Dierenarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vennaennille

Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 21:52

Hoi,
Mijn paard Vanille is 27 en ze rijd nog heel goed en is fit maar de laatste tijd struikelt ze veel en gaat ze hijgen het kan door ouderdom komen maar 3 weken geleden ging het nog goed ik heb wel hoefijzers Laten zetten die had ze 3 jaar niet gehad maar daarvoor altijd dus ik weet niet of dat het probleem is. Ik wil de dierenarts laten controleren als der niks is? en heeft iemand misschien een tip voor het struikelen en rijden? en Weet iemand misschien Een echt goede dierenarts in omgeving den haag?

( ik doe geen dressuur of springen alleen veel buiten rijden en soms in de bak))
Met vriendelijke groet
Savannah

mcsjelle

Re: Dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:54

Plotseling een verminderde uithouding waardoor je paard gaat hijgen lijkt me inderdaad reden voor een dierenarsbezoekje. Met een dierenarts in de buurt van Den Haag kan ik je niet helpen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:57

Struikelt je paard sinds dat ze op hoef ijzers staat ? Hoe lang rijdt je een buiten ritje en hoe actief ben je daarin ?

Vennaennille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 10:09

Ja Toen ze net hoefijzers had ging ik naar buiten en ze ging liggen en toen stond ze op terwijl ik erop zat. Als ik ga buitenrijden moet ik 15 min heen stappen en daar rij ik ongeveer 30 min met stap en galop

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:58

Als ik jou goed begrijp dan stap je al 15 minuten heen om dan nog eens 30 minuten te rijden in stap en galop ! En het draven tussen door , doe je dat ook ? Of is het veel galop en daar tussen door eens kort stappen? En ik neem ook aan dat jij weer 15 minuten terug moet stappen om naar de stal te gaan ?

Je paard is 27 jaar en als je dan nog veel in galop zit en ook lang , dan snap ik goed dat je paard gaat hijgen!

Ben jij op dezelfde dag toen je paard ijzers kreeg gelijk gaan rijden?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 14:41

FZ => YRT

Vennaennille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 17:02

Ik ben zelf gaan rijden die dag ik doe daar tussen in nog draf en stap niet kort gewoon steeds een stuk ook als ik heel even gereden heb doet ze dat al

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:14

jansje73 schreef:
Als ik jou goed begrijp dan stap je al 15 minuten heen om dan nog eens 30 minuten te rijden in stap en galop ! En het draven tussen door , doe je dat ook ? Of is het veel galop en daar tussen door eens kort stappen? En ik neem ook aan dat jij weer 15 minuten terug moet stappen om naar de stal te gaan ?

Je paard is 27 jaar en als je dan nog veel in galop zit en ook lang , dan snap ik goed dat je paard gaat hijgen!

Ben jij op dezelfde dag toen je paard ijzers kreeg gelijk gaan rijden?

Pony is dat waarschijnlijk gewend.....
Dus plotseling struikelen en kortademig zijn heeft dan een andere oorzaak.

Maar zoals al aangegeven toch even een dierenarts laten checken!

Vennaennille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 18:45

Ja dat ga ik doen en heeft iemand ervaringen met meursing ?

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:48

Ik ben zelf echt geen fan van meursing, heb niet het idee dat hij überhaupt weet waar hij mee bezig is..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:53

Ik zelf bij hanneke van paardenkliniek midden delftland, anders die eens proberen.

Ik denk ook dat je misschien wat rustiger aan moet doen met je paardje, ze is bejaard, dus houdt daar ook rekening mee. Hoe vaak rijdt je haar nog?
Wat is de reden dat je weer hoefijzers hebt genomen?

Vennaennille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:19

Ze doet altijd wat als ik ga rijden dan rijdt ze ong 35 minuten anders staat ze in de paddock soms longeer ik der 20 minuten met weinig galop ik heb hoefijzers genomen om dat ik vaak naar buiten ging maar de hoefijzers vallen erg tegen dus wil ik ze der af laten halen

Vennaennille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 22:20

Ik wil nu zelf om de dag gaan rijden en als ik niet rijd wil ik der in de paddock zetten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:25

Hoi ik zou toch even op internet kijken. Er zit er ook een in zoeterwoude

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:38

Als je eens een dierenarts wil laten kijken is de raaphorst in wassenaar misschien een optie.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:43

Maree in Honselersdijk is een fijne dierenarts. (Westlandkant)
Ligt een beetje aan welke kant van den haag je zit. Ri Westland of meer ri Wassenaar ofzo.
Anders is de raaphorst ook een goede kliniek. (Wassenaar)