Faderpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Faderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:36

Ik heb net de uitzending over de 'making off' van Faderpaard gekeken, en ik vraag me af hoe ver we zouden moeten gaan om een mooie show neer te zetten..
Te zien is dat er 1 keer een wagen ondersteboven gaat, en er sowieso 1 paard beenwonden opgelopen heeft tijdens het oefenen..

Ik werd al niet heel blij van de foto's hier op bokt (spanning, mond open enz.) maar ik krijg bij de uitzending ook een beetje een naar gevoel..

Natuurlijk kan het gebeuren dat er wat mis gaat, maar ik vraag me of hier de risico's niet te groot waren en of de paarden hier wel echt geschikt voor waren..
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Uitzending:

http://tvblik.nl/fryslan-dok/faderpaard-1

Elles

Re: Faderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:44

RT-D >> PP

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:00

Moet zeggen dat ik het ook niet al te vriendelijk vind. Natuurlijk kan het gebeuren dat een paard schrikt en dat er eens iets misgaat. Maar dat getrek en gepluk is wel een keuze.
Ik vraag me af waar de grens ligt tussen een mooie show en dierenwelzijn.

Natuurlijk werken hier ook mensen aan mee die er wel verstand van hebben maar krijg de indruk dat er nogal wat druk achter zit.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:16

Ik trok mijn vraagtekens bij het stukje dat ze zegt dat er niks onnatuurlijks gebeurd in de show. Tuurlijk joh, in het wild stapt een paard ook even een bal in of gaat even een koets trekken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:36

esmeerambo schreef:
Ik trok mijn vraagtekens bij het stukje dat ze zegt dat er niks onnatuurlijks gebeurd in de show. Tuurlijk joh, in het wild stapt een paard ook even een bal in of gaat even een koets trekken.

Ze hadden het over hun idee van circus bij het paardennummer met die 2 mensen die er zo hoog op stonden en dat was dit niet volgens hun. Dat nummer was trouwens van wat ik zag de mensen die hun dieren tenminste fatsoenlijk voor elkaar hadden. Rest miste grote stukken basisopvoeding, om over die fokker met de 3-jarige merrie maar niet te spreken. Slechtziend of niet, maar ook een 3 jarige kan gewoon aan een halster en los touwtje leren meelopen en op de mens letten. Het zal zeker een mooie voorstelling worden, maar ik hoop toch echt dat er tig uren meer training zijn geweest na de getoonde voorvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:05

tamary schreef:
esmeerambo schreef:

Ze hadden het over hun idee van circus bij het paardennummer met die 2 mensen die er zo hoog op stonden en dat was dit niet volgens hun. Dat nummer was trouwens van wat ik zag de mensen die hun dieren tenminste fatsoenlijk voor elkaar hadden. Rest miste grote stukken basisopvoeding, om over die fokker met de 3-jarige merrie maar niet te spreken. Slechtziend of niet, maar ook een 3 jarige kan gewoon aan een halster en los touwtje leren meelopen en op de mens letten. Het zal zeker een mooie voorstelling worden, maar ik hoop toch echt dat er tig uren meer training zijn geweest na de getoonde voorvallen.

Daar hadden wij hier ook een discussie over, ik zei dat die bij mij echt wel op haar flikker had gekregen als ze zo richting mij omhoog zou komen, een ander zei dat je dat niet zou doen voor de camera.. Camera of niet maar ik zou dat gedrag niet pikken.. Maar goed, dat is inderdaad een stukje basisopvoeding.

uRaLiNDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:16

De fokker die hier in beeld was is blind. Toch bijzonder dat die man paarden fokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:38

uRaLiNDe schreef:
De fokker die hier in beeld was is blind. Toch bijzonder dat die man paarden fokt.

Hij is slechtziend, niet blind.
En het is heel mooi dat hij toch kan doen wat hij mooi vind, maar daar hoort ook het opvoeden bij, zeker als je slechtziend bent vind ik dit toch wel gevaarlijk..