Even voorstellen; Twisty

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ites

Even voorstellen; Twisty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:26

Hallo bokkers!

Ik lees hier al een tijdje mee en het leek me wel zo netjes om mezelf en vooral ons Twist even voor te stellen.
Mijn naam is Iteke, ik ben 29 jaar en woon samen met mijn man in het uiterste noorden van Friesland. Wij zijn de trotse eigenaars van twee honden, twee katten, en sinds enkele maanden een prachtige Tinkermerrie genaamd Twister, ofwel Twisty of Twist.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Twisty is 6,5 jaartjes jong en een beetje uit de kluiten gegroeid want ze meet zo ongeveer 1.70. Ik zeg dan ook vaak dat wij een tanker hebben ipv een tinker :-D maar ze is net zo lief als ze groot is en heeft in korte tijd onze harten helemaal veroverd. Hoog knuffelgehalte, die Tinkers :-P

Afbeelding
Mijn man en twisty. Ja ze heeft ook een heel groot hoofd :j maar zo'n lief koppie :-)

Afbeelding
Dit zijn twist en ik op haar eerste dag hier.

Afbeelding
Onze eerste buitenrit.

Momenteel kan ik niet op haar rijden omdat ik mijn arm gebroken heb |(
Maar gelukkig zijn er bij ons op stal een aantal meiden die me helpen haar te trainen en in conditie te houden, en we zijn net begonnen haar te beleren voor de wagen. Mijn man volgt menlessen en het is dus de bedoeling dat het mennen met twist zijn ding word. Hij is net zo gek met haar als ik, het is echt óns paard. De eerste stapjes in het beleren voor de kar zijn dus al gezet, en ze pikt dit heel erg goed op. Afgelopen week heeft ze voor het eerst de sleep getrokken, en gisteren zijn we een wandeling gaan maken met haar opgetuigd en wij er achteraan op een denkbeeldige kar.
Twisty staat gestald bij een kleine pensionstal met ongeveer 15 paarden, waar ze zich nu al behoorlijk geliefd heeft gemaakt. Ze valt natuurlijk ook wel op, zo'n grote bonte imposante verschijning. Op onze stal word ook kleinschalig lessen gegeven aan mensen (vooral kinderen) met een beperking. Twisty laat zich graag knuffelen en poetsen en invlechten door deze kinderen, die dat natuurlijk fantastisch vinden.
Nu ik kan nog wel even doorgaan over mijn meisje maar dan zit ik morgen nog te typen :D
Ter afsluiting nog een paar foto's van onze komiek;

Afbeelding
Lekker rollen

Afbeelding
Van water ga ik altijd flemen

Groetjes Iteke

P.s. Ik hoop dat het is gelukt met de links naar de foto's. Ik kon ze niet gewoon plaatsen omdat ze blijkbaar te groot zijn en ik weet echt niet hoe ik ze moet verkleinen :-(

cowgirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:34

Wat een leukerd!

BvanhetB

Re: Even voorstellen; Twisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:27

Wat leuk! Haar vader is The Offspring toch? Mijn hengst is ook nakomeling van The Offspring en heeft ook zo'n groot hoofd :')

Veel plezier met haar!

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 23:02

Dat klopt idd, vader is The Offspring. :D
Ze heeft voor halsters en hoofdstellen maat Xfull of koudbloed. Maar toch heb ik niet het idee dat ze uit verhouding is of zo, ze is gewoon in alles extra groot :-)
Leuk een halfbroertje, ook zo'n grote lieverd? Heb je foto's?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:08

Wat een joekel, maar een prachtige merrie hoor <3

Gebroken arm, heel vervelend hoor :(:)
Toch niet van je paard gevallen ;)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 02:12

TI-->ITP

Ik verplaats je topic even naar ITP, daar mogen meerdere foto's staan in een bericht ;).

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:24

Ites schreef:
Dat klopt idd, vader is The Offspring. :D
Ze heeft voor halsters en hoofdstellen maat Xfull of koudbloed. Maar toch heb ik niet het idee dat ze uit verhouding is of zo, ze is gewoon in alles extra groot :-)
Leuk een halfbroertje, ook zo'n grote lieverd? Heb je foto's?

