manege de burght

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noufi

manege de burght

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:32

hoi bokkers,
ik en mijn vriendin willen op ponykamp gaan en wij vonden manege de burght wel erg leuk, maar k vroeg me af of de rijlessen ook leerzaam zijn op wedstrijdniveau want ik zou ook nog graag iets willen leren van het ponykamp.
dus k vroeg me af of er iemand heen is geweest om me ongeveer te vertellen wat de kwaliteiten zijn van de lessen omdat k mijn geld liever uitgeef aan een ponykamp waar k nog wat van leer inplaats dat het alleen maar gezelligheid is , natuurlijk moet het ook gezellig zijn :D

cl3riss3

Re: manege de burght

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:36

Manege de burght in Barneveld? Die is nu samen gegaan met het PTC(groenhorst) dus ik denk dat je daar dan wel aardig wat kan leren. Ik zelf ben daar veder nooit geweest dus kan je helaas niet meer vertellen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:38

Manege de Burght staat hier in de omgeving hoog aangeschreven dus denk zeker dat de ponykampen ook leerzaam zijn. Waarom bel je niet even naar de manege om wat informatie te krijgen over het programma :)?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:40

Ik ben er zelf heel wat jaartjes geleden geweest met een eigen pony op L2 niveau, de lessen waren prima op niveau en ook verschillende manege paarden lopen op een niveau!

Zo als ik het onthouden heb, een stuk beter dan op de gemiddelde manege.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:44

Ik heb bijna 22 jaar hier les gehad en altijd naar tevredenheid, tot op M niveau. Met manegepaarden. Heb zelf ook jarenlang kampgroepen geleid en het niveau is prima. Genoeg te leren! Toch ben ik van mening dat je op kamp ook plezier moet hebben en eens wat anders moet kunnen doen met de paarden. Dat kan daar ook genoeg, spelletjes, springen, dressuur, voltige etc, het komt allemaal voorbij! Ik zou zeggen: gewoon doen!

noufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:47

kleinvosje schreef:
Ik heb bijna 22 jaar hier les gehad en altijd naar tevredenheid, tot op M niveau. Met manegepaarden. Heb zelf ook jarenlang kampgroepen geleid en het niveau is prima. Genoeg te leren! Toch ben ik van mening dat je op kamp ook plezier moet hebben en eens wat anders moet kunnen doen met de paarden. Dat kan daar ook genoeg, spelletjes, springen, dressuur, voltige etc, het komt allemaal voorbij! Ik zou zeggen: gewoon doen!

ja natuurlijk wil ik veel plezier hebben ! daar ga ik voor op ponykamp maar k bedoelde alleen dat er ook nog wat van opsteekt

noufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:49

en ik zat ook nog met een vraag over de springlessen, word er ook nog een parcourtje gesprongen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:55

Of je een heel parcours gaat springen is afhankelijk van het niveau van de groep.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:57

WD-V -> MA

noufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:23

kleinvosje schreef:
Of je een heel parcours gaat springen is afhankelijk van het niveau van de groep.

maar er zijn wel niveau's die dat doen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:15

Kan ik niet over oordelen nu, ik weet dat ik het destijds als afsluiting van de springles wel deed met wat er in de les gesprongen was, maar vergelijkbaar met een wedstrijdparcours is het niet. Het gaat er vooral om dat je leert lijntjes te rijden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:09

Ik ben ook twee keer op kamp geweest bij deze manege. Het is even geleden en volgens mij hebben ze nu een andere locatie, maar in grote lijnen zal het nog hetzelfde zijn. Ik heb het daar echt ontzettend naar mijn zin gehad! Dit is het enige kamp geweest waar we twee keer achter elkaar geweest zijn en dat wil toch heel wat zeggen.

chappy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 02:14

Ik ga ook naar ponykamp op manege de burght in de zomervakantie op 19 jullie gaat er dan ook iemand ik ga namelijk alleen

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:56

Ik ben er een aantal jaar geleden geweest en ik vond het niet zo'n top kamp. Heb het wel naar mijn zin gehad maar het eten was echt niet lekker, en de lessen vond ik ook niet zoveel voorstellen. Ook ging je vaak in plaats van een tweede keer op een dag te rijden iets anders doen, waardoor je vaak maar één keer per dag reed. Maar toen reed ik ook nog niet zo lang en zat ik ook niet in de hoogste groep, dus hoe de hogere groep les krijgt weet ik niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:58

Ik heb er een ontzettend leuk kamp gehad, maar dat was wel in 1996 :=

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:01

In 2009 ben ik nog een week daar op kamp geweest. Top!
Heb er onwijs van genoten en ook nog wat van geleerd :j

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:41

Ik ben afgelopen jaar er begeleiding geweest voor het eerste jaar. Ik vind het allemaal leuke paarden, zeker uitdagingen (ik rijd er zelf elke week). Wat ik je kan aanraden is een keer op een zaterdag, voor 12 uur langs te komen, of op een woensdagmiddag. Dan zijn er veel mensen en kunnen ze je een rondleiding geven en al je vragen beantwoorden.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:50

Ben er zelf ook geweest.. Eten vond k echt vresselijk := opzich wel leuke activiteiten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:31

Eten verschrikkelijk snap ik echt niet.. Ik ben een ontzettend moeilijke eter en heb hier juist prima gegeten!!

De eigenaresse kookte toen zelf, ik weet niet of dat nu nog het geval is. En smiddags warm eten, Savonds boterhammen. Even wennen voor de meeste maar uiteindelijk veel beter voor je.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 17:39

Ik ben er geweest toen ik wat jonger was van 6 t/m 10. Toen vond ik het echt leuk!
ben rond mijn 13e 14e een keer terug gegaan en toen vond ik het helemaal niks....