vandavond dus niet, zag geen hoofd van Quentin, en eerst ook geen hoofdjes van Destiny&Desire
ik ff mn spullen weggelegd, en de honden losgelaten en toen richting stal gelopen, toen zag ik nogsteeds geen hoofdjes naar buiten komen, terwijl ze dat dus altijd doen als de achterdeur open gaat
ik doe de voerton open en alleen destiny&desire reageren erop, en toen schrok ik al, ik keek via destiny's stal naar de box van Quentin(bovenste deel tussen de boxen is tralies, noprmaal zie je hem dus staan) zag geen Q, ik kijk over zn deur heen en daar lag hij, half op zn rug/half op zn zij, hoof naar achteren en ogen weggedraaid,voorbenen lagen helemaal dubbelgevouwen en tegen de tussenwand aan, zn achterbenen lagen ook vrij kort bij de muur, en er kwam totaal geen reactie!ik meteen de deur opengedaan en gekeken of ie nog ademde, dat deed ie heel langzaam, hij voelde helemaal niet warm ofzo, eerder koud, en ik een halster omgedaan en geprobeerd of ie op wilde staan, of om wilde rollen zodat ie meer ruitme had, ik moest zn hoofd optillen, hij deed zelf helemaal niets!
was natuurlijk weer niemand thuis, behalve mn zus die bang is van paarden en die zat boven dus die kon me zo snel niet horen&zien
dus snel naar binnen gerend, telefoon gepakt en DA gebeld en met de foon in mn hand meteen teruggerend naar de stal, DA zou er zsm aankomen, en hij heeft zn record-tijd verbroken

wist ook helemaal niet of hij dienst had, maar hij kent mn paard al langer dan ik hem heb, en hij is hier al z vaak geweest, dat ie nu dus ook wel meteen wilde komen!
hij heeft in zn oge gekeken, daar kwam eerst geen reactie toen ie met t lichtje in zn oog scheen, even later begon ie wat te spartelen en te draaien toen ie opnieuw in zn oog scheen, toen werd ie ook wat actiever en was ie er weer helemaal bij, oortjes bewogen weer wat
toen heeft ie hem aan zn staart wat opzij geschoven en daarna met een longeerlijn om zn borst&tussen zn voorbenen door zn voorkant opzij getrokken, was echt wel zwaar, met zn 2en kregen we hem met moeite opzij geschoven
toen was ie weer helemaal weg, weer geen reactie, nergens op, maar wie weet hoe lang hij al zo had gelegen, en t verschuiven had hem flink wat energie gekost
toen daarna geprobeerd hem op te laten staan en met flink wat geduw van ons ging ie eindelijk staan
kijkt ie meteen heel verontwaardigd opzij naar de DA echt zo van wat doe jij nou in mn stal?!
ik moest hem ff laten stappen, hij was hardstikke stijf, maar ja zn voorbenen lagen helemaal dubbel met zn knieën tegen de wand, en ik was om 18.40 thuis weggegaan en daarna was er dus niemand meer bij stal geweest en om 22.30 vond ik hem dus zo!
na wat stappen heeft de DA hem nog een keer helemaal nagekeken incl hartslag en ademhaling, en alles was normaal
waarom hij is gaan liggen en vast is komen te liggen is niet duidelijk, er is een hele kleine kans dat het zo is dat hij opnieuw is ingestort(voor degenen die het niet weten: [VvdD] vlak voor mn les stortte Quentin in!!!heel eng! )
en toen vast is komen te liggen
of, en dat hoop ik dan maar, hij is gaan rollen en is toen omgerold, en dus vast komen te liggen tegen de wand, en omdat zn voorbenen helemaal dubbel lagen, kon hij zich ook niet afzetten
om t compleet te maken had ie zn achterbeen wat dus bovedn lag zegmaar, opgetrokken en was het bilkoord van de deken om zn been heen gegaan, waardoor dat been dus opgetrokken vast zat, dat had ik zelf al meteen losgemaakt nog voor de DA er was, maar ook toen had ie niet genoeg kracht en mogelijkheid om af te zetten om om te rollen
maar ik had voor ik ging werken zn zweetdeken eraf gehaald en zn winterdekens opgedaan, kan zijn dat ie is gaan rollen ivm wat jeuk met wat opgedroogd zweet ofzo, al zag ik geen opgedroogde zweetresten op zn lijf, anders had ik die nml even weggepoetst voor ik zn andere deken opdeed
maargoed, ik heb hem nog wat laten stappen, toen heeft ie wat muesli gehad en n beetje hooi, heeft staan mesten en heb net nog even wat gestapt en toen de stal afgesloten
sta ik net in de keuken hoor ik een enorme dreun uit de stal komen, dus ik weer naar stal gerend, was het desire die tegen de tussenwand aan stond te schoppen, gelukkig stond Quentin rustig van zn hooi te eten
hij zal morgfen wel stijf zijn, en hij heeft er weer een flink aantal schaafwondjes bij, maar gelukkig hebben we een rubberen vloer dus is de schade aan hem beperkt gebleven!hij heeft alleen op zn voorbenen wat plekjes, wrsch van zn eigen ijzers, en achter wat schaafwondjes ook door zn eigen hoeven gemaakt en n wondje op zn hoofd
maar ik was dus weer flink geschrokken! hij lag er echt akelig bij!!
arme Quentin