Ik heb me een tijd bezig gehouden met vlechten, en nu heb ik een staartvlecht gedaan bij de lease van mijn nicht. Nu, ze gaat op wedstrijd (dressuurproef E5/E7 in de manege zelf) en nu vroeg ik me af of deze soort vlecht mag op zo'n proef? Ik heb in de reglementen van proeven van de vlp niets gevonden over specifiek toiletteren, dus dacht dat jullie me konden helpen, ook al is het Belgisch en niet Nederlands reglement!
Ik heb geen idee, maar het ziet er in ieder geval heel erg mooi uit
Maaike_Kealy
Geplaatst: 10-04-14 22:03
Ik geloof dat het soort vlecht niet uitmaakt. En sws is de staart vlechten niet verplicht, dus denk dat het wel mag. Leuk gedaan
Petrichor
Geplaatst: 10-04-14 22:03
Bij een manege proefje mag dat vast wel, ik denk dat het bij officiële wedstrijden niet is toegestaan. Creatief gedaan trouwens!
romyamb
Geplaatst: 10-04-14 22:05
HOE HEB JE DIT GEDAAANNN
heidy_wilco
Geplaatst: 10-04-14 22:06
Mooie vlecht zeg! Zou je misschien een uitleg willen geven hoe je het hebt gedaan?
Aco
Geplaatst: 10-04-14 22:08
OMG!!!! Die vlecht wil ik ook wel leren Prachtig! Als ik jou zou zijn, dan zou ik het gewoon eens proberen op wedstrijd. Eventueel ook de jury voor of achteraf eens aanspreken hierover.
Ik denk niet dat ze er op de VLP onnozel over gaan doen, zeker in niveau 0 niet. Knap hoor! Je brengt me op een idee, haha!
Kirania
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-14 22:28
Haha, dankjewel! Ja, mijn nicht zei tegen me dat het niet mocht, zo invlechten, maar het leek me wat vreemd. Als er extra puntjes te pakken zijn moet je ervoor gaan! Ze zijn al redelijk to the point bij toiletteren bij de vlp bij ons, als er vuil zit op de benen van je paard heb je het zitten.
En het is een carousel-vlecht, je kan het bij jezelf evengoed doen als je dik haar hebt. Ik zag een vlecht als dit op tumblr rondwaaien, dus ik dacht ik probeer het even. Het wordt heel goed uitgelegd in dit filmpje, je hoeft er zelfs geen geweldig Engels voor te kunnen - http://youtu.be/ozCN-PoS-nE Maar ik stop dus met vlechten voor het einde van de staart en vlecht verder in het midden in een gewone vlecht.
Je krijgt op de VLP geen punten voor verzorging hoor, das alleen in de B in Nederland Ik vind het alleszins origineel, moest het zijn dat het niet mag dan kan je altijd de volgende keer het eruit laten.
Ik zie verder niet in waarom het niet zou mogen. Misschien dat het niet mag bij landelijke/officiële wedstrijden, maar dat is hier niet het geval. Ik denk zelfs dat je er extra punten voor krijgt bij de verzorging. Alvast heel veel succes met je proefje!
Gydja
Geplaatst: 19-04-14 14:49
Ik vind de vlecht heel gaaf! Zou het gewoon doen
Laatst bijgewerkt door Gydja op 19-04-14 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
__Astrid
Geplaatst: 19-04-14 14:50
Is het gewoon een "interne" dressurwedstrijd? Dus je nicht rijdt de e5/e7 op een manegepaard op haar manege (in aparte categorie voor manegepaarden?) dan kan het denk ik wel! Moest je met je eigen paard rijden op verplaatsing zou ik het wel niet doen, of toch minstens even vragen aan VLP of jurylid zelf oid...
Ik heb vroeger ook veel mee gedaan aan F proefjes op eigen manege en toen kwamen er soms ook paarden voorbij met aparte vlechten. Ik denk dat als het op je eigen manege is het geen probleem is maar op ander terrein zou ik het misschien laten. Wel erg creatief gedaan
mischien moet ge gewoon aan het beging van de wedstrijd nog voor je je proefje rijd het eventjes aan de jurie vragen. mag het niet haal je hem eruit en rijd je zonder vlecht. mag het wel, is het heel erg leuk gedaan!