2.5 miljoen voor een paard!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:28

Ging ik ff op marktlaats kijken en er stonden paarden bij van 17000 euro! Bloos Wat een duur paard!!!!!!
Naja niet dus Tong uitsteken

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:24

Het enige wat ik dacht toen ik het paard met eigenaresse bij Studio Sport zag;"niet op zijn hals kloppen, 1 euro per afgebroken haar! Aaaaah!"

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:35

bubbels schreef:
Het enige wat ik dacht toen ik het paard met eigenaresse bij Studio Sport zag;"niet op zijn hals kloppen, 1 euro per afgebroken haar! Aaaaah!"

*LOL*

Haagsemeid, ik vond het ook geen mooi dier, een te dikke nek, en te klein hoofdje naar verhouding...
Voor dat geld 100 mooiere Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:39

Poetin is wel de wereldkampioene van dit jaar mensen, dus het paard heeft al redelijk laten zien dat deze kwaliteit bezit.

Overigens zijn er zat paarden die voor meer verkocht worden.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:20

voor 2.5 miljoen kunnen ze duuk niet van me kopen hoor Hyper!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:10

ze had een knap koppie hoor die Poetin en zag er zeker niet verkeerd uit.. vond die mensen vriendelijk overkomen maar niet bijster intelligent *LOL*
Maar wie weet zijn haar rijkunsten wel voortreffelijk, ben bestwel benieuwd. (ennuh, wat een f*kcing mooie stal hadden ze daar staan)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:26

wat bepaalt eigenlijk de waarde van Poetin? Zit het in het talent, de bloedlijnen, de opleiding, en wie heeft dat dier eigenlijk opgeleid?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:43

Hehe, ik heb me kapot gelachen. Samen met mams op de bank. 2,5 miljOEN... Ja mams, 't is nog geen 2,5 miljard hoor.
Gut, mooi spulletje hebben die mensen. Check die loopstallen! En wat een personéél! En ik maar lachen. Komt paps er nog bij: is dit serieus? Ja hoor paps, 2,5 miljoen. Heeft hij even later 'n kennis aan de telefoon. Wat rijdt dat mens, vraagt hij zich dan hardop af. ZZ-licht. Goed, ik rijd 't niet, maar dan nog. Ze krijgt nu ook begeleiding van de vorige eigenaars he? Ach, ik wens haar 't beste en als ze nog een paar centen over hebben, dan hou ik me aanbevolen Haha!
Overigens is Poëtin op een veiling verkocht. Eigen ervaring zegt me dat heel veel van wat daar gebeurd op gekmakerij berust. Een dag later kun je dezelfde paarden voor minder mee krijgen. Wat er op een veiling gebeurd heeft niet heel erg veel te maken met de werkelijke waarde, maar met het opdrijven van de prijs. Als ik een paard ga kopen is er 1 plek waar ik niet heen ga: een veiling. Ik krijg al de kriebels als een paard over de 10.000 gaat... Heb er 's eentje voor 25.000 weg zien gaan (euri ja), wat een geld, maar da's dus nog niks. 2,5 miljoen...

Ik heb trouwens héél erg lang geleden in de krant een berichtje gelezen over een arabische dekhengst (Abdulla dacht ik) die voor 13 miljoen gulden naar Nederland gehaald was. Dan is die Poëtin nog niks...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:18

Wat een geld, geef mij dan maar een wat goedkoper beestje waar je wat ruiger mee kan doen, ik zou ook veel te bang zijn dat zo'n dier iets overkomen zou.

Veilingen zijn idd idioot, ik was vorig jaar op de veulenveiling in Borkulo, nou ik weet niet meer wat het duurste veulen opbracht, maar het zat geloof ik ommenabij de 100.000 euri's. Was alleen maar opnaaierij tussen 2 rijke mensen die elkaar steeds overboden
Dan heeft het ding nog niets gedaan! Alleen mooie bloedlijntjes en een leuk drafje laten zien.
Misschien groeit dat ding wel uit tot een monster dat toch niet lopen kan.

Ik hoop dat die mensen bereiken wat ze willen bereiken met het paard, dan hebben ze tenminste waar voor hun geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:20

Laui! schreef:
Ik heb trouwens héél erg lang geleden in de krant een berichtje gelezen over een arabische dekhengst (Abdulla dacht ik) die voor 13 miljoen gulden naar Nederland gehaald was. Dan is die Poëtin nog niks...


Abdullah is destijds voor 13 miljoen naar the States verkocht. Vervolgens hebben de oude eigenaren hem jaren later voor 8 miljoen teruggekocht.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:48

Dan is het nog steeds veel geld... Da's zo'n 6 miljoen euri... En dan voor 8 milj. terugkopen, heb je nog 5 milj. winst.... *valt flauw* Da's zowat een Poëtin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:24

Mensen kom op zeg, Patty van der Zwan wil de top bereiken, daarvoor heb je een goed paard nodig en goede begeleiding. Ze heeft een topmerrie gekocht waar ze helemaal gek van is, en heeft daar een bak geld voor betaald. Wat geeft dat nou? Die mensen kunnen het missen.............dus wie zijn wij om nou te zeuren erover. Ik zou het ook doen als ik dat geld nog had liggen.

