Ik dacht vorig jaar was Woes zo omdat hij geschoren was...
Het jaar ervoor was hij zo..ja jong, net hengst af, 5 maanden vrijheid gehad en dan ja rustig aan een mens aan je lijntje..
En vandaag begon het weer...

Dacht laat ik eens even gaan longeren...was mooi weer, bak lag er zoals gewoonlijk (ach sta er nog maar een week daarzo hoor..

Gister was meneer nog heerlijk even in het land geweest waar hij een show heeft gegeven in bokken en rengalop...dus ik dacht hij is de meeste energie wel kwijt dus ff longeren en hij heeft weer beweging gehad..
In het begin was hij super braaf..liep mooi rond en lekker voorwaarts met een voor Woes mooi achterbeen...
Totdat er een paar paarden naar binnen gingen...
ZOEF daar ging Woestein..niet op de volte blijven neehoor..

En daar lag ik dus...poging 2...toen hield ik hem nog....poging 3...daar ging Woes weer zonder baasje aan de andere kant van de lijn...
Toen besloot ik maar even om hem "op te jagen.." na 10 rondjes (nouja rondjes bak van 30 breed en 50 lang..) volle galop en bokken moest hij op comando luisteren..draf was draf..stap was stap en ja was galop......
En hij deed het!!!

Ging mooi smakken op het bitje..(met achter hem aan de longerlijn..) en deed zijn hoofd keurig naar beneden...

Uiteidelijk HO en hiij stond stil..toen even beloondt en weg gelopen....en hij liep als een lief hondje achter me aan...

Hoop dat dit het eerste laatste teken was van Woes en de december maand...
Al doe ik morgen met rijden wel een slof om....

Nou sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt....
Bedankt voor het "luisteren"..
Groetjes Angenita