Ex westernpony Luna blijkt springwonder te zijn!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wienkecarlo

Ex westernpony Luna blijkt springwonder te zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:31

Hoi!
Ik wil jullie graag :j voorstellen aan (ex, semi) westernpony Luna!

Luna
4 jaar
1.15
Merrie
Was: westernpony
Is: springpony
---------------------------------------------------
Luna was van een ander meisje, maar ze was (en is!) heel lastig, ze bokt(E) en ze steigert(de) en dat ging niet meer, dus ze werd verkocht,aan iemand die daar heel blij mee is! ;) en nu blijkt ze dus een springwonder te zijn! En dressuur doet ze ook niet slecht!
Groetjes en (_)-jes van mij en Luna!
Iemand nog tips?xx
Luna, vroeger, met het andere meisje:
Afbeelding
Luna, nu, met mij, zo even vloeiend 0.80 cm!
http://i59.tinypic.com/24m7z7p.jpg

SBravour

Re: Ex westernpony Luna blijkt springwonder te zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:34

Wat leuk, is ze nu wel braaf?

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:36

SylviaIsabel schreef:
Wat leuk, is ze nu wel braaf?

Leuk dat je zo snel reageert ;)
Ja! Het gaat al zo veel beter met haar!
Ze bokt soms met het opsteigen en galloperen, en steigeren doet ze alleen nog maar soms bij het achteruit lopen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:38

nou, ik zou ook niet braaf zijn als mijn bit zo aangetrokken werd :+ maar goed. ziet er leuk uit! is er niet iets met haar /zijn rug als hij bokt met opsteigen?

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:41

unihorses schreef:
nou, ik zou ook niet braaf zijn als mijn bit zo aangetrokken werd :+ maar goed. ziet er leuk uit! is er niet iets met haar /zijn rug als hij bokt met opsteigen?

:P nee, hebben we al naar gekeken, is puur uit ondeugendheid

lauxmautink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:46

Nou heel vloeiend ziet her Er niet uit.. maar wel een super schattige pony!♥♥♥

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:37

lauxmautink schreef:
Nou heel vloeiend ziet her Er niet uit.. maar wel een super schattige pony!♥♥♥

Foto is ook niet zo mooi.. Gevoel is anders dan het beeld :D
Dannk uuuuu

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:42

Ik denk dat ze bij jou gewoon beter op haar plek is. Wellicht ook een vriendelijker bitje erin gehangen?

Springfoto ziet er erg netjes uit juist!

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:53

Iris82 schreef:
Ik denk dat ze bij jou gewoon beter op haar plek is. Wellicht ook een vriendelijker bitje erin gehangen?

Springfoto ziet er erg netjes uit juist!

Ik hoop het ook :) , ja ze heeft nu ook een 'normaal' bitje:
Afbeelding
Gewoon een trensje, heet dat geloof ik ;)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:39

Nog veel plezier! het ziet er in ieder geval leuk uit.

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 21:10

SylviaIsabel schreef:
Nog veel plezier! het ziet er in ieder geval leuk uit.

Dank je!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:40

Ik word niet echt vrolijk van de foto's in jouw profiel. Laat jij nu echt een veulen van 6 maanden springen ????? 8)7 :n
Sorry, maar ik zou je nog niet in de buurt van mijn paarden willen hebben.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:42

sevke schreef:
Ik word niet echt vrolijk van de foto's in jouw profiel. Laat jij nu echt een veulen van 6 maanden springen ????? 8)7 :n

Joh doe eens niet zo hysterisch...
Denk je dat ze al die sportpaarden pas op hun 3e/4e laten vrijspringen? Die gaan er als veulen al over heen. En dat zijn echt geen kleine sprongetjes...

Leuke pony ts!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:52

Giolli schreef:
sevke schreef:

Denk je dat ze al die sportpaarden pas op hun 3e/4e laten vrijspringen? Die gaan er als veulen al over heen. En dat zijn echt geen kleine sprongetjes...

Leuke pony ts!

Ik weet niet wie jij kent die dat doet dan ? :oo
Hier in de buurt laten ze toch echt geen paarden vrijspringen die jonger zijn dan 2 :P heeft ook geen nut in mijn ogen? Alsof een veulen optimaal gaat springen :P eens een sprongetje kan heus geen kwaad, maar als je het regelmatig doet lijkt het mij toch echt niet goed voor de benen ...
Ik vind trouwens niet dat je veel kan zeggen over de springfoto in de eerste post, veel te wazig, maar het ziet er op het eerste zicht niet slecht uit!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:58

Veulen gaat niet optimaal springen, maar kunnen zo wel zien of er potentie in zit en eventuelen technieken denk ik? Ik weet het ook niet... maar zie genoeg verkoop filmpjes van veulens die samen met moeders mee springen.

