B starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSmilla

B starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 11:01

Hoi!

Ik had een vraag; ik wil graag met mijn paard in de B starten maar ik vraag me af wat de punten zijn waar de jury vooral op let. Paard heeft mooie aanleuning, maar kan soms wat heet zijn. T kan nog wel even duren voordat ik echt ga beginnen, vanwege trailerangst paard. (Paard loopt trailer wel in, maar raakt in paniek als de klep dicht gaat. Iemand tips?) Maar ik wou gewoon weten waar ik op moet letten!

Alvast bedankt!

Nies_

Re: B starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:03

In het B is het vooral belangrijk om een net ontspannen rondje te rijden. Als je paard fijn ontspannen loopt en je rijdt goed op de letter heb je eigenlijk sowieso ruim winst.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:12

Nou dat ben ik niet helemaal met je eens. Naast een constant beeld en nette figuren wordt er toch ook gekeken naar tempocontrole, het niet tegen de hand zijn, activiteit, impuls, rechtgerichtheid...eigenlijk alles wat op je protocol staat ;-) Al enkele malen meegemaakt dat er ook meer sprong gevraagd werd in de galop of meer tact in de draf. Kortom, in de B moet je je paard ook al goed voor elkaar hebben en vooral laten zien dat je controle hebt. Bij ons in de regio zijn ze in ieder geval zeker niet scheutig met de punten..

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:16

Klopt, hier ook gehad. Yf sprong op mijn hulp zo actief aan dat de eerste sprong meer omhoog als voorwaarts was. Zou je denken dat ze op de hulpreactie letten maar het kostte me een punt omdat ze niet genoeg voorwaarts sprong. Tempocontrole wordt hier in de regio hoog beoordeeld samen met een constante aanleuning.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:20

Als je vaak netjes op de letters rijd.
en zelf netjes zit.
dan zal ik het gaan proberen.
en meestal krijg je wel op je papiertje te staan wat beter kan.
maar vind soms wel dat jury's vergeten dat het b dressuur is en ze het wat zwaar beoordelen.
maar succes als je gaat starten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:31

PinkyPie schreef:
Nou dat ben ik niet helemaal met je eens. Naast een constant beeld en nette figuren wordt er toch ook gekeken naar tempocontrole, het niet tegen de hand zijn, activiteit, impuls, rechtgerichtheid...eigenlijk alles wat op je protocol staat ;-) Al enkele malen meegemaakt dat er ook meer sprong gevraagd werd in de galop of meer tact in de draf. Kortom, in de B moet je je paard ook al goed voor elkaar hebben en vooral laten zien dat je controle hebt. Bij ons in de regio zijn ze in ieder geval zeker niet scheutig met de punten..

Ik heb nog nooit een fijn ontspannen proef gezien waarbij het paard tegen de hand kwam of er geen controle was.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:24

Je moet zeker je paard wel voor elkaar hebben in de B. Tact, impuls en hulpen worden zeker gevraagd en met alleen netjes op de bordjes rijden kom je er niet denk ik. In ieder geval hier in de buurt niet! Anders had ik vast al wat weer puntjes gehad haha :Y)

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:35

ralphtdw schreef:
maar vind soms wel dat jury's vergeten dat het b dressuur is en ze het wat zwaar beoordelen.
maar succes als je gaat starten

_/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:28

Gezien de leeftijd van TS past dit beter op YRT. Daarom verplaats ik het topic daarheen.
WD-V => YRT

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:58

Ik heb er bijna een jaar over gedaan voordat ik een winstpunt haalde in een proef, terwijl ik m'n pony thuis echt wel lekker aan het lopen heb, maar door spanning van beide kanten op wedstrijd loopt ze een beetje onder me vandaan af en toe en negeert ze gewoon mijn hand én been en dan punten ze sowieso al laag. Je moet dus gewoon zorgen dat goede controle hebt, je paard netjes en constant aan de teugel hebt lopen en dat je paard aan de hulpen is. En vooral de ontspanning is belangrijk inderdaad, en op dat punt ging het dus mis bij ons want dan bereik je niks meer.