Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cikilha

Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 20:55

in 2011 had ik na een lange moeilijke periode waarin, mijn beste vriendin overleed en mijn ouders gingen scheiden, eindelijk weer wat geluk.
De nieuwe vriendin van mijn vader had een eigen pony voor haar dochters en al gauw mochten ook wij haar die onze noemen. Ik was dolgelukkig. Eindelijk mijn eerste eigen pony.
Een prachtige bonte pony van 8, met de naam Bullit.
In de zomer van 2012 gingen we op vakantie. Afscheid genomen van Bullit en haar in volle vertrouwen bij de staleigenaren achter gelaten. Zij zouden haar voeren en longeren aangezien er niet op haar bereden kon worden omdat haar schoft kapot was.
Na een week toch met mijn stiefmam en zusje naar stal. Ik liep als eerst naar stal en daar was ze niet.. De wei in.. Ook daar was ze niet.. Mijn vriendinnetje was spoorloos verdwenen..
Ineens kreeg mijn stiefmoeder een sms van de staleigenaren.. 'Jullie zien Bullit niet weer terug.. Ze is verkocht !'
Het was alsof de wereld onder mijn voeten werd weggeslagen.. Ik had zo mijn best gedaan voor Bullit. Haar goed verzorgt en beweging gegeven, en dat werd me zomaar afgepakt..
Na de vakantie alles er aangedaan om haar terug te vinden en krijgen, zonder enig succes..
Ineens kreeg ik een berichtje van een meisje via twitter. Op haar manege stond Bullit. Alleen heette ze daar Amore.
Toch gaan kijken omdat ik mijn meisje zo graag wou zien. Het was haar !
Wij hebben er alles aangedaan om haar terug naar huis te halen.. Dit werd allemaal veel te duur en helaas hebben wij besloten haar daar te laten.. Ze had het goed daar. Een geweldig plekje had ze gevonden.
Eind vorig jaar hebben wij een nieuwe pony gekocht. Een schat van een dier, Totaal anders als onze vorige pony omdat wij niet elke keer als we bij onze pony kwamen aan Bullit herinnert wouden worden.
Helaas is Bullit ook vanaf die manege weer verplaatst en weet niemand waar ze is gebleven..

Om mezelf meer verdriet te besparen heb ik besloten niet meer naar haar te gaan zoeken.. Het doet alleen mar pijn..

Het ga je goed meisje. Ik heb enorm van je genoten en ik wens je het allerbeste. Wie weet,, Misschien kom ik je ooit nog onbewust tegen ♥
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cikilha op 21-05-14 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:58

beetje apart verhaal , hoe kan het dat er tot 2 keer pony's verkocht worden zonder dat de eigenaar er van af weet ??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:59

Echt rot voor je! Hoe kan de manege eigenaar dat eigenlijk doen? Je mag toch niet zomaar iemand zn eigendom verkopen?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:01

Jeetje wat heftig! Maar dat kan toch niet? Hoe kan de staleigenaar zomaar jullie paard verkopen!? Sterkte, wat oneerlijk..

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:01

Dat is toch gewoon diefstal, of waren ze toch niet van jou?

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:01

Iris82 schreef:
Echt rot voor je! Hoe kan de manege eigenaar dat eigenlijk doen? Je mag toch niet zomaar iemand zn eigendom verkopen?

Dit dachten wij dus ook. We hebben dan ook alles gedaan wat wij konden. Helaas word het en syfiele zaak en die kan duizenden euro's gaan kosten..

Dat geld was er helaas niet.. En dan was de keus nog zo moeilijk..

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:02

zimbabwe schreef:
Dat is toch gewoon diefstal, of waren ze toch niet van jou?

Bullit was helemaal van ons.. en het is idd diefstal..
Een syfiele zaak kan duizenden euro's gaan osten.. dat geld was er helaas niet ..

Andreeaa

Re: Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:03

Raar verhaal.. Ze kunnen toch niet zomaar jou paard verkopen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:04

Was de stalling enzo allemaal wel betaald?

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:04

jiperdepip schreef:
beetje apart verhaal , hoe kan het dat er tot 2 keer pony's verkocht worden zonder dat de eigenaar er van af weet ??

