vinden jullie dit niet zielig?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 19:43

Er zijn hier niet zoveel goede maneges,zeker niet als je er op de fiets naartoe moet.
Het meeste is berekend op mammie's met auto en dus pappie's met een goede baan.Meestal ergens midden in de polder.
Ik woon hier nog niet zo lang en heb hier eigenlijk nog niets goeds gevonden,dat is een van de redenen geweest dat ik een paard heb gekocht.Je ziet hier ook vaker dat er een pony bij een boer staat.
Wel weet ik ondertussen iemand die erg goed priveles geeft voor zo'n 20 euro per uur,maar dat is een beetje veel voor de gemiddelde tiener.
Dus doen ze het maar met wat er is,ik geloof niet dat het iets te maken heeft met goedkoper zijn.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:51

Ej Coydog, kom anders eens op een Maandagavond langs! Dan hebben we les!

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 21:40

fJoRdAhLuVeR schreef:
Ej Coydog, kom anders eens op een Maandagavond langs! Dan hebben we les!


zou wel leuk zijn ja!

waarom ik er rij? ik ben er gaan rijden omdat ik toen 10 jaar was en toen alleen nadacht over, ja leuk paardje rijden.. en verder niet! moet zeggen dat de paarden er toen een stuk beter bij stonden?! Verward of het kan aan mij liggen.... nu rij ik er nog omdat ik vind dat je goed les krijgt (van de instructrische waar wij les van hebben dan, die andere = ) en omdat ik bliksem gewoon niet zo lang kan missen! en ik wilde hem kopen, met hulp van mijn ouders, maar hun hebben er gewoon geen geld voor, als hun geld hadden zou ik bliksem kopen en er niet meer rijden hoor!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:42

Nee idd! Bij mij ongeveer om hetzelfde, vind ook dat we goed en leuk les krijgen, we hebben nu een leuk en klein lesje! Nu 6 mensen, worden er 5. En wil Bassie ook niet missen, en vind het leuk om er in de zomer weer met Herman te kunnen lessen, omdat het niet ver is!

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 22:05

en andere manege's hier in de buurt zijn ook niet beter hoor!

maar nu weer even ontopic!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 01:13

Dat word dan pas in de vakantie,volgende week heb ik geen vervoer.
Zal zelf eens komen kijken hoe ze erbij staan Knipoog .

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:02

In de vakantie hebben we ook gewoon les dus kan altijd Knipoog

Ik zal Maandag nog eens duidelijk vragen wat er 'nu' met die beestjes gedaan word!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:09

Ja ze staan er zeker niet goed bij.
Bij eentje is zelfs heel het halster erin gesneden zal ik maar zeggen.
Het is helemaal kaal! Scheve mond
Zo zielig, word er gewoon boos van! Boos!
Heb het eens een keertje gevraagt wat ze er nou percies mee wouden gaan doen en het worden manegepony's maar ze weten niet wie ze gaan inrijden. Scheve mond
Het zijn echt lieve beestjes die iets beters verdienen!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:15

Hoe oud waren ze, twee? Dan hebben ze tegen dan nog alle tijd om iemand te vinden om hen in te rijden.
En Fjordahluver, houd je ons op de hoogte?

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:19

ik geloof dat ze 2 jaar zijn...

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:38

Ja 2½ ongeveer nu denk ik!

Ja ik houd jullie wel op de hoogte als ik het nog eens heb gevraagd!
En idd het zijn dus maar Welsh A of B's en ze weten ook nog niet wie ze in gaan rijden, want dochter van de eigenaresse is veel en veels te groot, andere zoon ook en kleine zoontje is daar nog te klein voor! Toen hoorde ik zoiets van dan moet er iemand uit een les die het wil maar meehelpen als die dat wil ofzo... Verward En niet te groot is, maar wel goed kan rijden...

