Stichting/opvang blij maken met oude dekens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stichting/opvang blij maken met oude dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:38

Weet iemand welke stichting of paarden opvang ik blij kan maken met oude dekens?

Ik heb sowieso 1 (en misschien 3 a 4) outdoor dekens maat 185/195 liggen. Die ik niet meer gebruik maar nog wel bruikbaar zijn. Is er een stichting die ik daar blij mee kan maken?

De dekens zijn oud (en niet gewassen) en veelal zijn de klippen van bilriemen kapot (simpel te vervangen) of zit er een scheurtje in. Maar ze zijn nog wel water dicht en goed bruikbaar. Verkoopbaar zijn ze niet omdat het wassen me meer kost dan ik er voor terug krijg. En weggooien vind ik zonde want ze zijn nog bruikbaar.

Dus kan ik daar een stichting blij mee maken? Of hebben ze er niks aan?

Groetjes Nina

Er is een aantal jaar terug een inzamelingstopic geweest voor dit soort paarden spul voor een stichting maar ik kan het topic niet meer vinden. dus misschien kan iemand me daar aan helpen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Stichting/opvang blij maken met oude dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:42

HAR -> PP

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:42

Stichting paardenopvang achterhoek misschien.
Heb zelf gehoord dat wassen niet goed is voor een deken omdat ze dan juist niet meer waterdicht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:44

jackyline schreef:
Stichting paardenopvang achterhoek misschien.
Heb zelf gehoord dat wassen niet goed is voor een deken omdat ze dan juist niet meer waterdicht zijn.

Wassen is ook niet goed, Maar een ongewassen deken waarvan de klippen kapot zijn koopt ook niemand. Dus weggeven of de vuilnisbak zijn de enigste optie's :)

Dus vandaar dat ik eerst wil kijken of er nog iemand blij mee is. Zo niet gaan ze alsnog naar de vuilnisbak.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:16

Een manege maak je er vaak ook wel blij mee. Dekens kopen voor 30 paarden is niet grappig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:17

Ik heb contact met een stichting die oude manege paarden een plekje geeft! Dus daar gaan ze heen waarschijnlijk :)