Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor een verzorgster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:06

Wat vinden jullie een redelijk bedrag om aan een verzorgster/bijrijdster te vragen bij de volgende situatie:
- superlief en makkelijk paard in de omgang
- alleen recreatief bereden, zeker geen wedstrijdpaard, moet veel leren
- 1,63 hoog, kwpn
- buiten prima te rijden, is wel behoorlijk voorwaarts, zeker in de winter
- paard loopt op hoefschoenen buiten
- mag er ALLES mee doen; vrijheidsdressuur, longeren, tutten (alleen manen en staart knippen niet), eigen spullen aanschaffen mag (behalve zadel en bit)
- je mag net zo vaak komen als je wilt (minimaal 2 dagen per week, alleen niet smorgens want dan ga ik zelf:-)
- maximaal 2 keer per week rijden, zelf weten of dit dressuurmatig is of buitenrit
- bak is behoorlijk zwaar, en bij tijd en wijle niet in te rijden (veel plassen of juist erg droog) dus dan moet je verplicht naar buiten of wat anders doen
-geen andere voorzieningen als alleen een droge stal met wat ruimte om te poetsen
- geen klusjes, niet mesten of wat dan ook.
- leuke buitenrijmogelijkheden
- super bereikbaar met openbaar vervoer
- aan de rand van de stad, dus voor iedereen binnen 20 minuten bereikbaar die in de stad woont
Ik ben benieuwd wat jullie redelijk vinden.
Laatst bijgewerkt door Chezshir77 op 07-01-14 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor een bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:08

Dat ligt helemaal aan de "markt" in die omgeving en ook of de ruiter wat aan jouw paard "toe kan voegen". :j

Chezshir77

Re: Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor een verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:10

Ik woon in de randstad. Laten we uitgaan van een goede manegeruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:10

Of de ruiter wat aan het paard toe kan voegen, vind ik niet aan de orde, dan zou de TS wel een trainer vragen ipv een bijrijdster, en wat als TS niet op zoek is naar iemand die 't paard "verbetert" of op hoger niveau rijdt? :+

TS, wat ik zelf aanhou met de bijdrage die ik vraag voor m'n pony is de stalprijs die ik gemiddeld op stal betaal (zomer en winter verschilt namelijk) en dit dan delen door 7 x het aantal dagen dat er gereden wordt door de bijrijdster :) Zeker het geen klusjes hoeven doen is wel wat waard :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:12

Ik heb bijrijders gehad en heb hen nooit om een bijdrage gevraagd. Ik vind het belangrijker de juiste persoon te hebben dan extra geld. Ik was al blij dat ze mij uit de brand konden helpen omdat ik te weinig tijd had.
Maar ik vind voor twee keer in de week rijden 25-50 euro per maand wel redelijk. ik vind wel dat je goede regels hebt (minimaal aantal dagen komen en een max aantal dagen rijden).

bovanuitert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:13

Ik kreeg de kans om een paard te verzorgen/leasen en ik mocht er alles mee doen wat ze bij jou mogen alleen mocht ik vaker rijden en dat was een fries en dan betaalde ik 100 euro per maand. daarna heb ik een verzorgpony gevonden waar ik alles mee mocht doen, mocht komen wanneer ik wilde en mocht ik op alle paarden rijden en dat was gratis. Ik zou zeggen rond de 25/50 euro per maand maar het ligt eraan wat de rest in de omgeving heeft denk ik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:14

Ik zie weinig pre in bovenstaande op een manegepaard om mee te gaan rijden. Voor max 2 keer in de week rijden wat niet eens altijd kan, mwah. Ik denk niet dat er mensen om staan te springen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:15

Als het 2 x per week rijden is en verder mag alles, dan lijkt me 1/3 van het pensiongeld een redelijke bijdrage.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:16

eilleen333 schreef:
Ik heb bijrijders gehad en heb hen nooit om een bijdrage gevraagd. Ik vind het belangrijker de juiste persoon te hebben dan extra geld. Ik was al blij dat ze mij uit de brand konden helpen omdat ik te weinig tijd had.
Maar ik vind voor twee keer in de week rijden 25-50 euro per maand wel redelijk. ik vind wel dat je goede regels hebt (minimaal aantal dagen komen en een max aantal dagen rijden).

