Asiel paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_K

Asiel paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:10

Ik weet even niet of ik het zo kan noemen (onderwerp) en of ik uberhaubt wel goed zit hier :Y)

Maar, het volgende....
Ik zag in het nieuws dat het ging over een vrouw die paarden verwaarloosde en dat deze in beslag zijn genomen.
Voor katten en honden heb je een asiel, waar je ze een beter leven kan geven als je er een zou willen aanschaffen.
Heb je ook zo iets voor paarden? Zoja, waar? Kan je er dan een kopen op bepaalde voorwaarden?
Lijkt me toch erg mooi om zo een paard te helpen!

Alvast bedankt *\o/*
Laatst bijgewerkt door Cowgirl_K op 25-03-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: Asiel paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:12

Ik zou zeggen google eens op paardenopvang! :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:15

de dierenbescherming regelt dat.Mijn vriendin heeft een in beslag genomen veulen gekregen.
Je moet wel aan een aantal eisen voldoen,anders schiet het paard er niets mee op :D

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:16

geerke schreef:
de dierenbescherming regelt dat.Mijn vriendin heeft een in beslag genomen veulen gekregen.
Je moet wel aan een aantal eisen voldoen,anders schiet het paard er niets mee op :D

Ja dat bedoelde ik.. Wat gaaf! En weet jij toevallig wat voor eisen?

MarlindeRooz schreef:
Ik zou zeggen google eens op paardenopvang! :D

Thanks! zag het e.e.a. wel staan :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-03-14 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:18

Tess070 schreef:
geerke schreef:

Ja dat bedoelde ik.. Wat gaaf! En weet jij toevallig wat voor eisen?

nee...mijn vriendin voldeed wel.Eigen grond,stallen,andere paarden.
En het grappige is dat dat schrielige verwaarloosde veulen met goede papieren uitgroeit tot een prachtig dier :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:20

ED --> PP

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:22

geerke schreef:
nee...mijn vriendin voldeed wel.Eigen grond,stallen,andere paarden.
En het grappige is dat dat schrielige verwaarloosde veulen met goede papieren uitgroeit tot een prachtig dier :j

Ja je hebt er super paarden tussen zitten die je een heel mooi leven kan gunnen en misschien nog uit kan brengen in de sport ook..
Is wel mooi als je voor zo'n beestje iets kan betekenen!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:23

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:29

Kaya2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:20

Ik was ook opzoek!

Dankje

Kaya2003

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:41

je kan ook contact opnemen met SPIN (Stichting Paard in Nood), voor Belgie staan op de site van het Vlaams Paardenloket een aantal adressen. Zoals Vogel asiel Heusden Zolder die regelmatig paarden aanbied.

Onze Beau is een ex asiel paard.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 15:00

BMHP schreef:
je kan ook contact opnemen met SPIN (Stichting Paard in Nood), voor Belgie staan op de site van het Vlaams Paardenloket een aantal adressen. Zoals Vogel asiel Heusden Zolder die regelmatig paarden aanbied.

Onze Beau is een ex asiel paard.

Thanks! Ga ik even koekeloeren!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:11

Lees wel goed de voorwaarden door, bij veel opvangen zit wedstrijden er niet in... Ik had eens gekeken naar een paard via een opvang, maar daar stond in de voorwaarden al dat de paarden niet op wedstrijd mogen. Gewoon geen één, geen onderscheid tussen getraumatiseerde paarden en gezonde paarden.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 16:51

Hmm dat is wel minder. Kijk ik hoef niet per se wedstrijden te rijden, maar het lijkt me wel leuk om soms eens een wedstrijdje mee te pikken...
Ik zou het niet leuk voor het paard vinden als ik dat wel zou gaan missen. Goed dat je het zegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:55

whitechoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:04

Wat verdrietig dat er zoveel dieren in de opvang moeten :( Goede tips, mocht ik ooit een paard kunnen hebben dan zal ik zeker bij de opvangen gana kijken!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:07

De voorwaarden zijn heel streng en de regels ook. Ik zou er niet aan beginnen. Op paardenopvang achterhoek staan de regels hrel duidelijk beschreven en ik zou je afvragen of je zoiets wel wilt. Zij blijven nml heel veel controle houden en als het hun niet zint, ben je je paard kwijt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:14

ilaan schreef:
De voorwaarden zijn heel streng en de regels ook. Ik zou er niet aan beginnen. Op paardenopvang achterhoek staan de regels hrel duidelijk beschreven en ik zou je afvragen of je zoiets wel wilt. Zij blijven nml heel veel controle houden en als het hun niet zint, ben je je paard kwijt.

