ik wil graag jullie mening hierover...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isawessels00

ik wil graag jullie mening hierover...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:29

Heei, wat vinden jullie. Ik ging vandaag met een vriendin een buitenritje maken, vanafdaar hebben we 2 keer over een klein hindernisje gesprongen, op de stenen, vinden jullie dat dit kwaad kan? Het is voor 1 keertje, pony vond het hartstikke leuk

Ik heb namenlijk ruzie met een 'vriendin' want die vind het dierenmishandeling. Want de balk lag er volgens haar vast op, die balk kon er zo afvallen en is er ook een paar keer door de wind afgevallen.

Het is een shet van 14 jaar, de hindernis was nog niet eens 25 cm.

Groetjes, isa.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:30

Was de ondergrond 'stenen' of lag de balk op stenen? Beide vind ik geen ramp, maar dat eerste is niet zo goed voor de benen.

Faelynn

Re: ik wil graag jullie mening hierover...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:31

Als de ondergrond stenen was, zou ik het denk ik wel bij deze keer laten. Niet erg goed voor de benen namelijk.

Elles

RT-D >> YRT

F_T

Het is vooral niet zo goed voor de gewrichten van de pony. Ik zou er heel erg mee uitkijken, en het maar niet meer doen.

Ik zou het sowieso ook even vragen aan de eigenaar van de pony, ik denk dat nu typisch zo iets is dat je NOOIT zonder toestemming moet doen!

Wel leuk dat je zo'n leuke pony hebt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:32

Naast een te zware klap op de benen, is het ook nog eens gevaarlijk

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:33

Femke_Tweety schreef:
Het is vooral niet zo goed voor de gewrichten van de pony. Ik zou er heel erg mee uitkijken, en het maar niet meer doen.

Ik zou het sowieso ook even vragen aan de eigenaar van de pony, ik denk dat nu typisch zo iets is dat je NOOIT zonder toestemming moet doen!

Wel leuk dat je zo'n leuke pony hebt.

Eigenaar vind het goed

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:34

Gezien ze het over de balk heeft die 'vast zou liggen' maar er gewoon afrolde, denk ik dat ze de balk op stenen heeft gelegd.

Stenen opgestapeld als staanders...

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:39

Ligt aan zoveel dingen. Was het dat je op de stenen hebt gesprongen, zat je er op of liep je er naast?

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:42

Nou ja een pony weet natuurlijk ook niet of het gevaarlijk is of niet om zo'n sprongetje te maken. Het is geen dierenmishandeling, maar als je vriendin er bezwaar op heeft of het gevaarlijk vindt dan kun je misschien kijken of je iets hebt dat meer geschikt is om te dienen als staander, bijvoorbeeld een echte staander of een stevige emmer op z'n kop. Zorg ervoor dat de balk eraf getikt kan worden, mocht de pony hem toch aanraken. Dat de balk er vanaf rolt dankzij de wind klinkt nou ook weer niet zo stevig :)

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:43

Volgens mij bedoeld ze op de 'stenen' straat . Anders zou je het niet vragen en zou de vriendin het geen dierenmishandeling vinden.. Lijkt mij.

Nou dierenmishandeling gaat wel een beetje ver maar springen op harde ondergrond is slecht voor de gewrichten, hoe laag de hindernis ook is. En 25 cm is voor een shet natuurlijk een redelijke landing.

En op harde stenen ondergrond kunnen ze snel uitglijden bij de landing. Dus ook niet echt veilig voor jezelf.

Niet meer doen dus, net als galopperen doe je ook niet op de straat. Zuinig zijn op je pony.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:44

Gaat het nu om stenen als staander? (vind ik eigenlijk niet zo'n probleem)
Of om de bodem die van steen is? Op een bodem of ondergrond van steen vind ik het niet verstandig. Een stapeltje stenen als staander, maar bijvoorbeeld gras of bak als bodem vind ik dan weer minder een probleem.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:51

moonshine88 schreef:
Volgens mij bedoeld ze op de 'stenen' straat . Anders zou je het niet vragen en zou de vriendin het geen dierenmishandeling vinden.. Lijkt mij.

Nou dierenmishandeling gaat wel een beetje ver maar springen op harde ondergrond is slecht voor de gewrichten, hoe laag de hindernis ook is. En 25 cm is voor een shet natuurlijk een redelijke landing.

En op harde stenen ondergrond kunnen ze snel uitglijden bij de landing. Dus ook niet echt veilig voor jezelf.

Niet meer doen dus, net als galopperen doe je ook niet op de straat. Zuinig zijn op je pony.

Eens! :j

Als je stenen als staanders bedoelt is het niet zo´n ramp (met een goede ondergrond natuurlijk) zolang de balk er echt vanaf kan vallen.

XstormX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:18

Dierenmishandeling is het niet ;) maar het is ook niet goed voor de pony maar 1 x kan geen kwaad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:21

25 cm kun je overstappen, doe dat de volgende keer ook maar. Op stenen en met wat nattigheid op straat kun je lelijk ten val komen. En ondanks dat het een shet is dus niet zo hoog, je kop keihard op de straat is erg vervelend en zelfs levensgevaarlijk.

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:12

Springen en galopperen op straat (steen dus) is inderdaad niet zo'n goed idee. Die ene keer zal nu wel geen ramp zijn, maar de schok is niet goed voor de benen van je pony :) Plus inderdaad als je valt, dan zal het een redelijk pijnlijke val worden denk ik zo ;)