ik mag een verzorg pony!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

No_Fears

ik mag een verzorg pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 14:21

jaa, hier heb ik zooo lang op gewacht :D

Dinsdag avond, ik lag in bed (met telefoon :+ ) en mijn vriendin (I)vertelde dat ze opzoek was naar een vp. En of ik dat samen met haar wilde gaan doen! ik was helemaal verbaasd, want we hadden net een heftige ruzie enz... achter de rug, en komt zij na bijna een half jaar naar me toe of ik ook een vp wilde? :? Ik helemaal happy dat we weer contact hadden (ik had haar eigenlijk best wel gemist...) maar ik wist zo ongeveer zeker dat het niet zou mogen van mijn ouders. Ik zit niet op les, (ik kan wel aardig paardrijden) mag geen eigen pony, en mocht ook geen vp zoeken. Ik vertelde woensdag avond aan mijn ouders dat I samen met mij een vp wilde zoeken. En tot mijn grote verbazing mocht het!!! *\o/* *\o/* *\%/* :):) Jeetje ik heb het 3 keer nagevraagd, telkens weer een 'ja, als het maar niet ten koste van school gaat'. Ik heb daar echt met tranen in mijn ogen gestaan, vol ongeloof :o Die dag erna hebben I en ik 3 uur lang gefietst, ( 8)7 ?) de hele omgeving af naar pony's zoeken. Ik heb er echt zoveel voor over! En ja hoor, aan het einde kwamen we een kleine zwarte (waarschijnlijk een Welsh) en een grote bruine tegen. I en ik keken elkaar aan, en volgens mij dachten we precies hetzelfde. We zijn erachter gekomen van wie ze zijn, maar ik mocht niet aanbellen en ook geen briefje ophangen. :\ maar ik geef natuurlijk niet op! ik heb heel internet afgezocht naar die naam, helaas ben ik er niet veel wijzer van geworden... Nouja dit is waar we nu zijn, ik dacht dat het misschien leuk was dat jullie kunnen volgen en natuurlijk tips geven! (waar moeten we op letten enz...)

alvast bedankt! :evaw:

Shirley

Re: ik mag een verzorg pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:29

Wat leuk !

Misschien kun je hier op Bokt ook een oproepje doen (advertentie plaatsen).

Succes !

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 14:36

Ja ik vind het zelf ook echt super leuk! Als we hier niet terecht kunnen ga ik denk ik een advertentie plaatsen inderdaad. Ik weet niet of er veel mensen op bokt in de Achterhoek wonen? Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk! Bedankt voor je reactie :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:40

Super leuk!
Hou er wel rekening mee dat niet elke eigenaar het ziet zitten om 2 vriendinnen of überhaupt 2 verschillende meiden tw hebben als verzorgsters. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar leeftijd en ervaring speelt ook mee.

Mochten jullie contact krijgen, wees dan eerlijk over je ervaringen! Dus vertel eerlijk dat je op dit moment geen paardrijles hebt en probeer niet 'groots' erover te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:42

Heel leuk dat je met een vriendin een verzorgpony mag!
Er zit alleen wel één maar aan... Wat nou als jullie geen vriendinnen meer zijn? Ruzie krijgen? Je zegt dat ze een half jaar na een ruzie naar je toe is gekomen en dat jij verbaasd was om haar te zien. Wat nou als er weer ruzie komt? Wie mag dan voor het paard zorgen? I of jij? I kwam immers met het idee. En als jullie het ergens niet over eens zijn, wie bepaalt dan wat er gebeurt? Wat nou als het op jouw dag mooier weer is dan op die van I, en I daarom niet heeft kunnen rijden, wat dan?

Kortom, wees voorzichtig als je een verzorgpony neemt/krijgt met een vriendin, je kunt er een vriendschap voor op het spel zetten.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:44

Heel leuk dat het mag van je ouders!

Persoonlijk denk ik dat het zoeken wel lastig word naar een verzorgpony. Ten eerste omdat jullie met z'n tweeën zijn en ten tweede speelt ervaring/zelfstandigheid ook een grote rol.

Je kan het beste ook op bokt markt een advertentie plaatsen, kijken als daar iemand op reageert :) Heel veel mensen houden er niet van als je bij ze aanbelt. Ik zou daar ook niet van houden.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:46

Ik vind het ook een eng idee. En kunnen jullie allebei nog op die welsh rijden? 1 paard gaan delen lijkt me erg onverstandigmet deze "vriendin"

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 14:52

nordsvensk en celiien: dankjewel! Ik moet zeggen dat ik inderdaad niet heel veel ervaring heb met rijden, maar ik heb wel ervaring met verzorging enz... Mijn vriendin heeft al 6 jaar rijervaring, dus die rijd er dan waarschijnlijk ook op. Zodra ik een beetje gewend ben (en natuurlijk als er een volwassen bij is) ga ik er kleine ritjes op maken, maar natuurlijk wel met goede begeleiding! :)

Yezzi: Ik heb ook tegen haar gezegd dat ik geen ruzie meer wil. Zodra dat er wel komt, stop ik er ook mee en ga ik het in ieder geval proberen uit te praten. We gaan er wel altijd samen heen, aangezien ik er niet alleen heen mag van mijn ouders. Bedankt voor je reactie, hier moet ik nog goed over nadenken! :j

sababber: het zijn er 2, en het is nog helemaal niet zeker of die het gaan worden ;) we passen er nog wel op, we zijn allebei niet heel groot en die Welsh oogt best wel groot. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:53

Vind je het wel waard om met de pony te stoppen zodra er ruzie komt? Als je er al gehecht aan bent?

