Weet iemand een site waar je pony's kunt kopen die een opgeknapt/beter leven verdienen. Ik zoek namelijk een pony bijvoorbeeld die niet gewend is aan mensen en die ik dan helemaal kan laten wennen aan mensen en van alles kan leren. Het mag bijvoorbeeld ook een pony zijn die mishandeld is in verleden of altijd bokt met rijden bijv. Weet je hier een site voor of heb je zelf een pony staan waarvan je denkt ik zie dit niet meer zitten ik wil hem of haar verkopen stuur mij gewoon een pb.
Hopelijk leest iemand dit ik hoop hier echt paardjes mee te gaan helpen
Meestal krijgen mensen die het verstand hebben van dit soort dingen dit soort paarden vanzelf aangeboden. Eventueel de dierenbescherming oid contacten?
nee ik heb al meerdere pony's geholpen mijn ouders helpen er mee en ik rijd al vanaf mijn 5de paard op een manege en nu eigen pony en voor mijn 5de altijd een eigen pony gehad
ik heb al vaker opknappertjes gehad mijn ouders helpen daar altijd mee mijn lesgever helpt ook als ik haar bel en ik heb kennissen die ook opknappertjes opkopen
Besteed je je ponytijd niet liever aan een fijne pony, waar je je ruitergevoel en techniek op kunt verbeteren? Ook aan een goed opgeleide pony zit vaak meer dan genoeg uitdaging.
Je bent 13 zou je daar niet even tien jaar mee wachten?
Ik heb zelf zo paard gekocht (wist niet dat hij onhandelbaar was) en dit heeft mij heel veel moeite gekost. Ik heb een aantal keer bijna in ziekenhuis gelege en alles. Ik zou gewoon een makke pony kopen met wat streken dat is veel leuker. Dus ik sluit me bij je aan Urion
Maar als je echt een opknapper wil waarom neem je niet een mager paard zonder bespiering zijn er genoeg van en die zoeken ook een leuk tehuis.
vosjevos
Geplaatst: 13-07-14 01:26
Op paardenmarkten zitten er altijd wel zielige gevalletjes bij. Er zijn ook topics te vinden op bokt, waarbij mensen een hopeloos geval op de markt in Zuidlaren kopen, en de nieuwe eigenaren dan laten zien hoe hun hopeloosjes weer opbloeien. (Ik vind dit vaak heerlijke topics...)
Maar let op TS, om dit soort gevallen op te knappen,kost je veel tijd energie en geld....
Aslien
Geplaatst: 13-07-14 01:31
Ik zou je focussen op de andere pony's die je hebt, een opknapper zoeken kan altijd nog! Doe ervaring op met je eigen pony's en dan heb je over een jaar of tien 'opknap paarden' veel meer te bieden dan dat je nu hebt!