Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bmamavan2 schreef:Iemand dit ooit meegemaakt?
Op stal wel laatst meegemaakt met een paard dat werd afgekeurd als sportpaard, maar goegekeurd als reacreatiepaard maar naderhand toch meer bleek te mankeren dan gedacht.
Praad is uiteindelijk teruggegaan en er is een nieuwe gekomen.
Maar zijn er ook mensen die ooit een paard of pony hebben gehad die achteraf toch niet aan hun verwachtingen bleek te voldoen of waar "de klik" toch niet helmaal mee kwam?
En toen? Toch volgehouden of op zoek gegaan naar een ander paard/pony? Hoe lang door blijven gaan? Lang getwijfeld?
Bmamavan2 schreef:Het enige wat echt verschilt is dat de pony vroeger meer op de wei stond dan nu.
Eigenlijk zou hij in de winter helemaal niet naar buiten gaan maar dat hebben we met andere pensionklanten anders weten te regelen.
Voer heb ik speciaal aangepast.
Voor het rijden wordt hij gelongeerd om de extra druk ervan af te halen.
We doen ook vrijheidsdressuur met hem maar ik merk wel dat mijn dochter dit eerst heel leuk vond maar nu steeds minder omdat hij ook hierin steeds brutaler en opdringerig werd. Ik heb het nu weer opgepakt en het gaat weer beter gelukkig.
Ditzelfde voor het poetsen, hij werd steeds brutaler, tilde zijn voetemn niet meer op en mijn dochter vond het steeds minder leuk worden. Ook dit ben ik weer aan aan het pakken en dat gaat nu weer heel netjes. Hoef bijv. maar naar zijn voet te kijken en hij tilt hem al op
Dus ja met wat meer duidelijkheid, grenzen en een wat strengere aanpak kunnen we ver komen. Ik zelf durf er nu niet meer op te rijden omdat ik merk dat ik vanuit "mijn hoofd" ga rijden en daardoor niet goed rijd, ik denk te veel aan de gevolgen van wat als ik zou vallen. Een goede bijrijder zou daarom een pre zijn.
Het enige wat ik me afvraag is of mijn dochter er ooit rijtechnisch leuk mee zal kunnen gaan rijden. Zij is niet assertief (in het algemeen niet), te zacht en laat makkelijk over zich heen lopen. Ik ben bang dat de pony daar (mis)gebruik van zal maken, hoe ver hij ook wordt bijgereden of aangepakt door anderen.