Die discussie kun je voeren idd, wel of niet een bijdrage vragen. Ik vind alleen dat als ik mijn paard deel met iemand, zonder verwachtingen te hebben dat diegene mijn paard verbeterd, diegene best een beetje hobby-geld mee mag betalen toch? Als iemand gebruikt wordt als halve stalhulp of diegene zou hem doorrijden of zoiets dan is het een ander verhaal hoor, dat vind ik wel. MAar het is puur voor hem dat ie nog wat meer liefde en aandacht krijgt (hij heeft nooooit genoeg) en voor mij makkelijk dat ik niet alle dagen perse hoef te gaan (leuk voor mn gezin).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:16

Urielle schreef:
Ik zie weinig pre in bovenstaande op een manegepaard om mee te gaan rijden. Voor max 2 keer in de week rijden wat niet eens altijd kan, mwah. Ik denk niet dat er mensen om staan te springen.

Dat is denk ik wel weer inderdaad waar een hoop mensen ook op af zullen knappen. In Nederland weet je nooit wat het weer doet, dus kan het zomaar zijn dat je bijvoorbeeld weken niet kan rijden, en niet iedereen wil continu naar buiten, ik vind buiten ook heel leuk maar heb op z'n tijd ook echt wel bakwerk nodig, niet alleen voor knol maar ook voor mijzelf. Is er een mogelijkheid om in de omgeving in een binnenbak te kunnen rijden tegen betaling bijvoorbeeld? Dat zou het alweer aantrekkelijker maken voor een eventuele bijrijdster.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:18

Urielle schreef:

Hoe bedoel je niet altijd kan? Ze kan altijd 2 keer per week rijden hoor, maar niet 2 keer per week in de bak altijd.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:19

chelle_dora schreef:
Urielle schreef:

Dat is denk ik wel weer inderdaad waar een hoop mensen ook op af zullen knappen. In Nederland weet je nooit wat het weer doet, dus kan het zomaar zijn dat je bijvoorbeeld weken niet kan rijden, en niet iedereen wil continu naar buiten, ik vind buiten ook heel leuk maar heb op z'n tijd ook echt wel bakwerk nodig, niet alleen voor knol maar ook voor mijzelf. Is er een mogelijkheid om in de omgeving in een binnenbak te kunnen rijden tegen betaling bijvoorbeeld? Dat zou het alweer aantrekkelijker maken voor een eventuele bijrijdster.

Nee, die is er niet. Ik ben wel zo flexibel dat als het weer het zo verziekt, ze haar rij-beurten mag verplaatsen, naar een week, of paar weken later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:20

Overigens spreken je advertentie en de tekst die je hier neer hebt gezet in het topic elkaar wel tegen.

Uit je advertentie:
Ik zoek niet iemand om hem te rijden dat doe ik zelf. Mocht het echt super klikken, dan wil ik dat op termijn wellicht wel delen,

Terwijl het hier om 2x in de week rijden gaat... Ik vind je uitnodiging ook weinig uitnodigend zegmaar.. Een beetje nors.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:21

Nja ik zou zelf geen vergoeding hoeven van mijn verzorger. Ik zou wel eisen om minimaal eens in de twee weken een les te volgen mij een instructeur a 15 euro op eigen kosten.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:23

Ligt aan het geld wat je op stal betaalt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:25

Brendaaaa schreef:
eilleen333 schreef:

Die discussie kun je voeren idd, wel of niet een bijdrage vragen. Ik vind alleen dat als ik mijn paard deel met iemand, zonder verwachtingen te hebben dat diegene mijn paard verbeterd, diegene best een beetje hobby-geld mee mag betalen toch? Als iemand gebruikt wordt als halve stalhulp of diegene zou hem doorrijden of zoiets dan is het een ander verhaal hoor, dat vind ik wel. MAar het is puur voor hem dat ie nog wat meer liefde en aandacht krijgt (hij heeft nooooit genoeg) en voor mij makkelijk dat ik niet alle dagen perse hoef te gaan (leuk voor mn gezin).