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 13:07

sevke schreef:

Ik doe het niet, he, t is m'n vriendin ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:08

Giolli schreef:
Veulen gaat niet optimaal springen, maar kunnen zo wel zien of er potentie in zit en eventuelen technieken denk ik? Ik weet het ook niet... maar zie genoeg verkoop filmpjes van veulens die samen met moeders mee springen.

Soms vinden ze het ook gewoon al leuk, ik zag er laatst nog een die met spelen met wat "spannende" dingen in de bak vanzelf over een balkje begon te springen, als ze dat geinig vinden hoef je ze imo toch niet tegen te houden.

Kan me niet voorstellen dat het slecht is voor de ontwikkeling, veulens maken vaak de gekste bokke sprongen op wei, volgens mij is dat alleen maar gezond.

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 13:09

Giolli schreef:
sevke schreef:

Leuke pony ts!

Thanx, t was ook maar voor 1x tje he, het kan echt geen kwaad hoor :)

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 13:15

http://youtu.be/AzNN5YUpCKE
Dit veulen is 4 DAGEN "oud" en die springt ook gewoon, ze vinden het gewoon leuk, te vaak is idd niet goed, maar dat weten wij ook wel!
Af en toe een xtje kan geen kwaad, dat vinden ze leuk! En het is goed voor de ontwikkeling van de spieren :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:40

Dit heeft niks met western te maken, dus moet denk ik even verplaatst. Krijg je dit soort reacties en discussies hier verder ook niet.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:36

Ik doe niet hysterisch, ik kan heus wel iets hebben, ben bepaald geen "paardenknuffelaar" :D , maar ik vind de hindernis waar dat falabellatje uit je profiel over gesleurd wordt, niet direct een balkje dat op de grond ligt, die hindernis is bijna even hoog als het beestje zelf. Vrienden van mij hebben al 10 jaar een gerenommeerde springstal, en ik kan je zeggen dat daar geen veulens van 6 maanden oud over hindernissen gejaagd worden, dus waar jullie die "wijsheid" vandaan hebben is mij een raadsel. Men begint met vrijspringen met een tweejarige, niet vroeger. En dan nog heel rustig aan.
Goed voor een veulen ? Bullsh*t. Dat gebeente is niet gemaakt om sprongen te nemen. Een veulen dat uit zichzelf bokt en springt op de wei belast niet dezelfde spieren als bij het over een hindernis springen. Een veulen hoor je met rust te laten, en niet over hindernissen te jagen. Dat is wat IK ervan vind. Kun je er misschien meteen ook gaan opzitten, kweken ze direct al rugspieren ook.
Dit is nu het duidelijkste voorbeeld waarom ik absoluut geen "verzorgsters" rond mijn pony's wil. Want dan krijg je zulke toestanden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:50

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:09

sevke schreef:

Staat dat ter discussie dan? Misschien is het beter om dit soort opmerkingen per pb te doen, zodat er niet meteen afgeweken wordt van het onderwerp waar TS mee is begonnen en er geen onnodige discussies gevoerd gaan worden.

Leuke pony TS, fijn dat je iets gevonden hebt dat ze leuk vindt om te doen! :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:21

sevke schreef:
Ik doe niet hysterisch, ik kan heus wel iets hebben, ben bepaald geen "paardenknuffelaar" :D , maar ik vind de hindernis waar dat falabellatje uit je profiel over gesleurd wordt, niet direct een balkje dat op de grond ligt, die hindernis is bijna even hoog als het beestje zelf. Vrienden van mij hebben al 10 jaar een gerenommeerde springstal, en ik kan je zeggen dat daar geen veulens van 6 maanden oud over hindernissen gejaagd worden, dus waar jullie die "wijsheid" vandaan hebben is mij een raadsel. Men begint met vrijspringen met een tweejarige, niet vroeger. En dan nog heel rustig aan.
Goed voor een veulen ? Bullsh*t. Dat gebeente is niet gemaakt om sprongen te nemen. Een veulen dat uit zichzelf bokt en springt op de wei belast niet dezelfde spieren als bij het over een hindernis springen. Een veulen hoor je met rust te laten, en niet over hindernissen te jagen. Dat is wat IK ervan vind. Kun je er misschien meteen ook gaan opzitten, kweken ze direct al rugspieren ook.
Dit is nu het duidelijkste voorbeeld waarom ik absoluut geen "verzorgsters" rond mijn pony's wil. Want dan krijg je zulke toestanden.

Jeetje, voel je je aangevallen? Je hoeft niet zo fel te reageren hoor...
Dat jouw vriendin het niet doet betekend niet dat andere mensen het niet doen. Oogkleppen af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:27

Vind het vorige baasje van je pony het wel goed dat ze met dr gezicht op bokt staat? Vooral omdat ze nogal negatief afgeschilderd word?