Buster zit met hetzelfde :j En ook hij is net zo lief als hij groot is :D. Heb gister toevallig een fotomeeting met hem gehad. Door al die paarden om hem heen was hij niet zo makkelijk meer, maarja, hij is ook nog maar drie, dus ik heb het hem vergeven :')
Hier wat foto's van gister:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik alle foto's binnen heb zal ik er een topic van maken :P

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 16:19

Wat een lekker ding! <3 <3 <3 <3
Ik zie wel enige gelijkenis trouwens, vooral in het koppie.
Mag ik vragen waar je dat mooie hoofdstel vandaan hebt? Vind het lastig om mooi spul te vinden in die maat, en laat rood nou net twist haar kleur zijn :)*

Ben benieuwd naar de rest van de foto's, dus wacht maar niet te lang met dat topic :D

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 16:23

@karinLF jawel dus 8)7 het grote nadeel van zo'n extra large Tinker; je valt ook van extra hoog %) :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:25

Wat een leuk paard zeg, ik wordt er helemaal blij van als ik het allemaal zo lees!

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:55

Hoi Iteke!

Keileuk om Twisty hier tegen te komen..

Stiekem spiek ik hier zo nu en dan om verder te komen op onze ideale Tinker-zoektocht :D

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:18

Hier is nog één van de foto's in beweging.. Heb al zulke mooie foto's gekregen. Topic zal niet lang meer duren ;)

Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:37

Leuke tinker heb je :)

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 16:26

Ha die Kim!
Ik kom jou ook overal tegen :D
Gezellig hoor! Hoe is het met jullie beestenboel? Ryan lekker aan het genieten van te mooie weer (buitenritjes)?
Die ideale Tinker komt wel hoor, kwestie van geduld, dat levert de beste resultaten op :j

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:25

Ites schreef:
Ha die Kim!
Ik kom jou ook overal tegen :D
Gezellig hoor! Hoe is het met jullie beestenboel? Ryan lekker aan het genieten van te mooie weer (buitenritjes)?
Die ideale Tinker komt wel hoor, kwestie van geduld, dat levert de beste resultaten op :j

*\o/* gedeelde interesses he :)
Ryan (en wij) genieten uiteraard, lekker naar buiten met dit weer :)
De ideale Tinker vinden (mocht je Twist ooit kwijt willen... Haha) is toch moeilijk vinden we.. De kleintjes wandelden zo ons pad op maar de tinkers zijn de weg nog kwijt denk ik ;)

Tot die tijd geniet ik wel mee van foto's van Twisty en de andere bokt-tinkers :)

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:29

Wat een leukerd :)

Ites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 23:09

Bedankt allemaal voor de leuke reacties

Bucha schreef:
*\o/* gedeelde interesses he :)
Ryan (en wij) genieten uiteraard, lekker naar buiten met dit weer :)
De ideale Tinker vinden (mocht je Twist ooit kwijt willen... Haha) is toch moeilijk vinden we.. De kleintjes wandelden zo ons pad op maar de tinkers zijn de weg nog kwijt denk ik ;)

Tot die tijd geniet ik wel mee van foto's van Twisty en de andere bokt-tinkers :)

Nou die gedeelde interesses klopt wel ja, als jullie nog ook nog naar Zweden verhuizen en zo onze droom waar maken dan is het cirkeltje helemaal rond, en denk ik dat we maar gewoon meteen bij jullie intrekken _O-
Maar Twist krijg je niet hoor _-:( die gaat never nooit niet weg!
Nee maar ik geloof oprecht dat één dezer dagen jullie droomtinker zo jullie pad op komt sjokken, en dan ga je nog blij zijn dat jullie díe hebben genomen want er bestaat geen mooiere lievere en beter geschikte dan je eigen *\%/* en ik kom natuurlijk meteen langs met beschuit met wortel-kleurige muisjes :=

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:03

knap paard en leukefoto's! :j