Eigen paard meenemen naar fjordenpaard? Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jilzet

Eigen paard meenemen naar fjordenpaard? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 19:40

Hi iedereen,

Ik zit er over te denken om deze zomervakantie op ponykamp te gaan met een vriendin bij het fjordenpaard. En ik wou dan graag mijn eigen pony meenemen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

:evaw:

Faelynn

Re: Eigen paard meenemen naar fjordenpaard? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:48

Ben zelf een keer bij het fjordenpaard geweest, niet met eigen paard maar er was wel iemand met een eigen paard. De stallen enzo zijn volgendsmij gewoon netjes voor zover ik gezien heb, alleen je paard moet wel sterk zijn en een goeie conditie hebben, want je rijd veel buiten en wij deden ook heel veel rengalop en over heuveltjes en door greppeltjes door het bos rijden enzo. Als die dit helemaal niet gewend is zou ik het niet zo snel doen. Zou mijn paard er nooit mee naar toe nemen gewoon omdat ik weet dat ze dit niet aan kan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:49

Je paard moet een goede conditie hebben omdat je elke dag 2 uur ongeveer buitenrijd en op woensdag een dagtocht van 5 uren hebt.
Als je paard goed met de groep op kan schieten mag hij bij ze in het land anders is er een stal voor je paard.
Je mag hem dan wel in de buitenbak doen.
Dus hoe goed ken je jou paard kan hij dit volhouden en durft hij een heuveltje op en af.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:09

BRT -> MA

Femzjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:16

Ik heb 2 jaar geleden m'n fjord meegenomen naar het fjordenpaard (de westernweek geloof ik?). Die heeft het super gehad daar! Maar je paard moet wel een goede conditie hebben idd.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:16

Ik ben een paar jaar terug met mijn paard naar het fjordenpaard geweest, dacht 3 jaar geleden. Mijn paard was toen net 4 jaar en reed ik thuis max 3 keer per week. Ze kon wel goed mee komen met de groep en had geen moeite met de lange ritten. Ook de dag tocht was voor haar geen probleem.

De stallen waar je paard in staat zijn zeker ruim genoeg en je paard mag overdag in de bak staan. Hooi mag je meer dan voldoende voeren, mijn paard kreeg daar toen onbeperkt hooi stond nooit zonder. Ook werd er goed op mijn paard gelet.

Ik zeg als je paard redelijk braaf is en goed mee kan rijden in een groep dat het het zeker waard is om met je eigen paard te gaan!

Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen :)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 20:38

maaaikkee schreef:
Ik ben een paar jaar terug met mijn paard naar het fjordenpaard geweest, dacht 3 jaar geleden. Mijn paard was toen net 4 jaar en reed ik thuis max 3 keer per week. Ze kon wel goed mee komen met de groep en had geen moeite met de lange ritten. Ook de dag tocht was voor haar geen probleem.

De stallen waar je paard in staat zijn zeker ruim genoeg en je paard mag overdag in de bak staan. Hooi mag je meer dan voldoende voeren, mijn paard kreeg daar toen onbeperkt hooi stond nooit zonder. Ook werd er goed op mijn paard gelet.

Ik zeg als je paard redelijk braaf is en goed mee kan rijden in een groep dat het het zeker waard is om met je eigen paard te gaan!

Mijn pony heeft een goede conditie, maar ik ben toch bang dat het iets te veel is, ook door zijn leeftijd. Is het ook mogelijk om bij de activiteiten die hij niet kan op een ander paard te rijden? En dan bij de activiteiten die hij wel aan kan gewoon op hem?

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:20

Jilzet schreef:
maaaikkee schreef:

Mijn pony heeft een goede conditie, maar ik ben toch bang dat het iets te veel is, ook door zijn leeftijd. Is het ook mogelijk om bij de activiteiten die hij niet kan op een ander paard te rijden? En dan bij de activiteiten die hij wel aan kan gewoon op hem?

Daarvoor zou je even moeten bellen want dat weet ik niet. In principe stappen ze best veel tijdens de ritten of draven. Voor een paard met een normale conditie is het voor mijn gevoel goed te doen. Er zijn ook verschillende groepen met niveaus waarin je kan mee rijden, zo zou je ook in een rustige groep kunnen mee rijden.

Maar het belangrijkste blijft natuurlijk vooral te blijven kijken naar je paard. Als het teveel word zou je dat altijd kunnen aan geven natuurlijk.

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:23

Hartstikke leuk, alleen als je dat wilt moet je wel goed opletten. Het Fjordenpaard zit namelijk vrij vlot vol. Je hebt dus kans dat er al een wachtlijst is.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:24

Ik ben er nog nooit met eigenpaard geweest, wel met normale kampen. Maar je paard moet inderdaad wel iets aan kunnen. Je gaat toch ook redelijk veel springen, niet heel hoog maar alsnog. Je gaat met de paarden door het water. En het is wel iedere dag ongeveer 2 uur! Als jij je paard graag mee wil nemen, kun je het gewoon doen want de voorzieningen zijn daar wel goed. Maar ik zou wel gaan oefenen met veel buitenrijden, iedere dag, met vreemde paarden, grote groepen, achteraan, voorraan, enzo.. Over informatie of je ook op andere paarden kunt rijden zou ik indd even voor bellen of mailen.