Het is een heel raar verhaal.. Nog raarder als je het meemaakt.. Je pony word gewoon ineens van je weggenomen..
De staleigenaren waren familie van de ex van mn stiefmam.. Dus zo is alles totaal fout gelopen

Cikilha

Re: Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:06

Esmolove. Dat dachten wij ook.. helaas kan dit dus wel..

Iris82 Jaa, alles was betaald

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:06

als je de zaak wint, wat mij nogal logisch lijkt in dit geval, krijg je die kosten toch terug betaald door de staleigenaar? geloof maar dat die mag dokken dan..

veel plezier met je nieuwe pony! :)

jesito

Ik vind dit een raar verhaal, ten eerste vind ik het raar dat een manege eigenaar dit zomaar kan doen en jij er over doet als het heel normaal is.
Er word een nieuwe pony gekocht en die word natabene op dezelfde manege gezet en hiermee gebeurd hetzelfde en er word verder geen actie ondernomen.
Ik heb het idee dat dit verhaal twee kanten heeft.
Vind het erg vervelend maar ergens klopt er hier niet.

roooooss

wat vervelend! en wat naar dat jullie het tot 2 keer toe overkomt. Ik kan sommige mensen echt niet snappen :n

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:07

Noem gerust de stalnaam, dan kan iedereen even weten waar ze hun pony niet moeten neerzetten. Dit is toch te belachelijk voor woorden. Zomaar iemands anders paar verkopen echt ziek. En even voor jou, neem alsjeblieft niet de 3de fout om daar ooit nog een paardje te stallen.. ookal beslissen je (stief)ouders daar over, haal ze dan zo snel mogelijk over.
Heel veel sterkte ermee
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 21-05-14 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Je zet er dan toch niet nog een keer een paard neer? Dadelijk heeft ie je auto verkocht terwijl jij een buitenrit maakt....

xZiva_

jesito schreef:
Ik vind dit een raar verhaal, ten eerste vind ik het raar dat een manege eigenaar dit zomaar kan doen en jij er over doet als het heel normaal is.
Er word een nieuwe pony gekocht en die word natabene op dezelfde manege gezet en hiermee gebeurd hetzelfde en er word verder geen actie ondernomen.

dit is niet het geval, toch?
de verkochte bonte pony, is weer weg van de manege, dus weer verder verkocht. als ik het goed begrijp :=

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:08

Heel erg vervelend dat dit is gebeurd!! Sterkte!!

Wat ik me dan wel afvraag is, waarom je weer bij diezelfde manege bent gaan staan met je nieuwe paard?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:08

Dit is typisch zo'n verhaal waar twee kanten aan zullen zitten. Om de staleigenaren nou voor alles en nog wat uit te maken gaat natuurlijk veel te ver wanneer je maar 1 kant van het verhaal kent.
Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-05-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:09

jesito schreef:

Ik had het er een beetje krom neergezet. Bullit is weer vanaf die manege verdwenen.. Zo bedoelde ik dat. Stond er nogal vreemd idd

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:09

Wat een vreemd verhaal!? Als jullie de rechtmatige eigenaar waren van Bullit en dit aan konden tonen, hadden jullie toch aangifte kunnen doen en die pony toch weer terug kunnen vorderen? Jullie weten immers waar Bullit gebleven is.

Misschien ligt het verhaal dan toch anders en mocht je stiefmoeder de pony als haar eigen beschouwen of was het een leasepony.

Hoe dan ook is dit erg verdrietig natuurlijk :(:)
Laatst bijgewerkt door Vayo op 21-05-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:09

jesito schreef:

Inderdaad heel erg raar.. Dit kán gewoon niet.

Lijkt me alsnog ontzettend vervelend voor je ts, sterkte!

Suusz89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:10

Heel vreemd verhaal, maar als je eerste pony zonder jullie weten verkocht is dan zet je je tweede pony toch niet weer neer op dezelfde manege?

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:11

Bullit is weer vanaf die manege verdwenen. Zo bedoelde ik dat. Had het er krom neergezet.
Ons nieuwe paard staat op een fantastische plek met geweldige mensen die een hart voor paarden hebben.
Wij gaan nooit terug naar die familie waar Bullit stond

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:11

Wat ik er van begrijp is er helemaal geen tweede keer hetzelfde gebeurd.
Zoals ik het lees is de bonte pony verkocht dóór de manege.

En omdat dat is gebeurd, hebben ze een nieuw paard gekocht. Begrijp ik het zo goed TS?