x per dag vaak in ieder geval 1x dressuur en dan 1x de keuzen die je gemaakt hebt. Je gaat naar buiten zo vaak als je wil en als het kan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:45

BRT -> MA

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:48

Les Chevaux doet ook instructie weken, een 16+ ponykamp en een 15/16+ trektocht :).

Ik ga dit jaar voor het eerst daar op kamp, de 16+ ponykamp week, en ik ben zeer benieuwd :), misschien is dat wat voor jullie?

veerle1807

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 10:15

sterreke98 schreef:
Les Chevaux doet ook instructie weken, een 16+ ponykamp en een 15/16+ trektocht :).

Ik ga dit jaar voor het eerst daar op kamp, de 16+ ponykamp week, en ik ben zeer benieuwd :), misschien is dat wat voor jullie?

Bedankt voor de tip!!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:21

Hoeve la Marotte in Ijhorst. Geweldig leuk voor alle leeftijden. Superleuk ga er overmorgen ook naartoe en verheug me er heel erg op. Allerlei paarden (IJSlanders, Welshjes, Shetjes, Sportpony's) of koop een keer een Penny of een Penny Plus, daar staan ook veel grote ruiterkampen :-) Jong en oud!