help ik weet t even niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

help ik weet t even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 22:35

sinds kort komt er een onbekend iemand op de weide bij onze paarden...
sinds kort vind ik halstertouwen en halster met daarop de naam ottie (geen 1 van de paarden heet ottie)
en ook borstels ondertussen heb ik alle spullen meegenomen naar huis zodat diegene er niets mee kan.
maar elke keer lijken er nieuwe spullen te liggen.

de persoon waar ik t land mee samen doe heb ik gebeld en gemaild maar ook zei weet van niks en weet niet wie er op ons land komt.

ons land is goed afgesloten met een groot flink slot en t hek is heel erg hoog.
de enige manier om op t land te komen is of met sleutel of diegene klimt langs de zijkanten van t hek langs de sloot..
(beide kanten wil ik nu gaan volhangen met prikkeldraad zodat beide kanten minder makkelijk begaanbaar zijn)

afgelopen zondag heb ik mijn pony met exceem deken op t land gezet en de volgende dag was deze gewoon foetsie kon hem nergens meer vinden.
dus ga ervan uit dat die deken gewoon van haar afgehaald is en meegenomen is door iemand..

maar dan de volgende vraag ...zal ik aangifte gaan doen van diefstal?

ook wil ik een camera op t land ophangen gericht op de voorkant van t land weet iemand een camera die werkt op batterijen? en op afstand?

en wat kan ik nog meer doen zat al eerlijk gezegd te denken aan waken diegene opwachten of iets in die trant

tjady

Re: help ik weet t even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:38

Ja ik zou zeker aangifte doen van het verdwijnen van je deken. Je weet het niet of er een verband is tussen het verdwijnen van de deken en de spullen die achter gelaten worden. Ik zou zeker gaan spotten om te kijken wie er komt. Je zou haast denken dat het om iemand (mogelijk kinderen) gaat die de paarden willen verzorgen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:56

LZP >> VVDD

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:00

Ik zal nog even met prikkeldraad wachten, camera is zeker een goed idee (als je daar geld voor hebt). Een paard van mijn vorige stal heeft zich een keer heel akelig pijn gedaan aan prikkeldraad, er zaten flinke wonden in. Dat zou ik jou en je paarden zeker niet toewensen!

Aangifte is ook een goed idee. Van spullen achterlaten kan je geen aangifte doen (neem ik aan?) Maar van een gestolen deken zeker wel. Veel succes met alles. Hou je ons op de hoogte?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:05

Je zegt dat diegene langs het hek klimt... Weet niet hoeveel ruimte er is maar als de persoon het hek vast moet pakken zou ik er een keer stroom op zetten liggen ze mooi in de sloot te kijken...

Aangifte kan altijd maar ik denk niet dat de politie er iets aan kan doen maar als je bewijs hebt op camera beelden zullen ze meer actie ondernemen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:07

Een camera is inderdaad een goed idee. Die dekens zijn best prijzig dus ik zou zeker een melding maken bij de politie. Ligt de wei aan een woonwijk of een weg waar veel mensen langskomen.

ik hoop dat het snel is opgelost voor je.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:12

Munnie schreef:
Je zegt dat diegene langs het hek klimt... Weet niet hoeveel ruimte er is maar als de persoon het hek vast moet pakken zou ik er een keer stroom op zetten liggen ze mooi in de sloot te kijken...

Aangifte kan altijd maar ik denk niet dat de politie er iets aan kan doen maar als je bewijs hebt op camera beelden zullen ze meer actie ondernemen.

Stroom vind ik ook een goed idee! Met een flinke schok zijn ze het echt wel afgeleerd hoor ;)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:15

Ja ik vind stroom ook echt niet fijn haha en ik zou in de sloot liggen...

Als diegene zo slim is de volgende keer rubber handschoenen mee te nemen heb je er natuurlijk ook weer niks aan maar misschien is een flinke schok en zwemlesje in de sloot voldoende.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 23:22

De weide ligt aan een drukke weg..
En de persoon moet echt moeite doen om op t land te komen.
En moet zeker het hek stevig vast houden

Dat wat betreft stroom vind ik wel een goed idee.

Ik baal t meest nog van de deken aangezien die niet goedkoop was en ze zichzelf aan t open schuren was had ik em om gedaan en in nog geen 24 uur is die. Deken gewoon compleet foetsie.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 29-07-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:25

Ik snap dat je flink baalt van die deken! Maar die zal je wel nooit meer terug zien. Als je de mogelijkheid hebt een camera op het gehele land waar je paard staat te richten kan je met die beelden eventueel naar de politie..

Maar voordat je een dure camera aanschaft gewoon het stroomdraadje even door trekken ;)

Hopelijk blijft het wel bij missende spullen en andere spullen vinden en geen andere gekkigheid met je paardjes.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:28

Ik zou als nog even de politie bellen morgen! Dan weten ze het iig!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 23:34

Ga zeker even langs het bureau hier morgen om toch dingen door te geven..

Je slaapt in ieder geval een stuk slechter..

