zo blij!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

swaatje

zo blij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 17:58

Moet het gewoon even delen :D

Sinds vorig jaar april welsh cob ruintje aangeschaft. Schat van een beest maar zodra je het zadel erbij pakte 1 bonk stress...

Veel maandjes grondwerk in vertrouwen in mij, veryrouwen in zadel ( zonder dat het op hem hoefde te liggen).
Schrik training deed het ook wel goed uiteindelijk. Hij zocht steeds meer mij op als hij iets eng vond en dan gingen we samen door of langs het obstakel... held op sokken!

Nu bleef nog de moeilijkheid voor Roffie om zich te ontspannen tijdens het opzadelen ( dit dus honderd keer geoefend haha, zadel op en af). Daarna bleef de stress bij het opstijgen... hier ben ik voor de winter vorig jaar mee geeindigd.. opstijgen in de stal ( ook voor mijn eigen veiligheid want meneer was niet te houden in mn eentje in de bak....).

Hier dus weer de draad opgepakt vorige week. Hij was toen al heel braaf. Toch nog even gewacht... en vandaag...

Opgezadeld, op en afgestegen paar keer ( lekker belonen tussendor)... en toen staldeir open gezet ( steeg even iets in spanning maar ebte zo weer weg)... opgestegen.. even laten halthouden en pas op mijn commando het erf op... SUPERRRRRRTROTS nu dus op onze zenuwpees :)

Lekker lange teugels gedraafd in de bak... ik voelde het beestje gewoon helemaal strekken en ontspannen... wat een vertrouwen voor de toekomst geeft dit zeg! :)

Krijg daar gewoon zo'n kick uit als iets lukt! Sorry moest t ff delen... ;)

Reageren mag natuurlikk altijd!

Equilis

Re: zo blij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:00

Wat fijn! Zo'n gevoel is inderdaad niet te beschrijven :j

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 18:38

Shariie schreef:
Wat fijn! Zo'n gevoel is inderdaad niet te beschrijven :j

Precies, en uiteindelijk is het dier diegene die natuurlijk de echte winnaar is ( overwint zn eigen angsten)... dus extra beloning voor het vrouwtje... ;)

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:40

super fijn voor jou en je paardje! Snap dat je trots bent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:41

Super leuk! <3 Paarden zijn bijzonder :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:44

Heerlijk is dat, als alle voorbereidingen uiteindelijk zorgen voor een ontspannen paard wat lekker meegaat :j

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 21:14

spatter schreef:
Heerlijk is dat, als alle voorbereidingen uiteindelijk zorgen voor een ontspannen paard wat lekker meegaat :j

Precies!
Zijn wel bijna een jaar verder maar hij is zo anders dan toen we hem net opgehaald hadden! Zo trots... :)

Suikerbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:18

Gaaf joh! Gefeliciteerd!

HorseLife_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:39

Dat is geweldig! Nog veel plezier met je pony! _/-\o_

HorseLife_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:40

HorseLife_1 schreef:
Dat is geweldig! Nog veel plezier met je pony! _/-\o_

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:47

Dit krijg ik er dan bij in mijn hoofd!
"Ja maar baas, dit is eng"
"Nee hoor pony, dat is niet eng. Ik zal het je laten zien/merken".
"Ja maar baas, het is echt eng hoor"
"Nee hoor pony, dat is het niet. Ik zal het je laten zien/merken."
100 x verder
"Ja maar baas, een beetje eng is het wel, maar nu ga ik het wel proberen hoor"
"Ja pony, je bent een brave borst. Ga vooral zo door"
Echt superleuk om te lezen dat het met geduld en gezond verstand lukt. Genieten!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:51

O wat fijn! Dit gevoel kan alleen door paardenmensen begrepen worden denk ik :) heel veel plezier en ontspanning in de toekomst gewenst samen.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:57

Prachtig om zoiets te lezen! Paardje heeft er een superbaasje aan, met zoveel geduld en trots :)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 17:24

Dankjewel voor jullie lieve reacties! :) heel herkenbaar inderdaad rien10 ;)...

Er zal altijd wel iets zijn waar je met extreem sensibele paarden extra aandacht voor zult moeten houden. Dat heb ik me de aanschaf van dit paardje ook beseft. Ik kan er bijv. Niet gewoon een zadel op pleuren en heftige buitenritten mee gaan maken ( dat is wel mijn uiteindelijke streven: om meneer zover te krijgen dat hij haast in slaap valt met opstijgen en zich kan ontspannen onder het zadel ongeacht wat de omgeving doet)...

Toch helpen iets gevoeligere paarden me meer bewust te zijn van en in het moment en spiegelen mij in mijn lichaamstaal en energie.. iets waar ik ze heel dankbaar voor ben! :) daar wordt ik beter (paarden) mens van... :) ik kan meer genieten van dat wat ik behaal of wat een paard bereikt..

Wanneer ik door de limburgse heuvels gallopeer met onze Roffie zullen jullie wel weer een volgende ' zo blij' voorbij zien komen.. ;)

Grtjes van Roffie en Rian

Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:10

Ah, wat n lekker dier. Wij kunnen ook nog niet 1,2,3 buiten rijden met onze Brix. Bijna alles gaat goed nu. Maar op vreemd terrein en in het bos blijft het stuiteren en wegrennen.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 22:02

Ja, het is zo'n lieverd!
Ja, ik denk dat ik bewuster zaken moet opbouwen met dit type paard inderdaad. Vertrouwen, rust en altijd ontspannen en positief eindigen doet het goed bij meneertje... succes met Brix! :)

HORSExLOVERR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:06

Wat ontzettend fijn! Zo'n trots gevoel moet je natuurlijk even delen. :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:57

Brix is meer het type van "he, geef jij mij een vinger? Nou, dan pak ik je hele hand. En je arm. Misschien ook wel even je bovenlijf." Bij hem helpt maar 1 ding. Super consequent zijn. Pffff, vermoeiend diertje soms. Maar oh, wat een leuk ding. Eigenwijze drol is het ha ha.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:55

Wauw, wat geweldig voor je! Heerlijk als een paard zich dan zo durft te ontspannen, ik herken het helemaal! Super voor je en veel plezier in de toekomst! :)

dolce_gucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:05

Ohh wat leuk! Na veel oefenen en veel tijd dat het toch lukt! Veel plezier verder en hopen dat het zo blijft!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:04

OPG --> PP

Tima1512

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:46

Dat s echt goed dan heb je een goeden band met paarden

MissShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:53

Nog veel plezier ! *D

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:47

Ja..pfff..vorige week weer een stap terug.. meneer vloog een meter met me over het erf... ik had hem gelukkig wel meteen weer stil... ( ik hing naast hem in de lucht, nog aan het opstijgen)... vervelend... mn ego weer een deukje opgelopen, haha...;) ik dacht dat er meer vertrouwen van zijn kantwas.. maar niet getreurd; hij reageerde wel meteen toen ik met de teugels corrigeerde :) dat was vorig jaar nog anders... !

We blijven dus vooruit gaan... wat zei ik vorige post nog....geduld? ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:53

Geduld x 10? Brix is nu 8 en ook door dochter naar het land te brengen (in plaats van dat ze er als n vlaggetje achteraan hangt te wapperen). Buitenz rijden lijkt dit voorjaar ook iets beter te gaan. Maar in februari, voor t eerst weer in de 20 x 60 baan met lage hekjes was t weer uitproberen ten top! Ik weet het, jouw pony probeert niet uit maar is bang. Basis is anders. Oplossing gedeeltelijk dezelfde, geduld en stug volhouden. Het komt goed. Echt