Bang....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-01 09:59

ha Sanderijn neeh dat kan niet Teminste niet wbt wobbler dat is verlamingsverschijnselen.
Mijn instructeur gister gebeld.
en gisteravond niet gelestHij riep meteen hehe verzet dus ik hoezo? Hij zei hij laat nu gewoon eindelijk een keertje zien dat het 'm teveel is gelukkig maar omdat we steeds maar moeten raden is 't 'm teveel of niet?
Dus gister meteen helemaal niet gereden vandaag lekker lang naar buiten naar de Hei = heeeeeeeeeeel lang pad dat galoppad wordt genoemd dus volle rengalop.
en morgen lekker wandelen ofzo en hij staat al elke dag in het land
Maandag gewoon M1 gericht werken en oefeningen als eenvoudige wissels en appuyeren etc. voorlopig achterwegen laten dinsdag 4-tal alleen basisen de proef woensdag rust etc.
en dan een week naar Ameland uitwaaien haha.
en die hele week mag ie geen bak zien Lachen
Hopen dat ie opknapt.
en hopen dat dit het echt is maar mijn instructeur wist me aardig te overtuigen.
tja we zullen zien..... zo lekker naar de hei..

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 11:56

ja ik kan me daar ook wel in vinden,dat het hem allemaal teveel is en te snel gaat.hopelijk dat ie na zijn vakantie lekker tot rust is gekomen,veel plezier hoor!

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 22:29

Moeilijk hoor, een paard wat zijn grenzen niet of te laat aangeeft. Zeker als ze dan ook nog jong is, heb je er ook nog eens geen ervaring mee op kunnen doen. Voor mijn gevoel zou ik even stevig gas terug nemen en het een jaar of zo rustig aan doen, meer in de breedte trainen.
Sterke, of nee, succes met Lot, Gery

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 01:40

verstandig besluit Nim, Lot zal je dankbaar zijn.
Die eenvoudige wissels en appyementen vergen nogal wat van een paard en blijkbaar werd hij er toch erg onzeker van. De z-oefeningen komen wel als het zover is. Het is niet voor niets dat je eerst nog M krijgt Lachen.
Have fun!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 17:38

Ik ben van mening dat je snel een oplossing moet zoeken voor dit ongehoorzame gedrag van je paard.
Het is een levensbedrijgende situatie waarin je zit.
Je kunt nog zo goed zijn voor een paard en er nog zo veel van houden als hij gevaarlijk wordt MOET je iets doen .
Mijn eerste gedachten zijn : Hij krijgt veel te veel krachtvoer (omdat hij zo ontploft )
verder : komt hij op de wei zodat hij wat kan ontstressen
en verder zou ik er eens heeeeeeel gauw goeie hulp bij halen voordat hij het spelletje in de gaten krijgt .
Een paard is tegelijk je VRIEND EN VIJAND
Hij weegt ongeveer 600 kg en je wint het nooit van hem als hij niet goed opgevoed wordt
Sterkte Ineke

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-01 18:31

Hij staat om 3 kwart muslie en op de dagen dat ie werkt krijgt ie er een kwart brok bij dus hij staat al op niets verder loopt ie elke dag ongeveer 5 a 6 uur in het land met meerdere paarden.
ene zie verder het bericht priveles

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 10:28

x