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:33

nee hoor, dan kocht ik een sgw paard *LOL*

helemaal mee eens Pipo. Ik wou dat ik dat geld had.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:38

dit is ze trouwens:
Afbeelding

Afbeelding

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:39

ik had het ook gedaan...... klaar

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:09

Ik heb een aantal jaren voor Patty gereden en in "mijn tijd" waren de paarden voor mijn gevoel al duur (beneden de 20.000 guldens), maar dit slaat werkelijk alles!!! Ik kan nu niet zeggen dat ik het zo'n ontzettend mooi paard vind. Zo ken ik er nog wel 10 of meer. Ik vind eigenlijk geen enkel paard op deze aardbodem dat bedrag waard. Maar da's mijn mening. Als ze er maar blij mee zijn. Het is hun geld, dus dat moeten ze zelf maar weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:11

Ik geloof ook niet dat het de bedoeling is om op zondagmiddag er een bosritje mee te maken!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:13

Als ik het kon missen: meteen. Overigens viel het me op dat Poetin een klein koppie heeft en een enorme kap op die hals Wow!! En Patty v/d Zwan heeft natuurlijk wel gelijk: zo'n paard komt zelden beschikbaar voor de verkoop en is dus een buitenkans (zeker als je op hoog niveau mee wilt draaien).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:15

Ik vind Poetin een plaatje om te zien, en ze kan fantastisch bewegen.

Dus al met al, ben ik groen van jaloezie op Patty Haha!:D:D:D

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:20

Eerlijk? Ik zou zoveel geld niet voor zo'n paard op tafel leggen. Klaar. Ik vind een ton voor een knol al buiten proportioneel, maar als ik écht om zou komen in het geld zou ik dat er nog wel voor betalen. Mits getalenteerd en volledig doorgelicht (klinisch, rontgen en echo).
Zo'n paard wil ik niet eens aanraken, serieus waar, ik zou als het beest iets gaat mankeren alleen maar aan die 2,5 milj. denken en er niet van kunnen genieten. Wat dat betreft is het gewoon een absurd bedrag, het is een schitterend beest, maar ik denk dat ik toch liever zou wachten en een ander leuk beest kopen. Daar zou ik dan (mits de p'menee het toelaat) best geld voor over willen hebben, maar als het in de richting van het miljoen gaat... hallooooo! Ik vind die 3 ton van Idool al schandalig veel, maar dat is nog enigzins te verdedigen. Sowieso wordt zo'n paard nooit meer zoveel geld waard.... (ik koop er liever een schitterend optrekje met een mooi stukkie grond voor)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:44

Laui! schreef:
(ik koop er liever een schitterend optrekje met een mooi stukkie grond voor)


Maar ja, ook dat hebben ze al Knipoog. Ben wel benieuwd wat Peter v/d Zwan voor de kost doet (of heeft gedaan) dat ze zo'n bedrag neertellen voor een paard (ben niet zo op de hoogte van "rijk-Nederland"). Vraag me ook af in hoeverre zoiets te verzekeren is (een tonnetje of 3 per jaar ofzo?).

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:53

Ik zat nadat ik op 'ok' gedrukt te denken: maar zij hebben alles al. Misschien dat dat 't m is ofzo. Maar eerlijk waar, koop dan een privé vliegtuig ofzo. Tweede optrekje in Marbella, nog eentje in Toscane, Cote d'Azur... dat wordt nog méér waard. Heel strikt gezien is dit nl gewoon 2,5 milj. over de balluk, zoveel vang je d'r namelijk nóóit van z'n lang zal z'n levensdagen meer voor. Ben toch blij dat ik zo'n knol niet in m'n stal heb staan...

Oh ja: 't schijnt dat meneer v/d Zwan in de Quote 500 terug te vinden is, op nr 170 of 70, dat weet ik ff niet meer. Je hoeft dus alleen allemans vriend Jort te bellen en je weet wat hij voor de kost doet.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:55

Peter heeft een informatie- en incassobureau, Infoca genaamd. Zal wel goed gaan met de zaken momenteel. Aangezien iedereen zijn hand momenteel op de knip houdt en niet zo makkelijk betaalt Haha!

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:10

Nou, ik kwam dus tot de conclusie dat deze merrie niet zo bijzonder was aan de hand van de fototjes die hier staan op bokt, maar ik ben nog even op internet gaan neuzen en op www.eurodressage.com staan meer foto's van deze merrie en dan moet ik mijn mening enigzins bijstellen: Het is echt een uniek paard hoor!! Neemt niet weg dat ik de prijs wel erg hoog vind hoor!! Wat kan dat paard bewegen, grandioos!!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:19

leuk beestje, maar voor dat geld ? nee dank je de koekoek.
Ik had mijn zegje al gedaan hier, maar ik kon nergens een foto vinden.

Dat beest moest eens weten wat er voor haar neergelegd is....
Maar ik zit eigenlijk ook wel te wachten op een antwoord op de vraag van Desiree....

wat bepaalt eigenlijk de waarde van Poetin? Zit het in het talent, de bloedlijnen, de opleiding, en wie heeft dat dier eigenlijk opgeleid?

Ik heb er niet zoveel van gelezen, dus als iemand het hier even neer zou willen zetten....heel graag.