Brrrrrrrrr koud he !!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 23:42

ach al met al heeft het ook wel wat hoor die kou, heb het liever zo dat je je erop kan kleden dan dat je helemaal zeiknat bent van de regen !!!

In de zomer is het weer veel te warm om itensief te rijden dus zo is er altjd wel wat..... hi hi

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:54

Rijden jullie wel als de bak bevroren is?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 09:32

ja dat vroeg ik mij ook af. onze bak was gister ook gedeeltelijk bevroren toen ik aan t longeren was. heb wel eens vernomen dat de paarden er kneuzingen (blauwe plekken) aan over kunnen houden

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:29

Ik ben foei geweest: Stan een extra deken op gedaan.
Hij was helemaal lauw onder z'n deken en z'n oren waren koud, voelde me er niet lekker onder. Nu staat hij onder 2 dekens, totaal 600 gram...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:07

Mijn knollie bollies staan lekker buiten.

Ze hebben een vacht waar de duurste deken niet tegen op kan Haha! .
Ik wou dat ik zelf zo'n vachtje had.

Ze vinden het heerlijk buiten lekker in het zonnetje kuil eten, nou wat wil je nog meer als paard?

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:18

Hallo!

Mijn arabier staat zonder deken. Gaat prima, OK dan! , alleen een beetje oppassen na het rijden he!

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 13:28

Marreke schreef:
Mijn Wonderboy was vanacht gedeeltelijk verandert in een schimmeltje.
Allemaal rijp op z'n vacht. Een donkerbruine pony met een witte rug en kont Haha! .
Hij had er helemaal geen last van en was gelukkig net zo chagerijnig als anders als hij twee tellen op z'n voer moet wachten.
Morgen toch de digi maar weer mee....


Dat is dan een mooi bewijs dat zijn vacht goed functioneert. Want als er geen rijp op had gelegen, had zijn lichaamswarmte het doen smelten en dus isoleert de vacht dan niet goed. Als rijp of sneeuw op de vacht blijft liggen, isoleert de vacht perfect, want de lichaamstemperatuur van je paard ligt rond de 37,6 graden en de buitenkant van de vacht is dus bervroren! Jouw paardje heeft het dus vast niet koud gehad!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 14:45

Cowgirl schreef:
Mijn knollie bollies staan lekker buiten.

Ze hebben een vacht waar de duurste deken niet tegen op kan Haha! .
Ik wou dat ik zelf zo'n vachtje had.

Ze vinden het heerlijk buiten lekker in het zonnetje kuil eten, nou wat wil je nog meer als paard?



Heel erg heerlijk inderdaad!! Jammer genoeg zijn er weinig mensen die 's winters paarden in het weiland willen...
En aangezien ik zelf niet over weiland beschik (sta op een dressuurstal), zal ik me toch netjes moeten aanpassen...

M'n jaarling staat ook lekker buiten!!