Babs totaal niet in set aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Babs totaal niet in set aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:00

Hallo!

Sorry voor de ietwat vage titel, maar dat wordt zo bij de foto's wel duidelijk haha.
Ik mag Babs na 2 maand niet gereden te hebben weer oppakken en dit is de 4e keer dat ik er weer op zit.
Een vriendin van mij had wat plaatjes geschoten en ik wil ze graag even laten zien.
Ik sta open voor kritiek, maar onderbouw het wel, dan kan ik er daadwerkelijk wat mee.

Babs heb ik gekocht toen ze 2 maand onder het zadel was. Zelf heb ik dr 4 maandjes, waarvan 2 dus niet kunnen rijden.

Oja, ik ben zelf niet zo fotogeniek :+

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Hillady

Re: Babs totaal niet in set aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:18

Erg fijn beeld! Lekker nagevend met een zachte, losse hand. En want een mooi beest!
Alleen op sommige foto's steken je tenen een beetje uit. En je handen wat rechter op! Maar ik vind erg fijn beeld, succes :D!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:23

Ik vind dat ze iets meer lengte mag krijgen! wel mooi beest zeg.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 01:56

Ik kan me wel vinden in de punten van kritiek, dankjewel! Meer lengte had ze op den duur wel, maar ik zie inderdaad wel wat je bedoeld.

En ze is mooi hè? <3

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:43

Wat een prachtig paard. Vind het alleen wel jammer om te zien dat er geen een foto tussen zit waar ze ontspannen op loopt. Ze houdt haar hele lijf enorm stijf. Loopt op de eerste paar foto's veel te kort en houdt op alle fotos continu achter haar kaak vast. Probeer veel meer haar neus eruit te rijden en die ontspanning te zoeken. Je moet haar nu nog niet in die krul willen rijden. Achterhand gaan activeren en spieren sterker er soepel maken. Veel les nemen en goed oefenen dan kom je er uiteindelijk wel. Voor nu echt een paar stappen terug. Succes.

Marielleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:40

Wat fijn dat je weer mag rijden!
Ik ga mee met lauran_, de meeste foto's (vooral in draf) zien er erg gespannen uit. Als je naar de draffoto's kijkt (bijvoorbeeld foto 6), zie ik dat je zelf ook gespannen zit. Probeer je schouders naar achteren te doen, hierdoor val je vanzelf al minder naar voren. Door daarna je ellebogen langs je lichaam te houden krijgen je handen ook een andere plek. Het lijkt nu namelijk alsof je veel druk hebt op je handen, alsof je ze 'vastzet'. Op andere foto's lijkt het alsof je 'leunt' op je handen (bijvoorbeeld foto 4 en 7), probeer ze rechtop de houden en te dragen.
Lekker ontspannen verder oefenen; veel plezier en succes!

Lisa_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:50

Leuk paardje!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:53

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 09:54

lauran__ schreef:
Wat een prachtig paard. Vind het alleen wel jammer om te zien dat er geen een foto tussen zit waar ze ontspannen op loopt. Ze houdt haar hele lijf enorm stijf. Loopt op de eerste paar foto's veel te kort en houdt op alle fotos continu achter haar kaak vast. Probeer veel meer haar neus eruit te rijden en die ontspanning te zoeken. Je moet haar nu nog niet in die krul willen rijden. Achterhand gaan activeren en spieren sterker er soepel maken. Veel les nemen en goed oefenen dan kom je er uiteindelijk wel. Voor nu echt een paar stappen terug. Succes.

Dankjewel, hier wil ik toch even op ingaan, want de foto's geven hier (voor een deel) een vertekend beeld.
Ik trek haar niet in de krul, integendeel mijn doel is om dr met dr neusje naar beneden te krijgen en ontspannen te laten lopen. Met het inrijden bij de vorige eigenaar is haar geleerd om de teugels strak aan te nemen en haar bovenin te laten lopen, waardoor ze dus een onderhals had/heeft. Als ik mn teugels aanneem gaat ze daar dus zelf al lopen. Het is erg moeilijk om dat eruit te rijden en daar zijn we mee bezig. Les heb ik uiteraard.
Marielleeee schreef:
Wat fijn dat je weer mag rijden!
Ik ga mee met lauran_, de meeste foto's (vooral in draf) zien er erg gespannen uit. Als je naar de draffoto's kijkt (bijvoorbeeld foto 6), zie ik dat je zelf ook gespannen zit. Probeer je schouders naar achteren te doen, hierdoor val je vanzelf al minder naar voren. Door daarna je ellebogen langs je lichaam te houden krijgen je handen ook een andere plek. Het lijkt nu namelijk alsof je veel druk hebt op je handen, alsof je ze 'vastzet'. Op andere foto's lijkt het alsof je 'leunt' op je handen (bijvoorbeeld foto 4 en 7), probeer ze rechtop de houden en te dragen.
Lekker ontspannen verder oefenen; veel plezier en succes!

Mn houding klopt inderdaad, heb je helemaal gelijk in! Mn handen zet ik trouwens niet vast en ik leun er ook niet op, maar ik snap dat het zo lijkt.

Het is jammer dat ik geen filmpje heb, want het was toch wel een fijn beeld om te zien :)

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:02

Ik heb ook een paard gereden die altijd bovenin is gereden, die houding aannam e.d. ontzettend vervelend om dat eruit te rijden!
Ik heb toen héél veel achtjes, voltjes e.d. gereden om stelling en buigen te vragen, vooral niet aan de voorkant zitten! En heeeel veel aanvullen met been, dan gaat ze vanzelf iets meer zakken.
Longeer je haar weleens? Dan kun je dit het beste doen met een bijzet die haar over haar rug laat lopen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 10:09

Ik ben ook niet met de voorkant bezig, maar inderdaad de achterhand activeren.
Ja ook daar ben ik mee begonnen

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:13

Ziet er al heel erg netjes uit voor de 4e keer na 2 maanden :))

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:15

Heel mooi paard zeg <3

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:11

_sharonnn schreef:
Ik kan me wel vinden in de punten van kritiek, dankjewel! Meer lengte had ze op den duur wel, maar ik zie inderdaad wel wat je bedoeld.

En ze is mooi hè? <3

Ze is zeker mooi! Wat ik ook nog wilde zeggen, want ik zei wel heel mooi 'meer lengte' maar.. dat krijg je natuurlijk door veel achten rijden, voltes 10 meter en dan zakt ze vanzelf wel. Iniedergeval veel kilometers maken!! succes !

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 15:14

Ik ben er vandaag mee bezig geweest en heb inderdaad veel voltes gemaakt.
Helaas geen foto's, maar al veel meer lengte en lekker actief, fijn gebruik van de hals, was echt te zien dat ze de bovenste spieren gebruikt in plaats van de onderste

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:20

Beter! ik heb hetzelfde probleem met mijn paard; moet nu eerst helemaal ontspannen rijden, met neusje over de grond, en daarna mag ik haar oppakken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 15:31

Ja dat doe ik ook en als ze daar is en ik dr oppak, blijft ze ook vrij constant lopen en blijf ik niet worstelen.