ponykamp erve meenderinkboer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

i_love_bella

ponykamp erve meenderinkboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:27

hoi bokkers,

ik ga dit jaar voor de eerste keer op ponykamp bij erve meenderinkboer van 9 tot 16 augustus.
vorig jaar ben ik bij het lamoen geweest op ponykamp.
heeft iemand misschien ervaringen met erve meenderinkboer?
wat voor paarden en pony's vinden jullie leuk of raden jullie aan?
ik ben namelijk als ik op ponykamp ga 13 jaar en ben ongeveer 1,65 lang en heb dan bijna 3 jaar rijervaring.
en wat vinden julle het leukste wat je gaat doen op het ponykamp?
en gaat er iemand misschien dit jaar ook op ponykamp bij erve meenderinkboer?

groetjes i_love_bella :)

Martine

Re: ponykamp erve meenderinkboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:06

BRT -> MA

michxsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:09

Ik ben er 2 jaar geweest ik was toen 12 en 13. Ik vond het super als je in het goede groepje komt is de rengalop ook echt rengalop :o Ik heb valecia en gigant gehad. Allebei hele leuke pony's alleen valencia is wel een pony voor de beginners/ kleinere kinderen volgens mij.

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 08:50

@michxsimone

kan je ook vertellen hoe gigant?
of heb je misschien foto's van de paarden en pony's?

pjmpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:56

ik ben er vorige zomer geweest en het was echt een top week!! je kan kiezen uit de pony en paarden groep en dan vragen ze wat je wilt en wijzen ze je een pony aan(zo ging het inieder geval bij ons) veel plezier!!!

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:51

Ik ben er drie keer geweest en vind het echt superleuk ik ga dit jaar ook weer. Mijn eerste keer reed ik op Guus een haflinger. Guus was echt superlief maar probeerde wel hier en daar nog was gras te eten.
Mijn eerste kamp daar was niet heel spectaculair maar wel heel leuk en gezellig! Ik was ook pas 10.

Mijn tweede kamp mocht ik weer op guus.
Ik was heel blij om mijn oude vriendje weer te zien en dat kamp heb ik dan ook mijn bijnaam "Luus en Guus" gekregen. Dit jaar had guus een paar streken afgeleerd en at hij veel minder onderweg (kwam misschien ook omdat ik beter kon rijden). Hij was wel een jaartje ouder en is dan ook niet de snelste pony in gallop maar dat maakte me niet zoveel uit. Het springen was dat jaar heel leuk! We hebben in het bos gesprongen en daarna met de wedstrijd had ik een mooie beker gewonnen. Weer een topkamp gehad!

Mijn derde keer mocht ik in een hogere groep en kon ik dus niet op guus... Dit keer mocht ik op sterre een haflinger. Sterre was ook superlief. We zijn een paar keer echt in volle rengallop gegaan en dit was echt supergaaf!! Sterre was nog best jong en kon de groep met gemak bijhouden. De springles ging ook goed op sterre omdat ze er nog wel eens in volle vaart erlangs wilt gaan. Ondanks de goede les ging de wedstrijd minder. De eerste hindernis ging goed alleen bij de tweede racede ze er al langs. Na nog een paar mislukte pogingen mocht ik op Bianca. Bianca is een soort klein trekpaard. Met springen ging het goed alleen had ik haar bij 1 hindernis net iets teveel ingehouden waardoor ik en balkje had. Omdat ik de enige was met een balkje werd ik laatste. Maar we hebben de tijden nog even met elkaar vergeleken en als ik geen bakje had geraakt was ik tweede geweest.

Dit jaar wil ik op cosmo, een kleine pony die met de hoge groep meerijd omdat hij best pittig kan zijn. Zijn bijnaam is dan ook niet voor niets Crossmo. Mijn vriendin wilt er ook graag op en zij is kleiner dan ik dus waarschijnlijk mag zij op hem.

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 09:41

ohh leuk bedankt vooralle informatie

maar er is altijd nog informatie welkom

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:49

Van wat voor pony's hou je? Voorwaarts of juist rustig, braaf of ondeugend, etc

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 20:02

als ik op ponykamp ga heb ik bijna 3 jaar rijervaring
ik ben ongeveer 1,65 lang
en ben nu nog 12 jaar en op ponykamp ben ik net 13 jaar
ik vind voorwaartse pony's/paarden wel heel leuk
en slome pony's/paarden vind ik niet zo veel aan.
ik vind het ook wel leuk als ze soms ondeugend zijn maar braaf vind ik ook niet erg.
ik hou er wel van als je bijvoorbeeld in galop/rengalop dat die wel hard gaat tenminste dat vind ik wel het leust maar dat hoeft niet perse.
mij leken Isabella, Benji, Lady en Norica heel leuk hebben julie daar ook informatie over.
maar ik sta natuurlijk altijd klaar voor informatie over andere pony's/paarden!

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:59

Benji lady en norica rijden bij de paarden mee en ik denk niet dat jij daar bij komt (weet niet zeker). Isabella is heel vlot en wil nog wel eens een bokje geven geloof ik (niet veel hoor, is makkelijk uit te zitten).
Er is ook nog een andere snelle fjord, valentino die is wel sterk dus voor hem moet je wel stevig in je schoenen staan.
Misschien dat sterre ook iets voor jou is, ze is namelijk heel snel en obdeugend met springen.
Bianca is ook heel snel en braaf tijdens het rijden maar bijt soms wel tijdens het poetsen.
Cosmo is ook heel snel maar die is nogal klein en jij best groot...
Rocky is ook snel maar ook best sterk voor de rest heel lief voor zover ik weet.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:01

Er zijn ook nog andere snelle en lieve pony's hoor maar deze heb ik boven aan mijn lijstje als je zoekt naar snelle pony's

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 16:53

even een vraagje hoor (niet boos bedoelt) waarom zou ik niet bij de paarden komen.
heb je daar meer rijervaring voor nodig?

