hoe hoog kun je een kleine D laten springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

othelloster

hoe hoog kun je een kleine D laten springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 21:59

Hoi,

Ik had eens een vraagje,
Mijn grote C/klein D pony Sunny vindt springen helemaal geweldig en vindt het dan ook heel erg leuk om te doen,
Ik heb hem nu pas 1 keer wat laten springen omdat het niet heel erg goed is om zo jong al te laten springen,
Ik vroeg me dus af hoe hoog zou ik hem eens kunnen laten springen,
Hij wordt in april 3 jaar en hij is een Arabier x haflinger x Welsh mountain en stevig gebouwd,
dan heb ik het wel over vrijspringen als hij 4 is wil ik beginnen met eens een klein sprongetje te nemen,
Hoor het graag alvast bedankt!
Groetjes!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: hoe hoog kun je een kleine D laten springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:02

OPG -> YRT

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:02

Ik zou in het begin niet al te hoog springen, tot een cm of 60 max en het ook niet te vaak doen. Je pony is nog in de groei, dus ik zou goed opletten dat je hem niet overbelast. Als hij straks wat ouder is en meer ervaring heeft met springen dan kun je makkelijk hoger. Ik sprong met mijn grote C (136) tot 1,20 in de springles (wel meerdere hindernissen achter elkaar). In vrijheid is mijn kleine smurf zelfs een aantal keren over het stroomdraad van 1,40 gesprongen.

paarden369

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:05

In het begin weet ik niet maar ik ken een D pony die 1,45 was en die sprong 1,40 dit is dan geen jong paard maar rond de 10

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 22:30

dankjewel!
Daar heb ik wat aan, moet ik hem met of zonder bescherming laten springen? Hij heeft sterke benen en harde hoeven!