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 19:45

Ow wel vaag!
Ja dat ene meisje van Skippy heeft Toffie ook ingereden!
Weet even waar naam niet meer maar ik nou met haar pony ergens anders heen.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 20:39

Heidilover13 schreef:
Ow wel vaag!
Ja dat ene meisje van Skippy heeft Toffie ook ingereden!
Weet even waar naam niet meer maar ik nou met haar pony ergens anders heen.


ja, Suzanne, of bedoel je haar niet? maar die komt nu natuurlijk niet meer op de manege! ik ben benieuwd wie ze gaat inrijden Scheve mond Zoveel zullen ze echt niet meer groeien, volgens mij zijn het Welsh A-tjes! En trouwens de meeste gevorderde zijn te groot en te zwaar denk ik... zou het ook zielig vinden als die beestjes pas ingereden zijn en dan in beginnerslessen zetten Scheve mond net zoals bliksem, beest kan opzich hardstikke weinig, word hij in beginnerslessen gezet Boos!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 20:44

Dat is gewoon fantastisch als ze zich dat nog niet afvragen. Dat houdt in dat ze zeker op hun 2.5 nog niet moeten gaan rijden in de lessen.

Interessant onderwerp trouwens, "beginner" met hulp de pony laten inrijden, of een te zware ruiter?
Als je een klein meisje vindt, dat stap, draf en galop kan (zonder aan de teugels te trekken) gaat dat wel denk ik.
Welsh A-tjes zijn over het algemeen ook vrij sterk, iemand van 1.60m en 45 kg(ben ik zelf) kan zonder probleem op een A-tje, behalve natuurlijk het mooie plaatje dan. Als de pony een zwakke rug heeft, is dat natuurlijk ook niet aan te raden.

Maar ik ben offtopic aan het gaan Knipoog.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:40

Ik snap je vraag niet helemaal... Scheve mond

Maar vind 't ook niks dat de manege die gekocht heeft, want voor een manege kan je beter (vind ik) wat gevorderde en wat oudere beestjes kopen die al ingereden zijn... Want deze zijn nu dan 2,5, moeten dan nog aan alles wennen en ingereden worden, maar dan kunnen ze toch zeker nog niet gelijk in de lessen worden gezet?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:58

bliksemluver"]
[quote="Heidilover13 schreef:
Ow wel vaag!
Ja dat ene meisje van Skippy heeft Toffie ook ingereden!
Weet even waar naam niet meer maar ik nou met haar pony ergens anders heen.


ja, Suzanne, of bedoel je haar niet? maar die komt nu natuurlijk niet meer op de manege! ik ben benieuwd wie ze gaat inrijden Scheve mond Zoveel zullen ze echt niet meer groeien, volgens mij zijn het Welsh A-tjes! En trouwens de meeste gevorderde zijn te groot en te zwaar denk ik... zou het ook zielig vinden als die beestjes pas ingereden zijn en dan in beginnerslessen zetten Scheve mond net zoals bliksem, beest kan opzich hardstikke weinig, word hij in beginnerslessen gezet Boos!
[/quote]

Dat doelde ik hierop fJoRdAhLuVeR.
De gevorderden zijn misschien te groot en te zwaar, maar als ze toch later in beginnerslessen gaan lopen(er gaan toch nooit -zoals jij ze noemt-grote zware gevorderden op), kunnen ze misschien zelfs "ingereden" worden door een iets meer beginner. Als dit met voldoende hulp gedaan wordt (en de pony's zijn braaf en geruind, wat toch zoiezo moet voor de lessen later), zou dat niet zo'n probleem moeten zijn.
Maarja, voorstander ben ik er ook niet van natuurlijk.

Maar weet je zeker dat ze voor de lessen gebruikt gaan worden?

