Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Ik kan de keren al niet meer tellen dat ik er naast ben gegaan in de afgelopen anderhalf jaar, maar volgens mij komt het bij Marlou grotendeels uit angst voort dat ze ineens heel raar doet. Ik vind het super dat jij blijft zitten als Lot zo doet, ik doe je dat niet na. Ik heb met Marlou ook tijden gehad, dat ik haar eerst longeerde voordat ik reed, alleen met wedstrijden niet en toch ging dat meestal wel goed. Dat longeren was niet om haar moe te krijgen, eerder rustig in haar hoofd en pas als ik zag dat ze rustig was durfde ik er op. Ook heb ik een paar keer hulp gehad van een stalgenoot, totdat ik weer gewoon durfde te gaan rijden. Nu heb ik nog op bepaalde plaatsen dat het kriebelt in m'n buik, bv. op club. Daar kan ze ook zo onverwachts en verwacht vreemde zijsprongen maken, dat ik er soms in één les 3 keer naast lig of sta. ( Vaak kom ik op m'n benen terecht). Op club rijd ik de laatste tijd meestal met slof, als het even kan hangt ie los. Ik ben pas van stal veranderd en heb het rijden daar weer heel langzaam opgebouwd. Toch had ze 't van de week ineens weer. Ik zat heel relexed, was er al zo'n 2 maanden niet meer van afgevallen en zo ineens, we reden met z'n vieren, ik reed op de achterzijde van de bak aan, ongeveer over de middellijn. Zo ineens stond ze andersom en sprong ze met haar voorbenen links-rechts en hop daar lag ik weer. Ze schrok er zelf van, ik kon haar vasthouden, maar ze trok wel terug. ( De laatste keren als ik er naast lag bleef ze gewoon staan wachten tot ik weer opstapte.) Ik ben weer opgestapt en verder gereden of er niets gebeurd was en stond wat dat betreft versteld van mezelf. Ik denk omdat het zo vaak gebeurt en ik eigenlijk nooit iets met haar heb, dat ik daarom nu niet meer bang ben, en ik heb dus het idee dat Marlou het niet uit kwaaiigheid doet, maar uit angst. Nou in elk geval veel succes met Lot, zo zien wij ook eens een andere kant van jullie. Ik had gister trouwens privéles, eerste keer op de nieuwe stal van iemand die ik van een jaar of zes geleden nog kende. Het klikte gelijk goed met lessen en ik voel me daar ook zekerder door. Wat zegt jouw instructeur eigenlijk over dit soort uitspattingen en het feit dat je dit al dagen van te voren voelt aankomen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Nogmaals succes, groetjes van Jet.
De vorige eigenaar lag er regelmatig naast. Wat deed ze dan? Ze ging er als een speer vandoor en ging zo scheef door de bochten dat ze meerdere malen gewoon onderuit gegaan is in de bocht, gewoon zomaar scheef op een zij! Met de ruiter erop! En het is een stevig dier, die zet je niet zomaar stil. De vorige eigenaar kreeg haar in ieder geval niet normaal aan het galopperen. Waarschijnlijk doordat hij voornamelijk met haar ging uitrijden, ze was dus gewend om sprintjes te trekken over een weiland.