Nou daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk, dat vind ik hartstikke leuk.
Juist omdat ik nog steeds niks te verzorgen heb, en omdat ik het heel goed met Ilona en haar paarden kan vinden.
Daar komt bij dat het met de auto nog geen 10 minuten is.

Jammer alleen dat het weer niet echt meewerkte maar ach kan gebeuren he.
Eerst heb ik Mondro even lekker gepoetst. Wat een knuffel zeg, net Omar

Ze schreef op het briefje voor mij 'Mondro zal wel niet al te gek zijn want ik heb nog gereden'. Nou ok, ik besloot te gaan rijden.
Hele slimme keus

Maar nee, Jan de Wind was ook aanwezig en Mondro maakte zich daar heel erg druk om

Vooral het plastic van de voerhoop van de buren was reden om 'm te peren. Maar nee, paard hier blijven, dat was dus een dribbel draf/stap.
Hij was lekker voorwaarts vandaag en ook nog wel aardig aan het been.
Verder ging het prima. In de galop een flinke vreugdebok, maar dat mocht de pret niet drukken.
Aan het einde kwam mondro er heel fijn aan en toen ben ik na een half uurtje maar gaan stappen.
Ik zal morgen wel flinke spierpijn hebben, want ik heb vanaf juni niet meer 'echt' gereden.
Toen Jurga eens van haar deken ontdaan en een borstel erover heen gehaald. Ik had haar maar een aan het halster gezet want ze was niet zo gedient dat ik een mestplek onder haar buik wegpoetste

Opgezadeld en een buitenritje gaan maken.
Ilona had gezegd dat ik de genummerde ruiterroute kon nemen. Dus ok, ik dat gedaan (ondertussen regende het nog steeds).
Jur was goed voorwaarts en luisterde prima. Ze was zeker niet kort achter, ik vond haar lekker 'los' lopen. Af en toe een drafje en af en toe stappen. Tot ik bij nr 38 kwam en nr 39 wel zag maar nog al apart, ik volg die nr 39 maar kom op een kruising waar een man met een grote rugzak en paraplu staat en da's toch echt een groot spook volgens Jurga

Maar nergens paaltje 40 te vinden, dus de andere kant maar uitgereden, even op een lang recht zandpad een flinke galop getrokken, Jurga gaf een flinke vreugdebok

Nog een spook tegengekomen in de vorm van een kerstboom met een standje met oranje zeil. Maar alles ging ok.
Toen kwam ik bij het begin van de route (halverwege ingestapt). nr 1 2 en 3 ging allemaal prima tot ik wel erg lang rechtdoor zat op een asfaltweg en in de verte zag ik een bord met bebouwde kom lunteren, maw volgens mij gaat dit niet goed.
Ondertussen kwam er nog een klein trekkertje aan met een grote (wapperende) huif erachter waar Jur dus erg van onder de indruk was.
Maar ook dat hebben we overleefd. Ik omgekeerd en nr. 4 zoeken. Op een gegeen moment duikt Jur een pad in, ik dacht ja we kunnen wel even kijken of ik hier ene paaltje met nr 4 kan vinden. Jur vond dat wel prima, het was een lang recht pad en we namen even een galopje.
En wist je dat jur kan springen

Allebei lekker verregend maar wel lekker voldaan.
Jurga was fit zat.
Toen alle paarden gemest en Wencke en Voice (wat 'n reus!!) gepoetst.
En nu zit ik lekker thuis op te warmen

Iloon, als je nog eens een weekend weg wil, ik vind dat niet erg hoor

Tnx!