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 13:58

angelke"]
[quote="bliksemluver"][quote="Heidilover13 schreef:
Ow wel vaag!
Ja dat ene meisje van Skippy heeft Toffie ook ingereden!
Weet even waar naam niet meer maar ik nou met haar pony ergens anders heen.


ja, Suzanne, of bedoel je haar niet? maar die komt nu natuurlijk niet meer op de manege! ik ben benieuwd wie ze gaat inrijden Scheve mond Zoveel zullen ze echt niet meer groeien, volgens mij zijn het Welsh A-tjes! En trouwens de meeste gevorderde zijn te groot en te zwaar denk ik... zou het ook zielig vinden als die beestjes pas ingereden zijn en dan in beginnerslessen zetten Scheve mond net zoals bliksem, beest kan opzich hardstikke weinig, word hij in beginnerslessen gezet Boos!
[/quote]

Dat doelde ik hierop fJoRdAhLuVeR.
De gevorderden zijn misschien te groot en te zwaar, maar als ze toch later in beginnerslessen gaan lopen(er gaan toch nooit -zoals jij ze noemt-grote zware gevorderden op), kunnen ze misschien zelfs "ingereden" worden door een iets meer beginner. Als dit met voldoende hulp gedaan wordt (en de pony's zijn braaf en geruind, wat toch zoiezo moet voor de lessen later), zou dat niet zo'n probleem moeten zijn.
Maarja, voorstander ben ik er ook niet van natuurlijk.

Maar weet je zeker dat ze voor de lessen gebruikt gaan worden?
[/quote]

ja! anders zouden ze geen manegepony's kopen! misschien word 1 van de 2 later wel van hun jongste zoontje (rijd nu ook op welsh A) maar die rijd ook nog niet zo goed! Ik heb echt geen idee wie ze zouden moeten inrijden Scheve mond Ja misschien weet ik wel iemand... die bij mij in de les rijd, kan best goed rijden, is gevorderd en nog maar 9 jaar Haha!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:07

Ze is 10 geworden meid Knipoog
Maar Suzanne was geen beginner, die kon al goed rijden, maar die was gewoon niet zwaar enz. Maarja... zo ver is het nog niet, dat die 2 ingereden worden...

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 14:11

fJoRdAhLuVeR schreef:
Ze is 10 geworden meid Knipoog
Maar Suzanne was geen beginner, die kon al goed rijden, maar die was gewoon niet zwaar enz. Maarja... zo ver is het nog niet, dat die 2 ingereden worden...


nee het is nog niet zover... en ik weet wel dat Suzanne al goed kon rijden Tong uitsteken maar verder weet ik echt niet wie ze erop kunnen zetten, ja Manouk Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:29

Ik dacht dat ze voor de lessen waren, zo werd eerder in dit topic iig opgenoemd. Zou ook niet weten waarom je anders tweejarigen op een manege hebt staan? Zo kosten ze in opfok weinig, en goede pony's vinden voor de lessen is ook niet makkelijk.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 14:35

Ja ze zijn idd bedoeld om manegepony's te worden

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 15:32

Annetje schreef:
Ik vind dit idd een beetje zielig. Scheve mond
Kunnen ze niet de hele tijd op de wei, met een schuilstalletje?
Dat lijkt mij beter voor die beestjes, al helemaal na de foto's die je eerst hebt laten zien (vieze stallen)
Het lijkt mij ook niet goed voor een nog niet volgroeide pony de hele dag in de stal te staan.
ik zeg neit datze er maar een zadel op moeten pleuren en weg rijden. Nee ik vind dat ze ze nog wel ff met rust moeten laten, maar dan ook ergens waar ze zichzelf kunnen ontwikkelen. Dat lukt in een stand waar hun hoofd vastgebonden staat aan een muur en waar ze dus de hele dag tegen stenen of hun buurman aankijken niet
Misschien kunnen jullie er wat van zeggen en ermee gaan wandelen wanneer je er bent?


Hier ben ik het dus wel mee eens! jaarlingetjes moeten zich een lekker kunnen uileven en genieten van hun jeugd! niet te veel mee doen enzo maar gewoon lekker met leeftijdsgenootjes op een wei staan en daar lekker groot worden. poetsen, longeren en dat soort dingen komt allemaal wel als ze er klaar voor zijn.