lauran__ schreef:Wat een prachtig paard. Vind het alleen wel jammer om te zien dat er geen een foto tussen zit waar ze ontspannen op loopt. Ze houdt haar hele lijf enorm stijf. Loopt op de eerste paar foto's veel te kort en houdt op alle fotos continu achter haar kaak vast. Probeer veel meer haar neus eruit te rijden en die ontspanning te zoeken. Je moet haar nu nog niet in die krul willen rijden. Achterhand gaan activeren en spieren sterker er soepel maken. Veel les nemen en goed oefenen dan kom je er uiteindelijk wel. Voor nu echt een paar stappen terug. Succes.
Dankjewel, hier wil ik toch even op ingaan, want de foto's geven hier (voor een deel) een vertekend beeld.
Ik trek haar niet in de krul, integendeel mijn doel is om dr met dr neusje naar beneden te krijgen en ontspannen te laten lopen. Met het inrijden bij de vorige eigenaar is haar geleerd om de teugels strak aan te nemen en haar bovenin te laten lopen, waardoor ze dus een onderhals had/heeft. Als ik mn teugels aanneem gaat ze daar dus zelf al lopen. Het is erg moeilijk om dat eruit te rijden en daar zijn we mee bezig. Les heb ik uiteraard.
Marielleeee schreef:Wat fijn dat je weer mag rijden!
Ik ga mee met lauran_, de meeste foto's (vooral in draf) zien er erg gespannen uit. Als je naar de draffoto's kijkt (bijvoorbeeld foto 6), zie ik dat je zelf ook gespannen zit. Probeer je schouders naar achteren te doen, hierdoor val je vanzelf al minder naar voren. Door daarna je ellebogen langs je lichaam te houden krijgen je handen ook een andere plek. Het lijkt nu namelijk alsof je veel druk hebt op je handen, alsof je ze 'vastzet'. Op andere foto's lijkt het alsof je 'leunt' op je handen (bijvoorbeeld foto 4 en 7), probeer ze rechtop de houden en te dragen.
Lekker ontspannen verder oefenen; veel plezier en succes!
Mn houding klopt inderdaad, heb je helemaal gelijk in! Mn handen zet ik trouwens niet vast en ik leun er ook niet op, maar ik snap dat het zo lijkt.
Het is jammer dat ik geen filmpje heb, want het was toch wel een fijn beeld om te zien