Ik lees hier al een tijdje mee en het leek me wel zo netjes om mezelf en vooral ons Twist even voor te stellen.
Mijn naam is Iteke, ik ben 29 jaar en woon samen met mijn man in het uiterste noorden van Friesland. Wij zijn de trotse eigenaars van twee honden, twee katten, en sinds enkele maanden een prachtige Tinkermerrie genaamd Twister, ofwel Twisty of Twist.

Twisty is 6,5 jaartjes jong en een beetje uit de kluiten gegroeid want ze meet zo ongeveer 1.70. Ik zeg dan ook vaak dat wij een tanker hebben ipv een tinker :-D maar ze is net zo lief als ze groot is en heeft in korte tijd onze harten helemaal veroverd. Hoog knuffelgehalte, die Tinkers :-P

Mijn man en twisty. Ja ze heeft ook een heel groot hoofd
maar zo'n lief koppie 

Dit zijn twist en ik op haar eerste dag hier.

Onze eerste buitenrit.
Momenteel kan ik niet op haar rijden omdat ik mijn arm gebroken heb
Maar gelukkig zijn er bij ons op stal een aantal meiden die me helpen haar te trainen en in conditie te houden, en we zijn net begonnen haar te beleren voor de wagen. Mijn man volgt menlessen en het is dus de bedoeling dat het mennen met twist zijn ding word. Hij is net zo gek met haar als ik, het is echt óns paard. De eerste stapjes in het beleren voor de kar zijn dus al gezet, en ze pikt dit heel erg goed op. Afgelopen week heeft ze voor het eerst de sleep getrokken, en gisteren zijn we een wandeling gaan maken met haar opgetuigd en wij er achteraan op een denkbeeldige kar.
Twisty staat gestald bij een kleine pensionstal met ongeveer 15 paarden, waar ze zich nu al behoorlijk geliefd heeft gemaakt. Ze valt natuurlijk ook wel op, zo'n grote bonte imposante verschijning. Op onze stal word ook kleinschalig lessen gegeven aan mensen (vooral kinderen) met een beperking. Twisty laat zich graag knuffelen en poetsen en invlechten door deze kinderen, die dat natuurlijk fantastisch vinden.
Nu ik kan nog wel even doorgaan over mijn meisje maar dan zit ik morgen nog te typen
Ter afsluiting nog een paar foto's van onze komiek;

Lekker rollen

Van water ga ik altijd flemen
Groetjes Iteke
P.s. Ik hoop dat het is gelukt met de links naar de foto's. Ik kon ze niet gewoon plaatsen omdat ze blijkbaar te groot zijn en ik weet echt niet hoe ik ze moet verkleinen :-(

het grote nadeel van zo'n extra large Tinker; je valt ook van extra hoog
gedeelde interesses he
die gaat never nooit niet weg!
en ik kom natuurlijk meteen langs met beschuit met wortel-kleurige muisjes