Wat is een leuke paardenvakantie plek voor 2 meiden van 16?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J_Verlangen

Wat is een leuke paardenvakantie plek voor 2 meiden van 16?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:02

Hoihoi !

Wij willen graag een weekje samen op vakantie en we vragen ons af.. wat raden jullie aan?

Wij willen graag een weekje op een mini-camping of iets dergelijks gaan in de zomervakantie. Wij dachten zelf aan ponyhof nooijen (zeeland). We willen iets waar we of een lekker strandrit kunnen maken of een flinke bosrit, maar dan met een manege paard omdat we niet naar de andere kant van Nederland willen rijden met een trailer achter ons.

Hebben jullie leuke ideeen ? Ponykampen mogen trouwens ook aangeboden, ligt er bij ons aan hoe duur het is.

Martine

Re: Wat is een leuke paardenvakantie plek voor 2 meiden van 16?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:04

BRT -> MA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:06

De kampen/trektochten bij Domaine du Menil zijn echt heel leuk! Is in de Ardennen, niet zo heel ver onder Maastricht. :j

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:11

Hierheen! http://www.domainedumenil.be/index.php/nl/

En dan naar het paardrijkamp jeugd. Ik ben hier vier jaar lang, tot mijn 17de, met ontzettend veel plezier heen geweest. Het is in de Belgische Ardennen en je maakt prachtige tochten door de bossen! Je rijdt op maandag en dinsdag 's ochtends en 's middags een tocht van een paar uur, tussendoor lunch je "thuis". Op woensdag maak je een dagtocht van een uur of 5 en op donderdag en vrijdag een trektocht. Het is een hele mooie omgeving, de mensen zijn erg aardig, de paarden zijn leuk en worden goed verzorgd en de ritten zijn erg afwisselend en er wordt ook regelmatig een stukje lekker gas gegeven. Wat ik ook heel leuk vond was dat het totaal niet aandeed als een ponykamp, met verplichte spelletjes enzo. Je mag altijd de weides van de paarden in, 's avonds kan je een film kijken of is er een kampvuur en verder vermaak je je gewoon zelf met je kampgenootjes. Ik heb het altijd erg leuk gehad. Een echte aanrader! :j

Oh, haha, ik zie dat Eefj me net voor was :P

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:17

Haha dankjulliewel ! ik wil er graag heen maar ik krijg dat geld denk ik niet bij elkaar (zielige scholier naahh) hahah

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:19

Het is niet heel duur voor een weekje vakantie hoor. Ik vrees dat als je een week gaat kamperen en daarbij een paar keer een rit wil maken dat je dan ook wel bij 300 euro in de buurt komt, omdat losse ritten toch ook vaak best wel duur zijn.

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:19

Sanned schreef:
Het is niet heel duur voor een weekje vakantie hoor. Ik vrees dat als je een week gaat kamperen en daarbij een paar keer een rit wil maken dat je dan ook wel bij 300 euro in de buurt komt, omdat losse ritten toch ook vaak best wel duur zijn.

Nee ik had uitgerekend dat ik bij ponyhof met 2 strandritten en 2 lessen op ongeveer 200 euro kom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:28

In verhouding is domaine een stuk goedkoper dan :j Bij domaine zit je in zo'n jeugdkamp al snel 25 tot 30 uur in het zadel in die 5 dagen, met 2 strandritten en 2 lessen zit je op 6 tot 8 uur in het zadel. Het is ook maar net wat je wilt natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-14 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:28

Ik ken domaine du menil ook, en tis daar super! Ben ook wel eens bij de ponyhof geweest en vind t daar nogal toeristisch, vind dat je bij domaine du menil veeel meer waar voor je geld krijgt!

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:32

eefj33 schreef:
In verhouding is domaine een stuk goedkoper dan :j Bij domaine zit je in zo'n jeugdkamp al snel 25 tot 30 uur in het zadel in die 5 dagen, met 2 strandritten en 2 lessen zit je op 6 tot 8 uur in het zadel. Het is ook maar net wat je wilt natuurlijk ;)

Ja wij willen ook beetje eigen tijd hebben om te shoppen enzo xd heb je daar denk ik niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:38

Nee, niet echt. 's Avonds wel, maar dan zijn de winkels dicht natuurlijk :P Weet ook niet of er wel een stad in de buurt is.

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:40

eefj33 schreef:
Nee, niet echt. 's Avonds wel, maar dan zijn de winkels dicht natuurlijk :P Weet ook niet of er wel een stad in de buurt is.

Haha achja, als ik mijn ouders is heeeele lief aankijk. Ik doe dit jaar examen dus als ik slaag en ben ook nog jarig van te voren... Paar keer goed rijden op wedstrijden hahaha f wat geld bij elkaar zien te krijgen, dan kunnen we ook nog verder kijken

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:42

Vergeet niet dat je op een camping ook nog moet eten, dat kost ook geld ;)

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 16:45

Sanned schreef:
Vergeet niet dat je op een camping ook nog moet eten, dat kost ook geld ;)

haha wij eten de paardenbrokken op xd

Hondkatpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:50

Hoeve la marotte! Echt een heel leuk ponykamp!

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:52

't reelaer is een echte aanrader! veel jaar met plezier zelf op trektocht geweest,en dit jaar voor het 2 jaar als begeleiding.
Is het geld meer dan waard, je maakt een superleuke trektocht en de andere dagen doe je ook hele leuke crosslessen etc.

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:25

Fvbb schreef:
Hoeve la marotte! Echt een heel leuk ponykamp!

hebben ze een website?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:50

La Marotte heeft geen website! Ken t er niet, weet wel dat twee meisjes die ik ken er elk jaar naartoe gaan maar die zijn 12 en 13... Vinden het er echt superleuk! Weet alleen niet hoe t er voor oudere mensen is...

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:52

onhandig dat t geen website heeft. Dat wordt m nu dus denk ik niet xd

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:55

ik woon vlak bij jullie en ik organiseer een ruitervakantie naar Drente voor ruiter en paard all in 350,00 euro periode 15 t/m 25 juli 2014

als je nadere informatie wilt hebben hoor ik dat wel.

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:59

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:09

caittom schreef:
Bij ponyhof kan je ook niet shoppen trouwens, er is nergens iets in de buurt qua winkels etc. Alleen een kleine dorpsstraat

In Aagtekerke zelf niet inderdaad, maar Domburg en Vlissingen zijn ook dichtbij en daar kan je wel leuk shoppen ;)

Het Ponyhof is wel een leuke manege trouwens :j Ze hebben ook leuke paarden, die kan je ook op de site zien. Maar misschien is het nog leuker om daar op ponykamp te gaan ipv een week op de camping, dan kan je ook meedoen met de spelletjes e.d. ;)
Laatst bijgewerkt door Kidde op 16-01-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:14

Hondkatpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:49

ster21 schreef:
La Marotte heeft geen website! Ken t er niet, weet wel dat twee meisjes die ik ken er elk jaar naartoe gaan maar die zijn 12 en 13... Vinden het er echt superleuk! Weet alleen niet hoe t er voor oudere mensen is...

Er komen ook heel veel oudere mensen. Ik ben zelf 15 en ik vind het ook nog steeds super leuk!

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 23:27

caittom schreef:
Bij ponyhof kan je ook niet shoppen trouwens, er is nergens iets in de buurt qua winkels etc. Alleen een kleine dorpsstraat

Maar we nemen skeelers mee. Ben vorig haar en t jaar ervoor in Domburg geweest. Ik kan zo naar Middelburg toe skeeleren. En zelf vorig jaar ook van Domburg naar Vlissingen geweest