onprofesioneel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enjoyit

onprofesioneel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 22:26

Hee bokkers!

Ik heb misschien wel een hele
rare vraag maar ik stel hem gewoon!
ik zit nu op instructie week.
en er is een ander meisje met haar pony.
evengroot als mijn pony.
het lijkt er bij haar op een of andere manier veel meer eruit als een eigen pony.
ze heeft peesjes maar dat heb ik ook en ze heeft een mooi wintec zadel die goed ligt met bontje!
misschien ziet het bontje er wel heel leuk uit.
Normaal hoofdstel en rood dekje zelfde als ik maar ik heb hem in het roze.
en mijn pony lange en hare korte manen.
maar het ziet er bij haar heel veel profesioneler uit.
Ze draagt sporen heeft mooie chaps en jophurs maar het ziet er bij mij heel erg eruit alsof ik niet train met mijn pony ofzo!
ik twijfel erg om sporen te nemen.
het werkt fijn maar ben het niet gewend dus ik ben bang dat ik der pijn doe of ff vergeet dat ik sporen heb.
ik krijg maandag aangepast of nieuw zadel en misschien helpt het !
het lijkt erg alsof ik op een manegepony zit.

ik zeur misschien veel maar ik voel me op de manege onzeker dat ik en mijn pony er uit zien alsof ik op een manege pony rijdt.
ze loopt mooier aan de teugel dan haar pony maar het is nog steeds heel raar gevoel.
ik hoop dat jullie mijn pony en ik kunnen helpen met mijn probleempjes!
alvast bedankt!!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:29

Welke probleempjes? Ik zie geen probleempjes. Waarom probeer je jezelf te vergelijken met een ander? Is dat meisje raar tegen jou aan het doen ofzo? Het gaat toch erom dat jij plezier hebt met je pony... En geen sporen omdoen als het niet nodig is.

Gewoon lekker rijden en plezier hebben met je pony. Dat is het allerbelangrijkste!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:30

Ehm, het is geloof ik niet toegestaan een topic te openen onder de 25 nuttige berichten?

Edit: Blij zijn met wat je hebt en gewoon lak hebben aan een ander. Jullie zijn vast een leuk setje! Wintec, dure chaps... Ik rijd met rubberlaarzen en Harry Horse en ik rijd heerlijk op mijn boerenknol voor die dure sportpaarden uit. Ik heb het minstens zo leuk! ;)
Laatst bijgewerkt door Chiave op 29-07-14 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:31

Niet jezelf gaan vergelijken met een ander. Geniet en doe je eigen ding.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:32

probleem?Je hebt geen probleem :D Gewoon blij zijn met je pony.
Hij is vast veel mooier en liever dan de hare alleen jij ziet het niet! :D

truus1970

Re: onprofesioneel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:38

kijk niet naar een ander. Zij heeft mooie spullen nou en. Denk je dat een paard dat ziet. Hij voelt ze wel die sporen, daar moet je niet trots op zijn
Geniet van je Eigen pony en van je Eigen dingen. Kijk wat je hebt, en niet naar een ander.

Wees gewoon blij met jezelf.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:59

Meid, staar je niet blind op het uiterlijk, de mooie spulletjes en het plaatje! Waarom wil je voor andere zo opvallen? Waarom wil je dat andere denken dat jij met je pony traint en dat ze zien dat je een bontje hebt en met sporen rijd?
Serieus ... denk daar eens over na. Wil je dat mensen jaloers op je zijn, dat ze tegen je opkijken of je stoer vinden?

Ben blij dát je een eigen pony hebt. Maak gewoon plezier en geniet! Échte ruiters zien echt wel of je goed, netjes en eerlijk kan rijden of niet. Daar heb je geen dure spullen en sporen voor nodig. Sporen draag je om je hulpen mee te verfijnen en niet als leuke accessoire om op te vallen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:03

Het klinkt alsof je heel erg onzeker bent. Kennis en kunde lees je niet af aan duur harnachement en de spullen die je hebt. Daaruit kun je alleen maar afleiden of iemand een dikke portemonee heeft, of ouders heeft die het allemaal voor haar betalen. Lekker je eigen ding doen. Van alleen maar kijken naar een ander wordt je zelf niet gelukkig. En jezelf meten aan anderen en steeds meer willen zou je zomaar eens kunnen laten vergeten hoe super jij het voor elkaar hebt met je eigen pony.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:12

geerke schreef:
probleem?Je hebt geen probleem :D Gewoon blij zijn met je pony.
Hij is vast veel mooier en liever dan de hare alleen jij ziet het niet! :D

Hahha dat zal het zijn !

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:18

Je bent gewoon een beetje jaloers op een ander. Wees blij met je pony en geniet ervan. Het maakt niet uit hoe je eruit ziet... over een tijdje kijk je daar niet meer naar om en dan kom je op je vieze sokken je stal uitgelopen bij wijze van. Een pony wordt er niet mooier op door een ander zadel. En als het niet nodig is om met spoortjes te rijden ook lekker niet doen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:20

Ik vind zonder sporen het er veeeeeeeeeel mooier uit zien als met hoor! Lekker tevreden zijn zo, er zijn veel meisjes die vast jaloers zijn op jou pony!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:21

Je rijdt voor jezelf meid :) en dan nog, wat zou jou het kunnen schelen dat misschien wel iemand denkt dat je op een manege pony rijdt? Wordt je pony daar opeens anders van? Wees vooral blij met wat je hebt en ga vooral je niet anders voordoen.

