Ik begon de avond met Laiser te zadelen om te gaan rijden. Tijdens het zadelen merkte ik al dat meneer er niet veel zin in had vandaag. Dat kon nog wat gaan beloven

Terwijl ik hem naar de binnenbak begeleid staat meneer op zijn achterbenen en trekt de teugels krachtig door mijn hand heen...
... er stond een oranje pion die normaal 50 cm meer naar rechts staat

En dat was eng

Tijdens het rijden was meneer nog steeds zo'n bommetje en lette op alles wat er buiten de binnenbak zich afspeelde. Dat was allemaal wel erg eng.
Wat hij toen nog niet wist, was dat de ervaring na het rijden veel meer indruk zou maken

Terwijl ik aan het uitstappen was, kwam de staleigenaresse met haar 28-jaar-oude merrie aan de hand de bak in gestapt. De merrie is al een paar dagen niet in orde en koliekerig, maar het moet nu eigenlijk een beetje vanzelf overgaan aldus de dierenarts. De merrie had vandaag al wat meer sprankeling in haar ogen dan gisteren, dus dat was al een goed teken. Had ze gisteren nog geen oog van Laiser, vandaag des te meer

We besloten Laiser zijn deken weer op te doen en hem nog even lekker met de oude merrie in de binnenbak te laten. Ze doen alle twee namelijk een ander paard geen vlieg kwaad.
In het begin ging het aardig. De merrie miepte wat zoals een echte merrie dat kan en Laiser hield zijn afstand wanneer dat nodig was. Kortom leuk om eens te kijken hoe ze met elkaar omgingen.
De merrie vond die grote knul eigenlijk wel interessant en begon hem eens van top tot teen te inspecteren. Laiser keek even wat het de merrie deed en besnuffelde haar heel zacht en vriendelijk en begon zelfs een beetje te kroelen in haar nek.

De oude merrie vond zo'n jong blaadje wel erg interessant en had haar jonge vlam al snel onopvallend in een hoekje gekregen van de bak zodat hij niet meer weg kon. (Laiser die goedzak had nog steeds niets in de gaten

De merrie wed hoe lang hoe hengstiger en drong zich letterlijk op bij Laiser. Laiser wist zich er geen raad mee en keek af en toe paniekerig om zich heen. "Wat moest die oude merrie nu weer van hem

Hij kon echt geen kant op

Laiser heeft haar nog was liefdevol besnuffeld en heel haar benen afgelikt, maar veel verder dan dat kwam hij niet. (Tenzij hij van een voorspel van meer dan driekwartier houdt

Uiteindelijk hebben we toch maar besloten om Laiser vannacht in zijn eigen stal te laten slapen voordat hij nog aangerand werd door een dame op leeftijd

Met een teleurgestelde blik in haar ogen, nam de merrie afscheid van Laiser die opgelucht weer naar zijn eigen stal terug mocht.