We begonnen in maart met de hengstenkeuring van het ICS. Spannend, want we hoopten dat hij hier zijn STER zou halen... en dat is gelukt!

De hengstenkeuring werd gevolgd door de hengsenshow van ICS. Dit was de allereerste keer dat hij zijn kunsten mocht vertonen op vreemd terrein en aan een groter publiek. Niet ontevreden voor een eerste keer. Hij wilde vooral erg graag naar het publiek blijven kijken had ik het idee, dus het compliment en de buiging kreeg ik er op dat moment niet uit, steigeren vond ie wel stoer

Nu Janesho 4 jaar is, zijn we begonnen met rijden. Dit ging zo boven verwachting goed en makkelijk dat het eerste ritje met een vreemde merrie op vreemd terrein al snel gepland stond. In het begin maakt meneer wat herrie en laat ie zien wie en wat ie is, maar hij heeft de hele rit geen stap verkeerd gezet. Ik reed hier nog zonder zadel en uiteraard bitloos.

Een paar maanden later kreeg hij zijn zadel, is ie mooi of is ie mooi

Tussendoor oefenden we voor de hengstenshow van het NSVT in april. Ook hier deed hij het supergoed. Hij was heerlijk zichzelf, was daarom erg grappig en de show zelf ging beter dan ik had verwacht.

Op 12 mei is Janesho papa geworden van een wel heel bijzonder veulentje! Hope is een kruising Fjord/Tinker

Het dekseizoen is nu in volle gang en Janesho heeft het druk. In 2015 worden er 4 veulens van hem verwacht.
We'll keep in touch!