Daar heb je ook gelijk in. Ik zou zelf alleen niet betalen voor een paard en ik laat bijrijders mij niet betalen omdat ze dan ook rechten krijgen (maar ik wil rijden, want ik betaal er ook voor). ik wil gewoon het laatste woord hebben. Als ze niet betalen, dan is het MIJN paard, mijn beslissing en hebben ze eigenlijk geen rechten. Mensen die het doen omdat ze een paard verzorgen leuk vinden, die blijven, mensen die alleen maar willen rijden, die gaan dan lopen... Prima, die zocht ik toch niet :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:28

Als ze niet mag rijden, geen bijdrage, dan heb je een betalende stalhulp.
Mag ze wel rijden (wat me onduidelijk is), vind ik voor dit 25-50 euro een eerlijk bedrag.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:29

chelle_dora schreef:
Overigens spreken je advertentie en de tekst die je hier neer hebt gezet in het topic elkaar wel tegen.

Uit je advertentie:
Ik zoek niet iemand om hem te rijden dat doe ik zelf. Mocht het echt super klikken, dan wil ik dat op termijn wellicht wel delen,

Terwijl het hier om 2x in de week rijden gaat... Ik vind je uitnodiging ook weinig uitnodigend zegmaar.. Een beetje nors.

precies, dan zie je toch dat ik er wel open sta? En dan denk ik dus over de bijdrage na. Nors? Nou volgens mij valt dat wel mee hoor haha

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:30

EskeGirl schreef:
Als ze niet mag rijden, geen bijdrage, dan heb je een betalende stalhulp.
Mag ze wel rijden (wat me onduidelijk is), vind ik voor dit 25-50 euro een eerlijk bedrag.

dat is precies het verschil; ik hoef niet perse een meisje wat wil rijden, maar wil ze dat wel, dan vraag ik een bijdrage ervoor:-) Wil ze niet perse rijden dan betaalt ze niks

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:31

Dan moet je dat duidelijk zeggen in je advertentie :j
Jammer dat je te ver weg woont, dit klinkt als een leuk paard en aanbod wat bij mij past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:32

Brendaaaa schreef:
chelle_dora schreef:

Uit je advertentie:

precies, dan zie je toch dat ik er wel open sta? En dan denk ik dus over de bijdrage na. Nors? Nou volgens mij valt dat wel mee hoor haha

Maar dat is niet zoals het overkomt. Je advertentie komt met dat dus nogal nors over in die zin; rijden doe ik zelf wel, maar ik wil hem wel misschien "delen" op termijn, terwijl je hier in dit topic al wel praat over altijd mogen langskomen, maar rijden is beperkt tot 2x in de week.
Als je je openingspost neerzet ipv de advertentie zoals je 'm nu hebt, is dat denk ik veel duidelijker, of dit iig in een wat vloeiender verhaal omzetten want ik zou er als buitenstaander niet uit op kunnen maken of je nou wel of niet kan/mag rijden als je dit topic naast je advertentie neerzet :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

VSW -> VP

Lynn_FDA

ik vond zelf geld vragen altijd onnodig.
dit is toch een win - win situatie voor verzorgster en eigenaar
eigenaar heeft niet genoeg tijd om elke dag naar haar paard te gaan of loopt tegen dingen op
en de verzorgster zoekt een paard dat ze kan rijden, en heeft de tijd

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:35

Ik denk dat je dan weinig reacties krijgt als ze allen mogen borstelen en stal mesten en wat wandelen. Snap dan ook niet waarom je dan iemand zoekt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:37

ralphtdw schreef:
Ik denk dat je dan weinig reacties krijgt als ze allen mogen borstelen en stal mesten en wat wandelen. Snap dan ook niet waarom je dan iemand zoekt

Er staat niet mesten en dat ze alles mogen doen ;)