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 14:57

yezzi: ja das ook weer een punt. Ik denk dat ik nog maar eens goed moet nadenken :o ik denk dat ik dan eerst probeer om alles weer bij te praten, of is dat niet handig? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:58

'Al 6 jaar rijervaring', is helaas niet zoveel.. Vooral niet als het hierbij om manegeles gaat. Wees hier ook eerlijk in. Maak het niet mooier dan het is, en begeleiding moet je dan ook niet van die vriendin nemen, maar van een instructrice. Hoe oud zijn jullie, of heb ik daarover heen gelezen?
Vind jij het wel leuk om een verzorgpony met haar te doen, als zij meer ervaring heeft dan jij? Niet bang dat ze betweterig enzo gaat doen, vooral omdat jullie elkaar zolang niet gezien hebben?

Is het niet een optie om gewoon zelf een verzorgpony te zoeken?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:03

Ach komop mensen, we zijn allemaal 12 geweest. :D
Ik heb zo ook de hele buurt afgezocht. ;)
Ik heb mijn verzorgpaarden/pony's ofwel via internet gezocht ofwel via via. Reed ik al ergens en kwam er daar een vz paard vrij of wist een vriendin wel wat voor me of iemand die iemand kent, ...
Dus beginnen met overal advertenties te zetten (marktplaats, bokt, Facebook als je dat hebt, ...) en dan eens aan je ouders vragen of ze niemand in de buurt kennen die paarden heeft en dan weer vragen of die niemand weet die een verzorger zoekt, ... Beetje lobby'en... Misschien ook maneges of pensionstallingen in de buurt even langsgaan? Je weet maar nooit! :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:07

Een verzorgpony gaat toch om verzorgen ?
Niet (alleen) om rijden ?

En ik zou het als eigenaar juist toejuichen als er twee vriendinnen aan de deur kwamen, leuk toch ?
Ruzie kunnen ze altijd krijgen ;)
Niet uitgaan van het meest negatieve :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:10

Ik zou t niet willen maar dat ter zijde :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:12

Als verzorgster zijnde of als eigenaar zijnde ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:16

Shirley schreef:
Een verzorgpony gaat toch om verzorgen ?
Niet (alleen) om rijden ?

En ik zou het als eigenaar juist toejuichen als er twee vriendinnen aan de deur kwamen, leuk toch ?
Ruzie kunnen ze altijd krijgen ;)
Niet uitgaan van het meest negatieve :D

Dan is het 'verdriet' wel minder, omdat je het aan zag komen. :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:17

Zo kun je nergens lol aan beleven, Yezzi :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:18

Yez heeft genoeg lol :))

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:19

Wat leuk!:D Maak wel goede afspraken met de eigenaar en je vriendin.

Celiien

Als eigenaar. Ik zou geen meiden van onder de 16 sowieso willen, en al helemaal geen twee :n

Anoniem

Welke omgeving zag je de paardjes? Moest gelijk denken aan paard van iemand die ik ken.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:22

Tja Shirley,

Je hebt hier nou eenmaal idealisten en realisten op bokt. En ik heb weinig mensen gezien waarbij zulk soort situaties werkte. Wel een heleboel ruzies geboren zien worden op deze manier.. ik hoop voor Ts dat ze ons het tegendeel kan bewijzen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:22

Misschien verzorgpony topic?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:24

Celiien schreef:
Als eigenaar. Ik zou geen meiden van onder de 16 sowieso willen, en al helemaal geen twee :n

Komop, hoeveel brave pony's heb je wel niet die gereden worden door meiden van onder 16? Ik heb er genoeg gereden nog voor ik 16 was...
Niet elke eigenaar is zo veeleisend of heeft een moeilijk paard/pony...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:24

Celiien schreef:

Ik heb alleen maar pony's, daar komt sowieso niks ouds en/of serieus op af ;)
En alles loopt hier aan huis, dus ook altijd toezicht, dat scheelt wellicht :D

Sababber schreef:
Tja Shirley,

Je hebt hier nou eenmaal idealisten en realisten op bokt. En ik heb weinig mensen gezien waarbij zulk soort situaties werkte. Wel een heleboel ruzies geboren zien worden op deze manier.. ik hoop voor Ts dat ze ons het tegendeel kan bewijzen.

Ik hoop inderdaad altijd dat mensen met het delen van een hobby nader tot elkaar komen, in plaats van ruzie maken :j