(te) Grote ambities

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welliej

(te) Grote ambities

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:45

Hoihoi,

Net nieuw op Bokt, en vraag me als eerste af of ik überhaupt wel goed sta haha.
Ik ben dus 24 jaar, mama en studeer rechten.
Ik heb erruuuug veel 'vrije tijd' en heb dus een 28 jarige merrie overgenomen om lekker mee te wandelen en te kroelen etc.
maar nu.. beginnen mijn handen (of benen) te jeuken.
Ik heb nog nooit dressuur gereden, merrie is ook een recreatief paardje dus zij ook niet haha.
Nu zit ik erover te denken om een tweede paard (wedstrijd paard) aan te schaffen om daarmee lessen te gaan volgen en op een gegeven moment uit te komen op wedstrijden.

Even om bepaalde discussies achterwege te laten:
Ja, ik weet wat het is om 2 paarden te verzorgen ipv 1
En ja geloof het of niet, financieel red deze studente dat :D :+

Dus behalve die argumenten, wat zal ik doen?
Als 24 jarige nog gaan leren dressuur rijden of lekker met mn oudje bezig blijven en mn jeukende handjes nog even laten voor wat het is ?

Wat denken jullie?

Groetjes!

Anoniem

Re: (te) Grote ambities

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:48

Als je de tijd en het geld hebt zou ik het zeker doen, alleen maar leuk toch dat je zo gemotiveerd bent?

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:48

Ik zou er gewoon lekker voor gaan! Mijn moeder ( inmiddels 45 jaar) is vorig jaar begonnen met rijden
Als de mogelijkheden er zijn, waarom niet? wel lekker les nemen natuurlijk! :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:51

Ik ben zelf bijna 20, reed af en toe, vorig jaar juni begonnen met lessen! Vandaag ons eerste spring wedstrijdje gereden (50cm) en 10 mei rijden we f3. Als de tijd, geld en ambitie er zijn, why the hell not ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:54

Als 50 jarige heb ik het roer omgegooid en ben klassiek dressuur gaan rijden. Dat viel niet mee. Jij bent pas 24 jaar en als jij studie, moederschap kunt combineren met twee paarden, daar het geld voor hebt en de tijd ook nog voor dressuur lessen dan zou ik er voor gaan. Je komt pas "net kijken" *\o/* .

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:36

TAO -> PP

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:38

Als je het kunt waarom zou je het dan niet doen? Ik heb een aantal jaren geleden ook de keuze gemaakt om te kijken naar een dressuurpaard waar ik veel van kan leren, toen was ik 25. Nu 3,5 jaar verder heb ik van mijn paard al enorm veel geleerd, ben ik 29 en leer ik nog steeds elke dag. Imo ben je nooit te oud om te leren dus als je de mogelijkheid hebt en je wilt het graag dan zou ik ervoor gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:42

Vooral doen als je het kan en zo gemotiveerd bent!! Lekker joh!

Maarre, wil je deze mama die ook weer gaat studeren aankomend jaar even wat tips geven hoe je zoveel vrije tijd kan regelen ;) daar heb ik namelijk ook heel veel behoefte aan :+ haha (en als je daar serieus op wilt reageren mag dat gerust via pb om niet verder offtopic te gaan :') )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:52

Ik zou vooral eerst een boek gaan schrijven over hoe je in hemelsnaam een zware studie, moederschap, (misschien zelfs een relatie en huishouden) combineert en het presteert om tijd over te houden.. Als je dan klaar bent met je bestseller activiteiten zou ik er zeker een tweede paard bijkopen! Heerlijk toch??

:P

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 21:57

Bedankt voor alle aanmoedigende reacties!

Mijn 'grote' geheim is gewoon weinig naar de lessen gaan (zijn er al niet zoveel op de uni). Een gastouder aan huis hebben (dus de kids zijn altijd thuis, en zij is erg flexibel. Zij haalt ook elke dag een stofzuiger en stoomreiniger door huis) en weinig slaap nodig hebben. Ik doe bijvoorbeeld pas schoolwerk als de kids op bed liggen om 7 uur half 8. Slaap nooit voor 12 uur en nooit langer dan 7 uur ;-)
Ohja en mijn vriend/verloofde is een geweldige papa die de kids s avonds op bed doet waardoor ik na het eten tijd heb voor: vaatwasser inruimen, opruimen enzo.
Valt allemaal dus best wel mee hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:09

Ik was nog aan het twijfelen over een KDV of GO, maar je hebt me overtuigd, slim!!!
Heel erg bedankt voor de tips ;)

Veel plezier met je zoektocht naar een passend paardje als je daar voor kiest :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:12

Lekker doen als je die mogelijkheden hebt!!

Ben zelf al jaren in bezit van paard(en), single mom with job etc. Maar desondanks 5 jaar geleden op mijn 27e voor het eerst begonnen met dressuur + wedstrijden rijden en heb er veel van geleerd en geniet er vooral nog steeds erg van :j