Ponykamp voor ervaren ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nellie2000

Ponykamp voor ervaren ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 22:33

Heey,
Ik ben nu 14 en rij al bijna mijn hele leven ik zoek een ponykamp voor de meer ervaren ruiters zodat het een uitdaging voor mij is het zou leuk zijn als er een nachtrit is en zwemmen met de paarden verder veel activiteiten met de paarden.

Weten jullie iets voor mij?

Nellie2000

Re: Ponykamp voor ervaren ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 15:10

ik heb de treekhoeve gevonden iemand ervaring?

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:39

Is een trektocht niet iets voor je? Dat is wat avontuurlijker misschien dan een ponykamp? Ik ben zelf bij www.trekkersteam.nl geweest. Zeker een aanrader! :)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:59

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:10

Ik ga naar Les Chevaux, naar de 15+ week, misschien is dat wat voor je? Ik ga er zelf voor het eerst heen dus veel kan ik je niet vertellen :o

Edit: misschien valt er wat te regelen ivm leeftijd? Anders is de jeugdtrektocht ook nog een idee :)

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:28

Bij Stal 't Reelaer in Raalte zijn erg leuke trektochten elke zomer! Ik ga dit jaar voor mijn 6e jaar en rij hier ook vast! Dit is een erg gezellige manege waar ook goed met de paarden wordt omgegaan, ook wordt er gedaan aan natural horsemanship.
Ze hebben erg leuke paarden, van braaf tot wat pittiger, van groot tot klein! Eigenlijk wordt er altijd een leuk paard voor je uitgekozen wat bij je past en je eigen paard meenemen mag natuurlijk ook! De eerste dagen ga je op de stal van alles doen zoals cross rijden (in de wei hebben we crosshindernissen) en er is een waterbak waar je doorheen kan rijden. Ook politietraining wordt gedaan en er vindt een crosswedstrijd plaats. Ook ga je op buitenrit en daarna ga je 3 dagen de bossen in op Trektocht. Je verblijft op campings en je komt in mooie gebieden zoals de Lemelerberg en andere mooie gebieden. Ook ga je door het bos en crossen op zandpaden en zandkuilen.

Deze jongerentrektocht (JT) is vanaf 14 t/m 18 jaar en er is eens in de zomer ook een TREC voor volwassenen vanaf 18 jaar.

Nellie2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 20:38

heel erg bedankt! mijn top drie waar ik nu uit kan kiezen is les chevaux, stal 't reelaer en de boschhoeve als iemand nog iets weet graag ik ga nu kijken bij trekkertocht

Nellie2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 20:39

*trekkersteam

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:44

Les Chevaux! Wij zijn een supergezellige groep, en als je wil kan je met ons meekletsen in de groepsapp. Iemand van onze groepsapp, die is leiding en is deze week aanwezig en kan je precies vertellen wat er (in een normale) week gebeurd. Zelf ga ik naar het 15+ kamp van Les Chevaux. Dus als je mee wil kletsen kan je mij een pbtje doen met je nummer :D

Nellie2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 15:29

weet iemand nog iets

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:43

sterreke98 schreef:
Les Chevaux! Wij zijn een supergezellige groep, en als je wil kan je met ons meekletsen in de groepsapp. Iemand van onze groepsapp, die is leiding en is deze week aanwezig en kan je precies vertellen wat er (in een normale) week gebeurd. Zelf ga ik naar het 15+ kamp van Les Chevaux. Dus als je mee wil kletsen kan je mij een pbtje doen met je nummer :D

Dit weet ik :P

Er zijn veel mensen die je meer kunnen vertellen over dit kamp, in ons topic is er iemand die al erg lang bij Les Chevaux komt , en die kan je vast precies vertellen wat er allemaal gebeurt.

samanthapony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:32

heey misschien Rc het fjordenpaard , er word wel naar je niveau gekeken hoe lang je paard rijd en je word in groepen gedeelt ook komt met de paarden door het meer gaan aanbod en wat boomstammetjes springen.

ik ben zelf daar nu 4 keer geweest en t is echt super gezellig, ik ben daarvoor 1x naar Les Chevaux in buinen gweest maar ik vond het niet een suc6 aangezien ik zelf al 12 jaar rijd en daar als een beginner werd behandeld .
bij het fjordenpaard komt ook het rijden op jongere paarden aan bod als je dat leuk vind , je kunt een beetje sturen wat voor paard je wilt van jong tot braaf van rustig tot super snel , t is maar wat jij leuk vind!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:39

samanthapony schreef:
heey misschien Rc het fjordenpaard , er word wel naar je niveau gekeken hoe lang je paard rijd en je word in groepen gedeelt ook komt met de paarden door het meer gaan aanbod en wat boomstammetjes springen.

ik ben zelf daar nu 4 keer geweest en t is echt super gezellig, ik ben daarvoor 1x naar Les Chevaux in buinen gweest maar ik vond het niet een suc6 aangezien ik zelf al 12 jaar rijd en daar als een beginner werd behandeld .
bij het fjordenpaard komt ook het rijden op jongere paarden aan bod als je dat leuk vind , je kunt een beetje sturen wat voor paard je wilt van jong tot braaf van rustig tot super snel , t is maar wat jij leuk vind!

Ben je naar de 'normale'of 15+ week gegaan?
Want bij Les Chevaux is het niveau in de 15+ hoger en er is meer vrijheid.

Nellie2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 16:41

ik heb gekeken bij het fjordenpaard maar ik ben dit jaar erg laat..
en er is waarschijnlijk geen plek meer..

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:44

Ik kan je de Eekwal aanraden!
Ontzettend gaaf kamp, voor elk niveau een uitdaging, niet duur, mooie omgeving en leuke goed verzorgde paarden en pony's!

Ik ga komende zomer alweer voor het 7e jaar!

Babbelbrittx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:51

paardenruiterinstructieweken.nl, is heel leerzaam en leuk! je kunt een eigen paard meenemen of er daar eentje huren, het is wat aan de prijzige kant maar zeker leuk op te doen. ik kom er zelf net van terug en ga zeker volgend jaar weer!

wat je daar doet :
zwemmen met de paarden
lessen (springen, dressuur)
workshops, dierenarts
shoppen bij epplejack
op buitenrit gaan

je kan daar rijden op je nivo, kun je aangeven bij het inschrijfformulier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:39

Een idee voor volgend jaa,r ponykamp ameland?
Elke dag (behalve 1e en laatste een hele lange) een butenrit over strand, de duinen en in het bos. Er is o.a. een spooktocht.

RashjaShanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:46

Ik vind Erve Meenderinkboer in Markelo wel heel leuk. Ik weet niet op wat voor paarden je normaal rijdt? Ze hebben daar namelijk vanalles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:42

sterreke98 schreef:
sterreke98 schreef:

Dit weet ik :P

Er zijn veel mensen die je meer kunnen vertellen over dit kamp, in ons topic is er iemand die al erg lang bij Les Chevaux komt , en die kan je vast precies vertellen wat er allemaal gebeurt.

Ik kom hier al 18/19 jaar, dus met vragen kan ik ze misschien ook beantwoorden :D

Nellie2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:24

heel erg bedankt voor het advies!
ik heb net te horen gekregen dat ik toch mee mag doen met het ruiterkamp van manege de boschhoeve! heeel erg blij mee.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:55

BRT -> MA