Zeker na dat er berichten gingen paar maanden terug over de paarden beul hier wat verder op.
T blijft toch in je achterhoofd spoken.
Maar de merries 3 stuks en 2 ruinen hebben nog niks gelukkig

Hebben er mensen nog tips wat betreft camera en welke?

wodant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:40

Echt vreselijk ik snap dat je baalt van zo'n deken ! En vreemd dat er ook spullen worden achtergelaten.
Prikkeldraad zou ik niet snel doen aangezien paarden zoch er flink aan kunnen verwonden, maar stroom vind ik wel een heel goed idee !

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:42

Gebeurd het eigenlijk overdag of als het donker is??

Ik denk dat als je een camera aan moet schaffen die ook in het donker nuttig is het wel een heel duur grapje word. Ik zou gewoon even google maar als je er een koopt weet ik van andere verhalen dat je beter een hele goede kan kopen dat de beelden duidelijk zat zijn om er actie mee te kunnen ondernemen.

rakmon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:43

Hou je ons op de hoogte??

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:50

ligt die weide zo afgelegen dat daar niemand zicht op heeft?

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:51

Oh bah, dat is echt vervelend!
Een vreemde bij je paard is één ding, ook nog dingen kwijt zijn etc gaat te ver. :n

Ik ben het dus eens met de reacties. Goede camera aanschaffen en stroom erop gooien!

JaBik95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:57

Dat is knap vervelend. Ik zeg gewoon aangifte doen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 09:02

NAtuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

Nee het land ligt niet afgelegen en er is zicht op t land vanaf t huis aan de over kant.
Had gister aangebeld maar werd niet open gedaan.
Ik vermoed dat hij op vakantie is.

En daarbij ligt het land aan een drukke weg en fietspad.

Tijd dat de persoon komt is denk ik smorgens vroeg.
Maar t lijkt ook niet dagelijks te zijn.

Ik kreeg een tip via pb over vet smeren aa. Beide kanten van t hek zodat t hek slecht vast gepakt kan worden omdat t glad is en de persoon glijd dan de sloot in.
Maar twijfel of dat gaat werken

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:17

Jemig die brutaliteit zeg.
Op zich vet smeren is geen gek idee. Komt diegene al niet schoon uit de strijd

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:28

Ik zou inderdaad zeker camera's ophangen. Met camera beelden zou de politie eventueel iets kunnen, maar met een losse melden vrij weinig. Het kan net zo goed een ander zijn geweest die de deken heeft meegenomen, maar ik denk dat het wel vrij aannemelijk is dat er inderdaad meisjes in je wei zijn geweest die voor verzorgstertje wilden spelen. (Ik denk bij exceem deken altijd aan een vrij prijzige deken. Vandaar dat ik denk dat een ander hem heeft meegenomen. Maar je weet natuurlijk nooit. ;))

Ik vind prikkeldraad inderdaad ook geen prettig idee, als je de mogelijkheid hebt er stroomdraad te hangen zou ik daar eerder voor gaan. Wat je misschien ook kan doen is zo'n bordje ophangen met dat het tegen de wet is hier toe te treden zonder toestemming. Misschien schrikt het ze wel af, hoewel dat met dit soort brutaliteit toch een vraagstuk blijft. :+

Hier is overigens misschien een website die je kan helpen bij het uitzoeken van een bijpassende camera: http://www.bewakingscamera.nl/welke-camera-s

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:32

Wat een aparte mensen heb je ook in de wereld, ben erg benieuwd. Ik volg..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:36

Ik volg ook even.
Ik zou er zeker melding van maken dat er iemand op je weide komt en dat je deken weg is.
Kan je niet met iemand bv heel vroeg in de morgen aantal dagen gaan wachten in de ruimte waar de spullen liggen?
Kijken of diegene komt zodat je hij of zij kan betrappen en vragen kan gaan stellen?

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:39

linnie050 schreef:
Ik volg ook even.
Ik zou er zeker melding van maken dat er iemand op je weide komt en dat je deken weg is.
Kan je niet met iemand bv heel vroeg in de morgen aantal dagen gaan wachten in de ruimte waar de spullen liggen?
Kijken of diegene komt zodat je hij of zij kan betrappen en vragen kan gaan stellen?

Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Op zich zou het maar een dagje moeten, ik gok dat ze of laat in de avond of vroeg in de morgen langskomen. Waarschijnlijk weten ze precies wanneer jij zelf langskomt zodat ze niet betrapt worden. Of het alternatief: je komt met de fiets/scooter/auto en die kunnen ze zien staan. Ik heb wel het idee dat het er op z'n minst 2 zijn overigens, je moet echt wel een zwaar F* the police-type zijn wil je in je eentje dit soort dingen durven doen. :+

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:43

Het zijn waarschijnlijk gewoon kleine kindjes die je paarden willen verzorgen, dat kan heel gevaarlijk zijn wanr er kan vanalles gebeuren met je paard of die kindjes.
Inderdaad gewoon aangifte doen want stelen kan écht niet. Als je er achter komt wie het gedaan heeft moet je zeggen dat je een gesprek wil met de ouders er bij, daarin zou ik dan vertellen dat wat ze doen gevaarlijk én zielig voor de pony is.

Het is hier ook wel eens gebeurt dat een exceemdeken gejat is want "het was zo zielig en warm voor het paard"