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:22

i_love_bella schreef:
even een vraagje hoor (niet boos bedoelt) waarom zou ik niet bij de paarden komen.

Meestal is dat voor de oudere kinderen en paarden zijn natuurlijk ook wel veel sterker dan pony's. T zou best kunnen dat je bij de paarden komt maar ik verwacht t niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:31

i_love_bella schreef:

Als je graag op een groot paard wilt, geef je dat gewoon de eerste dag bij het verdelen aan. Kun je met proefrijden op zaterdag toch altijd nog kijken of het je bevalt in de paardengroep of niet?

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 20:24

ohh oke bedankt voor alle informatie

heeft iemand nog lievelingspaarden/pony's op erve meenderinkboer?
en heeft daar informatie over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:15

Van de ponys vind ik Bianca erg leuk, en C(r)osmo natuurlijk, hoewel ik ook altijd erg moet lachen om Binky, de boef.
En bij de paarden vind ik Lady superlief, en Daisy!
Maar eerlijk gezegd zijn ze allemaal leuk en lief :-D Het is gewoon te merken dat deze paarden een superleven hebben. Niet chagarijnig, niet happerig, lief maar lekker vlot met rijden etc.

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 11:09

bedankt voor alle informatie
sonja heb jij misschien nog foto's of meer informatie over de paarden en pony's?
en waarom vind jij die pony's/paarden zo leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:53

Foto's niet, ik loop er dagelijks rond dus weinig noodzaak om foto's van ze te maken ;)
Bianca vind ik leuk door haar uiterlijk (soort klein trekpaardje, lekker stevig maar zeker geen slome) en Cosmo is heel grappig, wel een kleintje hoor.
Lady is een echte knuffelkont, daar kom ik niet langs zonder 'r even te aaien. En Daisy heb ik wel eens mee op rit gehad met een kennis toen we zelf even een paard tekort kwamen. Fantastisch buitenrijpaard.

Wij staan er in pension met onze paarden.

xxxMandyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:05

Ik ga vanaf mijn 7 e jaar al naar Erve Meenderink op pony kamp & ben nu 15 dus dat is al wel een tijdje ;)
Voordat ik mijn eigen paard elke keer meenam heb ik ook wel eens op de jongen paarden daar gereden & dan in een hele kleine groep ,
het was een gevlekte merrie van boven de 1.60 m maar was toen super braaf.
William is ook een erg brave pony & soms echt super eigenwijs & een echte cros haflinger <3

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:37

Ik wilde vorrig jaar op Bob maar die was er niet meer:(

i_love_bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 15:33

hartje_ tibo waar is bob heen dan?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:54

Ik ga loook. Ben 16 aug jarig, dus wil dan wel thuis zijn de hele dag
Ik ga 2-9 augustus :j ik ben 1,64, rij het liefst op paarden. Rij 8,5 jaar. Welk paard is dan leuk als je een beetje wil crossen en in de dressuurles mee wil komen en met springen ben ik soms een beetje angstig. Hoogtes zijn niet mijn ding.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:05

Ik ben hier geweest met werkweek van school! Super leuk en gezellig, goed geregeld en leuke paarden. :)
Ik zat op Action, was wel een beetje een pittig beestje, maar onwijs lief!
mijn vriendin op Norica, onwijs fijn en braaf paard, vooral met dressuur!

Onze gevorderde groep:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6ffeb06abc
Action als tweede en Norica als derde
Eerste paardje was ook onwijs leuk! Ben alleen zijn naam even kwijt.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:24

i_love_bella schreef:
hartje_ tibo waar is bob heen dan?

verkocht.. waar naartoe geen idee.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:38

Ben er nu 2 keer geweest de eerste keer was heel leuk, maar de 2e keer echt bagger ben toen ook 2 dagen eerder vertrokken. Maar dat was omdat ik de eerste keer een keer gevallen was toen mn paard begon te bokken in rengalop en de 2e keer dat ik kwam kenden ze me alleen als het meisje dat gevallen was dus hadden ze me ingedeeld op een hele slome pony in een beginnersgroep die andere tijden had dan mn vrienden dus zat ook nog is altijd alleen op mn kamer de hele dag.
Had niet verwacht dat ze door een keer vallen meteen zo'n vooroordeel hadden, zo erg is het nou ook niet als je een keer valt van een paard wanneer die echt gek doet, maar oke. Heb ze wel aangesproken en gevraagd of ik bij mn vrienden mocht of minstens mocht wisselen van paard, nou dat waren ze dus niet van plan werd me elke keer de rug toe gedraaid en kreeg een nee tot 7 keer aan toe. Naar huis gegaan dus, wat een klote week, weggegooid geld. Ga er nu nooit meer heen.
Maar denk als je vanaf het begin leuk word in gedeeld dat je het er zeker wel gezellig hebt, de leiding vond ik alleen dus echt onbeschoft, zeker omdat werd aangegeven dat als je het niet zo naar je zin had of de pony niet bij je paste je altijd kon wisselen. Mooi niet dus. Ze hebben nooit een aardig word tegen me gesproken en keken me steeds met een heel belabberd hoofd aan voor me gevoel, heb me dagen daarna zelfs gewoon nog k gevoeld.
Voor mij is dat kamp een afrader dus. Maar misschien dat er nu andere leiding is dat weet ik niet.