Ik heb een Haflinger, van 12 jaar, maar mijn probleem is dat ze soms echt onhandelbaar is!
Ik heb nu 8 jaar rijervaring. Ik rijd soms mijn haflinger met martingaal, en zelfs dan schiet ze er van door. Ik kan ook niet met andere meiden samen rijden want mijn paard wilt altijd voor op. Ook als ik mijn paardje naar het weiland breng is ze niet te houden. We hebben ook wel een tijd geprobeerd met een touw om haar neus, of het touw als bit te gebruiken. Alleen daar luistert ze dan bij.. Als ik op het strand rijd met haar dan kan ik niet eens in draf of ze schiet er al vandoor. Ik heb haar nu 3 jaar, en het is een echte haflinger met karakter. De ene dag gaat het goed en de volgende dag doet ze bijvoorbeeld raar. Ik heb een hele goede klik met mijn haflinger. Ook is ze altijd schuw naar andere paarden, en is ze al helemaal onhandelbaar wanneer ze hengstig is. Nu rijd ik sowieso ik elke dag, puur grondwerk zoals halt houden, slangenvoltes, van hand veranderen, van tempo verwisselen en etc etc etc ..
Iemand tips? En de vragen zal ik eerlijk antwoorden!
Misschien staat dit forum bij het verkeerde onderwerp ofzo, maar dat komt omdat ik nog niet veel verstand van deze site heb.. alvast bedankt!
Mvg van Fleur