Ik kan dus eigenlijk niet meer als wat dom hobbelen op 1 been. Voor de rest zijn er een paar krukken die me ondersteunen, maar dan houdt het ook op. Ik kan hinkelend voeren, hinkelend de stal een beetje opstrooien en de paardjes buiten/binnen halen door gewoon het hek open te gooien en hopen dat ze de goeie kant op gaan. Maar echt werken met bram kan ik niet. Longeren kan ik niet, en rijden natuurlijk al helemaal niet. M'n vriend doet gelukkig in het weekend de hele stal en zou eigenlijk wat licht longeerwerk doen in, maar werk- geen werk ,werkt ook niet echt bevoordelijk voor het humeur van Bram. Afgelopen zondag heeft m'n neef hem gereden. Bram leefde helemaal op, je zag hem echt weer groeien. Het was niet meer als wat ronddraven, figuren en een galopje, maar hij was echt helemaal tevreden toen hij op stal ging. Volgende dag kon hij nog gelongeerd worden omdat mijn vriend er nog was, en toen hield het weer op. M'n ouders zijn allebei bang voor paarden, dus die zullen niks doen. Ik woon hier nog niet zolang dus ken bijna niemand. Het overbuurmeisje zou kijken of ze deze week tijd had om hem eens te rijden, maar die heeft zelf 3 paarden. Ik heb overal briefjes opgehangen waar ik me maar kon bedenken, advertentie's gezet, noem maar op. Geen reactie's helaas. Ik wil het bram niet aandoen om 2 dagen in de week gelongeerd te worden en dan niks meer. M'n vriend erop zetten durf ik niet omdat hij pas een paar lessen heeft gehad en b.v. het lichtrijden nog niet onder de knie heeft.
Met dit weer moet bram echt z'n ei kwijt en hij word zo chagerijnig.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Toch die 2 dagen maar longeren? Hij word er niet vrolijker op, maar ook van het niks doen word hij chagerijnig. Soms staat hij in de wei te knetteren, maar ik zie gewoon dat hij zo niet gelukkiger word... Iemand optie's ?
Misschien dat iemand van bokt behoefte heeft aan een meeting en meteen bram even wil laten crossen? Ik zeg ook maar wat... *zucht* moeilijk verhaal he