Gedurende de dag bleek wel dat het sociale element voor de-collega's-onder-elkaar belangrijker was dan de paarden. Wel gezellig hoor, samen koffie drinken en cake eten in de sponsortent, en ook de lunch daarna was erg goed verzorgd, maar mijn vriendin en ik kwamen toch echt wel voor de paarden. Ben je op een kampioenschap, wil je toch ook wel IJsbrand Chardon, Mark Weusthof en de rest van de grote rijders zien! Halverwege de lunch hebben we maar een plu van iemand geleend (het goot inmiddels) en de kids van een van haar collega's op sleeptouw genomen (die meiden hebben ook een pony waar ze fanatiek wedstrijden mee rijden), en toen zijn we de marathon in gelopen. Er waren 'maar' 7 hindernissen, maar ook heel veel lange bostrajecten, zodat de rijders toch wel anderhalf uur over het hele parcours deden. Vooral hindernis 7 was erg gaaf, dat kwam voornamelijk door de grote hoeveelheid water. De grote paarden gingen er al tot hun borst in, jammer dat ik het vierspan Shetjes die ochtend niet had gezien!

Wat wel erg leuk was, was dat het bedrijf een rondleiding had geregeld. Ene Marius (die tot een paar jaar geleden op hoog niveau tweespan reed) nam ons mee naar de vet check waar Mark Weusthof net in de startblokken stond, hij legde uit hoe de optoming in elkaar zat, hij durfde te beweren dat Mark uit de Achterhoek kwam

Ik heb niet zo heel veel met mennen, maar ik vond dit toch wel een erg leuke gelegenheid om de sport van dichtbij te zien. Helaas kan ik geen uitslagen vinden op internet, zelfs niet op Horses.nl (vaag...), dus als iemand me kan vertellen waar die staan?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-04 10:24 ]</font>