Ik vond het juist ongelooflijk lief dat kinderen zeiden dat ze graag op die nieuwe pony wouden rijden :D oftewel, mijn pony :D en weet je wat ik dan wel eens deed? Ze laten uitstappen op mijn pony zodat ze toch even op 'die nieuwe' konden rijden :) hartstikke leuk toch?

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:21

Komt allemaal goed en anders koop je voor jou en je pony een set bv. alles in een kleur en een merk ofzo. Dan zie je echt dat je bij elkaar hoort ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:23

Er zullen altijd mensen zijn die mooiere spullen hebben dan jij of ik. Maar mooiere spullen maakt geen betere pony. Misschien heeft jouw pony wel veel meer talent of kun jij veel beter rijden. Het gaat om het plezier dat jullie aan elkaar beleven. Jouw pony merkt echt het verschil niet tussen mooie nieuwe spullen of oude spullen, als het maar goed past en als hij/zij maar liefde en aandacht krijgt.. Dan pas heb je een blije pony. En sporen..... zolang je ze niet nodig hebt, gewoon niet doen. Heeft niets met proffesionaliteit te maken. Succes met je pony.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:29

Je zou dankbaar moeten zijn dat je een pony hebt!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:47

En je kan jou pony z'n manen toch ook kort maken als je dat mooier vind?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:37

WWW -> YR

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:43

Dat gevoel wat jij hebt heeft niets te maken met professionaliteit, alleen met een beeld van 'mooi' wat jij hebt :) Dat het plaatje niet klopt voor jouw gevoel, kan aan hele kleine dingen liggen. Misschien glimt haar pony meer of heeft hij een ander postuur?
Maak je er niet druk om en concentreer je op het rijden en plezier hebben, misschien denkt dat meisje zelfs wel hetzelfde over jou als jij over haar denkt! ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:43

Niet druk om maken hoor! Korte manen staan vaak sportiever, sportpaarden hebben het veel. Dus dat zou je kunnen doen :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:48

Ten eerste wat is er erg aan dat iemand misschien wel zou kunnen denken dat je op een manegepony zit? Jouw ouders hebben toevallig het geld ervoor maar andere ouders verwennen hun kinderen niet met een eigen pony. Ik zou als ik jou was héél blij zijn dat je een eigen pony hebt. Veel kinderen hebben dit niet en je komt nu over alsof je heel neerbuigend doet tegenover kinderen op de manege. Terwijl het net zo goed andersom had kunnen zijn.
En verder, niet met sporen rijden omdat het er stoer uitziet. Gewoon lekker van je pony genieten en blij zijn dat je het geluk hebt van een eigen pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:53

Ik begrijp TS wel hoor, weet je hoe cool het was als iemand in de manegeles een manegepaard had opgedoft met een 'professioneel' dekje met bijpassende peesbeschermers, en als diegene z'n tshirt dan matchte bij het dekje, en z'n laarzen bij z'n cap, dat zag er tof uit man!

Tja ik met mijn slobbertrui en bemodderde laarzen, tja...
Maar achteraf had ik veel meer plezier in het rijden dan zij :D

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:03

Meid, ik ben 40 en ook ik denk het wel eens als ik iemand zie rijden die haar paard/pony en zichzelf helemaal voor elkaar heeft. Dan denk ik ook wel eens....zou ik niet eens wat beter op mijn kleding moeten letten? Maar weet je...zij zijn er geen haar beter op hoor en ik neem liever de tijd om lekker wat met mijn paard te doen dan om hem helemaal te verfraaien. Ik vind zijn lange manen juist mooi.

Ik vind het veeeeeel fijner als ik iemand van 12 zie rijden zonder sporen, want jij hebt je pony dan toch maar mooi zonder voor elkaar. En die ander niet. Jij hebt al die extra's niet nodig. Best kans dat jij je pony veel beter begrijpt dan dat andere meisje.

Soms mag je best even balen hoor, dat zij er zo mooi uitzien, maar uiteindelijk zou ik mooi je pony nog een extra knuffel geven en je er niks van aantrekken :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:17

vuurneon schreef:
Je rijdt voor jezelf meid :) en dan nog, wat zou jou het kunnen schelen dat misschien wel iemand denkt dat je op een manege pony rijdt? Wordt je pony daar opeens anders van? Wees vooral blij met wat je hebt en ga vooral je niet anders voordoen.

Ik vond het juist ongelooflijk lief dat kinderen zeiden dat ze graag op die nieuwe pony wouden rijden :D oftewel, mijn pony :D en weet je wat ik dan wel eens deed? Ze laten uitstappen op mijn pony zodat ze toch even op 'die nieuwe' konden rijden :) hartstikke leuk toch?

:j *\o/*

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 00:09

_Zoe schreef:
En je kan jou pony z'n manen toch ook kort maken als je dat mooier vind?

Ja dat zou wel kunnen aleen ik heb een haflinger met gigantisch dikke manen dus denk ik dat dat een bos met Rommel word haha

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 00:14

Bedankt voor alle reacties! Ik heb sinds kort nieuw zadel maar dat komt omdat het andere niet paste :)
En ziet er stoer uit en trek me er niets van aan ben blij met mij super getalenteerde vuilnisbakkerasje :)
misschien verkeerd begrepen maar ik bedoelde sporen omdat mijn pony niet vooruit te branden is met been en vroeger met sporen is gereden en dat ze op zweep zo heftog reageert dat ze een sprong maakt van schrik van een mini tikje :D
Nogmaals bedankt !!