Ik vind die voorwaarden niet meer dan logisch, die mensen steken veel geld in die paarden dan zit je er niet op te wachten dat ze alsnog als fokmerrie 24/7 op stal komen te staan...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:49

MarlindeRooz schreef:
ilaan schreef:

Ik vind die voorwaarden niet meer dan logisch, die mensen steken veel geld in die paarden dan zit je er niet op te wachten dat ze alsnog als fokmerrie 24/7 op stal komen te staan...

Nee maar als de omstandigheden niet goed genoeg zijn word het dier weggehaalt. En dan heb ik het niet over een uiterste zoals een fokmerrie die 24/7 op stal staat. Als hun het niet aanstaat word het dier weggehaalt.

ik ken iemand waarbij zo'n geadopteerd dier is weggehaalt om oliebol redenen. Dus met uiterste gooien snap ik niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:55

Ja dat mogen ze wel neer zetten, maar in een rechtzaak ga jij het altijd winnen aangezien jij de stallingskosten / da / hoefsmid / voer etc betaald.

Dus als je er een adopteert heeft die opvang geen poot om op te staan. :=

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:06

let er wel op dat verschillende stichtingen niet allemaal de zelfde voorwaarden hebben
in belgie zit er 1 maar die doet geen paarden aan nederland adopteren
de 1 is alleen onder een contract en ''gratis''
de ander vraagt een vergoeding wat varrieeerd van 300 tot 750 euro
en ik heb er vorige week 1 gehad die vroeg maarliefst 1200 euro was een gezond paard van 12 jaar oud
kon nog bereden word maar schrok toch wel even van de prijs natuurlijk allemaal voor een goed doel
maar het contract is ook niet mis..

bij alle adoptie paarden staat er mag niet mee gefokt worden en niet uitgebracht worden mits iets anders word opgesteld in het contract!

succes!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 11:22

Ja en dat lijkt me dan wel weer lastig! Het lijkt me heel leuk om een paard een goed huis te geven, maar als ze er inderdaad veel voorwaardes aan hangen en nog een aardige prijs ook.
Wil ik liever doorsparen voor een paard waar ik 'mee kan doen wat ik wil' om het zo maar te zeggen.

Dalijk ben je helemaal gehecht aan je paardje en vinden hun dat het niet goed gaat, weg paard.....

Equita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:28

In België heb je in Laarne The Old Horses Lodge. Op hun website staat best veel informatie

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:54

MarlindeRooz schreef:
Ja dat mogen ze wel neer zetten, maar in een rechtzaak ga jij het altijd winnen aangezien jij de stallingskosten / da / hoefsmid / voer etc betaald.

Dus als je er een adopteert heeft die opvang geen poot om op te staan. :=

Alleen een koopovereenkomst is bewijs dat het jouw paard is. Dit is nogal een achterhaalde gedachte. Als je de zoekfunctie gebruikt zul je ook zien dat de juristen op bokt hetzelfde zeggen.
Eerder dacht ik dit overigens ook hoor haha

Maar ts
Ik zou inderdaad lekker doorsparen. En dan een leuk paard kopen. Het risico bij een opvang is natuurlijk ook dat je kiest uit medelijden en misschien iets koopt wat toch minder goed bij je past..

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:07

Maar ts
Citaat:
Ik zou inderdaad lekker doorsparen. En dan een leuk paard kopen. Het risico bij een opvang is natuurlijk ook dat je kiest uit medelijden en misschien iets koopt wat toch minder goed bij je past..

Het risico dat het paard niet bij je past is niet anders als bij elk ander paard.

In Engeland heeft de RSPCA een systeem dat je het paard altijd kan terug brengen. Ik weet niet of er asiels in Ned / Bel. zijn die dit ook doen.
hier een video van een paard dat terug gebracht is na bewezen diensten :).

Houd er wel rekening mee dat een ex asiel paard meer zorg nodig heeft dan de meeste andere paarden.
Sommige problemen zijn heel goed te verzorgen, andere (bv hoefen) kunnen lastiger zijn.
Ik ben een groot voorstander om paarden in een kleine groep/kudde te houden, onze ervaring leert dat dat voor een asiel paard goed werkt (sociaal paard contact).

Als je maar een paard kan onder houden is een asiel paard misschien geen goede keuze.